Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز سه‌شنبه (11 مرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون درباره انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بود که علی خضریان، مهدی باقری، نصرالله پژمانفر، غلامحسین رضوانی، روح الله ایزدخواه، سید البرز حسینی، مهدی شریفیان، سمیه محمودی، محسن فتحی، مهدی طغیانی، سید ناصر موسوی، اصغر سلیمی، انور حبیب زاده، محمد باقری بناب، محمد علیپور انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی افراد انتخاب شده به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در میان خود اعضای هیات رئیسه را انتخاب و با حکم رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت را آغاز می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستور کار بعدی کمیسیون اقتصادی انتخاب و معرفی کاندیدها برای انتخاب ناظران مجلس شورای اسلامی در مجامع و شوراهای مرتبط با این کمیسیون بود که شامل هیات نظارت اندوخته اسکناس، شورای پول و اعتبار، شورای اقتصاد، هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار، هیات امناء صندوق توسعه ملی، شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، شورای رقابت، شورای مرکزی زکات، شورای فقهی، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، هیات عالی نظارت بر سازمان‌‎های صنفی کشور، مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، هیات امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمانی و شورای عالی بیمه می‌شود.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پس از نشست امروز سه‌شنبه (11 مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در تشریح این جلسه، گفت: در نشست امروز 3 سوال مطرح شد که عمدتا در خصوص رفع مشکلات آموزش و پرورش بود. نمایندگان واسط بین مردم و حاکمیت هستند که از همین طریق سوالات مردم را به دولت به عنوان دستگاه مجری منتقل می کنند و در نشست امروز مشکلات اصلی حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از پاسخ ما به نمایندگان سوال کننده ناظر به اقداماتی بود که تاکنون انجام شده و بخشی دیگر در خصوص مواردی بود که ناظر به آینده است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی، گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق مصوبات طی دو جلسه مطرح و این ایرادات برطرف شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: در واقع از فردا سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان راه اندازی خواهد شد و برای اجرای این قانون میزکاری تشکیل خواهد شد تا ضمن راه اندازی هیات های ممیزه، اجرای رتبه بندی براساس آئین نامه تصویب شده برای همکاران فرهنگی کلید بخورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا برای مشمول شدن معلمانی که 30 سال خدمت کرده اند و به آن ها گفته شده باید 2 سال دیگر در آموزش و پرورش بمانند تا مشمول رتبه بندی شوند، چاره اندیشی شده یا خیر، گفت: این موضوع مورد ایراد کمیسیون تطبیق مصوبات نیز واقع و پس از بررسی در دولت برطرف شد، لذا نگرانی از این جهت برای همکاران فرهنگی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره رفع 15 ایراد آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان در دولت گفت: طی جلساتی که در دولت برگزار شد، 10 ایراد آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در هیات دولت به هیات تطبیق مصوبات اعلام شد. برهمین اساس اجرای قانون رتبه بندی معلمان از فردا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون رتبه بندی ابتدا لازم است هیات های ممیزه ارزیابی و تشکیل و سپس مطابق آیین نامه اجرایی کانون‌های ارزیابی نظرات خود را عنوان کنند. به طور طبیعی رتبه‌بندی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش زمان‌بر خواهد بود ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نسبت به ارتقای تعلیم و تربیت در کشور دقت لازم را به خرج دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس شستا تحقیق و تفحص رتبه بندی معلمان قانون رتبه بندی آموزش و پرورش نشست امروز آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری