Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: در روزهای گذشته با اعلام خبر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش میان آمریکا و چین از یک سو و چین و تایوان از دیگر به شدت بالا رفته است. در حالی که اعلام شده بود سفر پلوسی لغو شده است اما آمریکایی ها در راستای تلاش برای افزایش تنش با چین بر انجام این سفر اصرار ورزیدند و با انجام سفر پلوسی به نظر می رسد باید شاهد تنش های جدی و بزرگی میان واشنگتن و پکن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز جنگنده های چینی در نزدیکی خطوط مرزی ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۹:۳۰

همزمان با بالا گرفتن تنش بین چین و جزیره تایوان بابت سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، منابع آگاه از پرواز‌ه‌ای تاکتیکی جت‌های نظامی چین بر فراز مناطق حساس آبراه بین چین و جزیره تایوان خبر دادند.

یک منبع آگاه روز سه شنبه به خبرگزاری «رویترز» گفت: علاوه بر هواپیماهای نظامی چین که صبح روز سه‌شنبه نزدیک خط میانی تقسیم‌ کننده آبراه حساس پرواز می‌کردند، چندین کشتی جنگی چینی از روز دوشنبه در نزدیکی خط تقسیم غیررسمی باقی مانده‌اند.»

وزارت دفاع و امور خارجه چین تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده‌اند.

این منبع آگاه افزود که کشتی‌های جنگی و هواپیماهای چینی صبح روز سه‌شنبه حضور تحریک آمیز در خط میانه آبراه موجود در منطقه داشتند.

پلوسی وارد تایوان شد ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۹:۲۰ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هواپیمای حامل رئيس مجلس نمایندگان آمریکا با اسکورت جنگنده های آمریکایی در فرودگاه تایوان بر زمین نشست.

ورود هواپیمای پلوسی به حریم هوایی تایوان

در ادامه تنش‌آفرینی های واشنگتن علیه پکن، هواپیمای حامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نقض سیاست «چین واحد»، وارد حریم هوایی جزیره تایوان شد.

خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی راشا تودی هم اکنون به صورت همزمان این خبر را رسانه ای کردند.

پیشتر نیز اعلام شده بود که فرودگاه «سونگشان» در شهر تایپه واقع در جزیره تایوان آماده استقبال از «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا است.

آمریکا ۴ ناو جنگی را در شرق تایوان مستقر کرد

، همزمان با سفر جنجال برانگیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا، واشنگتن حضور نظامی خود را در شرق تایوان تقویت کرد.

در حالیکه دولت چین به شدت نسبت به حضور «نانسی پلوسی » در تایوان هشدار داده، نیروی دریایی آمریکا چهار ناو جنگی خود که شامل یک ناو هواپیما بر می شود، را در آب های شرقی جزیره تایوان مستقر کرد. یک مقام نیروی دریایی آمریکا به رویترز گفت: ناو «یو اس اس رونالد ریگان» که پیشتر از دریای چین جنوبی عبور کرده بود و در حال حاضر در دریای فیلیپین، شرق تایوان قرار دارد.

این مقام نیروی دریایی آمریکا، که نخواست هویتش فاش شود، در تلاش برای عادی جلوه دادن استقرار ناوهای جنگی آمریکا در منطقه گفت در حالی که این ناوها می‌توانند به هر احتمالی پاسخ دهند، اما این استقرارها عادی و معمولی است. این مقام آمریکایی گفت که علاوه بر ناوهای مذکور، کشتی « یو اس اس تریپولی» نیز در منطقه حضور دارد.

استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چین در مرز تایوان

همزمان با بالارفتن احتمال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان و انتشار اخباری مبنی بر نزدیک‌شدن هواپیمای حامل پلوسی به این جزیره، برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری اعلام کردند که ارتش چین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما «دی‌اِف -۵ بی» را در نزدیکی تایوان مستقر کرده است.

این نوع موشک‌های بالستیک با بُرد ۱۵ هزار کیلومتر، توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای تقریباً به هر نقطه‌ای از کره زمین را دارند.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

ژائو لی‌جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین هم روز دوشنبه به مقامات آمریکا هشدار داد اگر «نانسی پلوسی»، به تایوان سفر کند، ارتش چین «بیکار نخواهد نشست».

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم آمریکا چین تایوان نانسی پلوسی تنش محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خانه ‌ملت،متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه، همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.
اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.
ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان