Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به منظور بررسی عملکرد سال 1400 و همچنین تقویم سال 1401، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در سالن جلسات کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و سایر اعضا حضور داشتند.

اسبقیان در این مجمع اظهار داشت: در سال گذشته هفت جلسه هیئت رئیسه برگزار شد و 33 موضوع به تصویب رسید. ما چند رویداد نیز داشتیم که در پارالمپیک توکیو، رشته‌های تحت پوشش ما 14 مدال از مجموع 24 مدال را کسب کردند. همچنین در پاراآسیایی جوانان بحرین که کاروان ایران اول شد، ورزشکاران فدراسیون ما 75 مدال یعنی 51 درصد مدال‌های کاروان کشورمان را به دست آوردند. فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در سالی که گذشت، در اعزام‌های مختلف موفق به کسب 102 مدال شدند. برگزاری اردوها و مسابقات مختلف از دیگر اقدامات ما بود.  همچنین در سال 1400 مقام دوم در بین فدراسیون‌ها در موضوع ورزش همگانی را داشتیم.

وی افزود: ما در سال گذشته از وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک بیش از 28 میلیارد تومان دریافت کردیم و همچنین 2.7 میلیارد تومان نیز درآمد جانبی از اسپانسر، دوره‌های آموزشی و سایر درآمدها داشتیم. در روزی که من فدراسیون را گرفتم، بیش از 90 پرسنل داشتیم که الان به 63 نفر رسیده است. سال قبل روی هم 9.7 میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم و امسال در حال حاضر هر ماه 1.2 میلیارد تومان حقوق می‌دهیم.

در ادامه مجمع گزارش حسابرسی و خزانه‌داری و بازرس فدراسیون ارائه شد و مورد تأیید اعضای مجمع قرار گرفت. همچنین اساسنامه جدید به رأی‌گیری گذاشته شد و مورد تصویب قرار گرفت. همچنین پولادگر و صالحی امیری صحبت‌هایی را در حمایت از ورزش جانبازان و معلولین عنوان کردند. در بخش پایانی مجمع نیز از هیئت‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

صالحی امیری: ورزش ایران ۲ سال سخت و سنگین را پیش رو دارد


همچنین سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اظهار داشت: انگیزه‌ام از حضور در مجمع امروز تقدیر و تشکر از زحمات اعضای مجمع بود، به ویژه آنهایی که از استان‌های مختلف آمده‌اند. اصولاً در هیچ مجمعی به جز مجمع پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین شرکت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم آنگونه که شایسته این قشر است، وظایف خود را انجام نداده‌ایم، البته باید اقرار کنیم که محمود خسروی وفا منشأ تحولات بزرگی در این حوزه بوده است. همچنین فدراسیون هم با حضور اسبقیان جهش پیدا کرد و آن عنصر اخلاق و سلامت او باعث شد تا اسبقیان در این خصوص زبانزد باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ما و کمیته پارالمپیک در یک ساختمان با هم هستیم و نه تنها دشمنی نداریم، بلکه دوستی و رفاقت زیادی با هم داریم. ما دو همسایه نیستیم، بلکه دو سازمان هستیم که در یک خانه زندگی می‌کنیم.

صالحی امیری گفت: ما در مجموعه المپیک برنامه‌هایی تعریف کردیم که تا روز ششم شهریور آنها را دنبال می‌کنیم. تلاش کردیم بین دو مجموعه وفاق و همدلی باشد. همه اذهان دارند که سه دستگاه اصلی ورزش با هم همکاری نزدیک و خوبی در طول چند سال اخیر داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به همان میزان که در حوزه‌های مختلف مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کنند، در ورزش نیز همین تهدید را داریم، اما نمی‌توانیم ابعاد آن را باز کنیم. تلاش کردیم در این مدت تصویر فرهنگی را در ورزش تقویت کنیم.

صالحی امیری یادآور شد: در این مدت تلاش کردیم موزه ملی ورزش با دو هزار و 600 اثر مستقر شود، تاریخ شفاهی ورزش ایران به سرانجام برسد، امکانات و بودجه افزایش یابد و ورزش قهرمانی را در ذهنیت مسئولان به‌عنوان اولویت قرار بدهیم، در حالی که هیچ وقت اینگونه نبوده است. همچنین تلاش کردیم روابط انسانی، اخلاقی و فرهنگی را گسترش بدهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: برای رسیدن به سکوی قهرمانی کار سختی نداریم، ولی مسیر برای رسیدن به سکوی پهلوانی سخت است. تلاش کردیم عزت نظام را در برگزاری رویدادها به نمایش بگذاریم. فردا نیمی از اعضای کاروان بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند. همچنین ستاد هانگژو را تشکیل و مقدمات کار را انجام دادیم. دو سال آینده، دو سال سخت و سنگین برای ورزش قهرمانی ایران خواهد بود.


پولادگر: قول کمک ویژه به ورزش جانبازان و معلولین را می‌دهم

محمد پولادگر معاون وزیر ورزش در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اظهار داشت: نگاه عام به معلولین خوب نیست، البته نگاه خاص در دولت به ورزش جانبازان و معلولین وجود دارد و حمایت خوبی از این حوزه می‌شود؛ نگاهی که در سایر کشورها نیست. از این جهت باید قدردان دولت باشیم. یکی از دلایل این موضوع، اقدام مهم در بحث برابری پاداش‌ها بود که در هیچ کشوری اینگونه نیست.

وی ادامه داد: سال‌ها حضور خسروی وفا در این حوزه دستاوردهای بزرگی را برای ورزش جانبازان و معلولین داشته است. مالکیت ساختمان فعلی فدراسیون، یک اقدام بزرگ بود که در زمان خسروی وفا رخ داد و باید ارزش این داشته‌ها را دانست.

معاون وزیر ورزش گفت: باید همه تلاش کنیم که این فشار از جامعه توسط مردم دیده شوند. این قشر، افراد خاص و برگزیده خدا هستند و ما در قبال آنها مسئولیت انسانی و اخلاقی و دینی داریم. قول می‌دهم هر جهتی که بتوانم، کمک ویژه به ورزش جانبازان و معلولین کنم.

پولادگر در پایان عنوان کرد: متضرر شدن رشته‌ها بابت جدا شدن از فدراسیون جانبازان و معلولین و رفتن به فدراسیون آن رشته را قبول ندارم. به نظرم باید از سایر رشته‌ها کمک فنی گرفته شود تا رشته‌های مربوطه ارتقا یابند. امیدوارم این فرهنگ ایجاد شود که تک تک رشته‌ها در قالب فدراسیون مربوطه حمایت شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ورزش جانبازان و معلولین رئیس کمیته ملی المپیک کمیته ملی پارالمپیک میلیارد تومان صالحی امیری مجمع عمومی تلاش کردیم رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در کمیسیون داوران، سامان حسنی به عنوان رییس این کمیسیون و برای یک سال انتخاب شد. همچنین وی با رای اعضای این کمیسیون به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد. ندا کاظمی نیز به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

در کمیسیون مربیان، سیدامیر برقعی به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد، همچنین وی به عنوان نماینده مربیان عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب و معرفی شد. فرشید زیدی به عنوان نماینده مربیان، پونه طوافی و مونا نوریان به عنوان نماینده مربیان زن عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب با رای اعضا انتخاب شدند.

در کمیسیون ورزشکاران، حمیدرضا نداف به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد. در این کمیسیون با رای اعضا، وی به عنوان نماینده ورزشکاران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

همچنین فرساد شاهی و حسام یزدی نماینده مربیان مرد، آیلین صدیق‌زاده، مشکات الزهرا صفی و الهه ربیعی به عنوان نماینده ورزشکاران زن عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شدند.

کد خبر 6092102

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد