Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش مصلح روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان هفت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب پشت سدها و مابقی از طریق طرح های کنترل سیلاب ذخیره شد.

وی بیان کرد: کنترل و ذخیره سازی این بارش ها می تواند در آینده برای تامین آب شرب و  کشاورزی استان نقش مهمی داشته باشد.

مصلح با اشاره به اینکه در طراحی شهرها به موضوع سیلاب و عبور آن سهل انگاره شده است، افزود: طراحی درست آب راه‌ها و  سیلاب ها در شهرها نقش مهمی در کنترل سیلاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب های کشور معادل ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

سالانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید که تنها ۱۳ درصد آن در این استان مصرف می شود.

براساس برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی، دو میلیارد مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلند مدت مورد نیاز است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد گزارش ملی سیلاب ها شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد گزارش ملی سیلاب ها شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گزارش ملی سیلاب ها شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد متر مکعب مکعب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند