Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:44:21 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به لرستان/ خطر سیلاب در ۴ شهر

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۶۱۸۷

ورود سامانه بارشی جدید به لرستان/ خطر سیلاب در ۴ شهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از ورود سامانه بارشی جدید به این استان خبر داد و گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت، رومشکان و پلدختر وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مهدی پازوکی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از ورود سامانه جدید بارشی به لرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به هشدار اداره‌کل هواشناسی لرستان مبنی بر ورود سامانه بارشی جنوب و جنوب غربی این استان طی ساعت‌های آینده شاهد شروع بارش‌ها به‌صورت رگباری و نقطه‌ای در خرم‌آباد، کوهدشت، رومشکان و پلدختر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و نیز لغرنده‌شدن محورهای مواصلاتی در شهرهای  خرم‌آباد، کوهدشت، رومشکان و پلدختر وجود دارد.

چرا از تراژدی سیل‌های تکراری استان لرستان درس نمی‌گیریم؟آخرین وضعیت بارش‌ها در استان لرستان| جاری‌شدن سیل در شهرستان سلسله/ خسارات سنگین به باغات و اراضی کشاورزیآخرین وضعیت بارش‌ها در استان لرستان| اعلام عزای عمومی در الیگودرز/ احتمال طغیان رودخانه‌های چولهول و کشکان در شهرستان پلدختر + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: به کلیه شهروندان هشدار داده می‌شود از قرارگرفتن در حریم و مسیر‌ رودخانه‌ها و تردد‌های غیرضرور در مناطق پرخطر و صعود به ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان نسبت به جمع‌آوری تمام ماشین‌آلات، پمپ‌های آب و منصوبات داخل رودخانه‌ها اقدام کنند.

پازوکی بر لزوم آمادگی تمام نیروهای امدادی و خدماتی تأکید کرد و گفت: فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف به اطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان، عشایر به‌ویژه ساکن در ارتفاعات و حریم رودخانه‌ها هستند.

انتهای پیام/645/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورود سامانه بارشی رودخانه ها خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی لرستان: در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان