Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کرمی گفت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۸ مرداد تا ۵ مهرماه، همزمان با اول ماه محرم تا آخر ماه صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در سه سطح اجرا می‌شود.

او افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب دو طرح با عنوان‌های«بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در قالب سخنرانی، مداحی و سوگواری اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف و دینی مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه آئین‌های عزاداری در سه سطح مختلف با توجه به ظرفیت، امکانات و فضای موجود فیزیکی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، ادامه داد: در همین ارتباط برای ایجاد هر چه بیشتر هماهنگی و استفاده بهینه از این ایام طی روزهای گذشته همچنین نشست‌های خاصی با ذاکرین اهل بیت و مسئولان هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه امسال 10 بقعه متبرکه استان زنجان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است، گفت: حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) روستای حاج سیران زنجان، امامزاده زیدالکبیر (ع)، امامزاده اسماعیل (ع) و  امامزاده یعقوب(ع) در شهرستان ابهر، بقعه قیدار نبی (ع) خدابنده و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) آب‌بر طارم میزبان برنامه‌های محرم هستند.

او ادامه داد: از برنامه‌های محرم در دهه نخست اقامه نماز در سه نوبت، سخنرانی، عزاداری، اطعام، خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون، مشاوره خانوادگی و مذهبی توسط روحانیون، برگزاری دسته‌های عزاداری، ذبح قربانی و توزیع گوشت گرم مابین شهروندان مناطق مختلف استان زنجان است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این مراسمات با توجه به امکان اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در فضاهای بسته انجام خواهد شد و دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم زنجان برگزار خواهد با اتخاذ تدابیر حفاظتی و بهداشتی لازم برگزار شد.
کرمی با اشاره به اینکه ۲۰ مبلغ اعزامی دوره دیده سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع و امامزادگان و مناطق کم برخوردار تا پایان برنامه‌های ماه محرم مستقر خواهند شد، اضافه کرد: همچنین در این ایام ۱۰ مبلغ بومی به ارائه خدمات گوناگون اجرای نماز جماعت سخنرانی و روضه‌خوانی اجرای مشاوره و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درباره برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» اظهار داشت: هرساله در روز ششم محرم ‌الحرام که به نام حضرت قاسم بن حسن (ع) نام‌گذاری شده است، همایشی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با عنوان «احلی من‌العسل» برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در بقاع متبرکه و امامزاده کشور خبر داد و تصریح کرد: هر ساله دانش‌آموزان و نوجوانان برای عرض ادب و عزاداری شایسته به برپایی دستجات عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان می‌پردازند.

کرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان اختصاص به عزاداری امام حسین (ع) دارد، از همین رو اجرای نیات واقفین خیراندیش با موضوع تعزیه‌داری حضرت امام حسین (ع) و اطعام عزاداران حسینی نیز در این ایام طبق نیات واقفین عزیز در دستور کار ادارات اجرایی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف تلاش کرده است تا تمامی تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن را اجرا کند و برای این منظور ضدعفونی مکرر محوطه امامزاده‌ها و نیز توزیع ماسک در میان عزاداران از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در خصوص محیط‌های بسته برگزاری مراسم ماه محرم هم تمام نکات لازم به متولیان گوشزد شد تا در این ایام ضمن روشن کردن سیستم تهویه هوا ، مدت سخنرانی‌ها و عزاداری طولانی نشود.

کرمی خاطرنشان کرد: تمامی دستورالعمل‌ها و نکات لازم در ایام محرم و صفر به مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما، روسای هیئت‌های مذهبی، حسینه‌ها و... ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف زنجان اوقاف و امور خیریه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بقاع متبرکه اعظم زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسئول هیئت غریب مدینه با اشاره به این خبر گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

قاسم حسن زاده با اشاره به جزئیات این مراسم گفت: شیخ مهدی حسن آبادی سخنران این مراسم خواهد بود و در ادامه سیدرضا تحویلدار و محمدرضا ناصری به مرثیه سرای خواهند پرداخت.

وی افزود: این مراسم امشب از ساعت 20:30 در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع) واقع در میدان انقلاب امیرکلا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف