Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این برنامه که با حضور مشاهیر شعر و موسیقی استاد محمدعلی بهمنی و استاد حسن ناهید و منوچهر غیور برگزار شد استادان شعر و موسیقی هنرنمایی کردند. 

در این برنامه که شاعرانی از روسیه و تاجیکستان و پاکستان حضور یافتند ساز نی به عنوان سازی با اصالت معرفی شد و تاثیرات خودش را در همراهی شعر و موسیقی ثابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علیرضا میرعلینقی  گفت: ساز نی همواره با همنوایی شعر فارسی همراه بود و، اما به این شکل کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

 علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صدا و سیما در مقدمه سخنانش می گوید "ساز نی همیشه در زندگی ما ایرانیان بوده و در زندگی ما درخشیده است کسی از ما نیست که با ساز نی انس نداشته باشد.

به گفته بوری کریم اف استاد دانشگاه مسکو  "ایران شاهد هم نوایی شعر و موسیقی است. دنیا شیفته زبان فارسی است و ما با این زبان در تاجیکستان و در مجامع علمی جهان و نیز در ایران با این زیبایی گفتگو می‌کنیم بنده خوشحالم که در این برنامه شرکت داشتم"

سید احمد شهریار شاعری از کشور پاکستان گفت: " بنده سال‌ها ساکن ایران هستم این اولین بار است با ساز نی شعرخوانی می‌کنم. تجربه جالبی بود"

استاد حسن ناهید و استاد منوچهر غیور شاگردان خود را در این برنامه همراهی کردند.

تجلیل و گرامی داشت این دو استاد بزرگوار بخش دیگری از برنامه *"نای و نی"* بود که همراه شد با گرامی داشت استاد محمد علی بهمنی که این بخش از برنامه نیز با استقبال شاعران و هنرمندان مواجه شد.

عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی، مرتضی امیری اسفندقه، علیرضا قزوه، سید احمد شهریار شاعر از کشور پاکستان، دکتر بوری کریم اف استاد دانشگاه مسکو، محمد سعید میرزایی، نادر بختیاری، مسعود علوی، علی محمد مودب، رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی در همراهی با استاد محمد علی بهمنی شاعرانی بودند که در برنامه نای و نی همراهی کردند.


 بوری کریم اف در این برنامه به اجرای دو شعر زیبای خودش به علاقه‌مندان تقدیم کرد که با نی نوازی یکی از هنرمند ارزنده نی مواجه شد.

برنامه نای و نی پس از تجلیل از استادان شعر و موسیقی با رونمابی از کتاب تازه دکتر بوری کریم اف استاد دانشگاه به پایان رسید.

هنرمندانی، چون حسام الدین سراج، منوچهر غیور، حسن ناهید، سیدعلیرضا میرعلینقی و محمدعلی بهمنی در این برنامه حضور و مشارکت کردند که مورد اقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

نی‌نوازان حاضر در این مراسم عبارتند از: امیر سیاوش‌پور، حسین قاسم‌زاده، امیر آزاد، مرتضی صناعی، حسن علی‌تبار، سعید فهیمی، منوچهر قیوم، جمشید قلی‌پور سیاوش اسدپور و حسین مشکان که با رخصت از استادان حسن ناهید و استاد منوچهر غیور در همراهی با شاعران کشور و در رثای شهید کربلا به اجرای برنامه‌هایی دلنشین پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی رسانه ملی شعر و موسیقی حسن ناهید علی بهمنی نای و نی ساز نی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

سخنرانی، پخش فیلم و اجرای موسیقی بخش‌های مختلف این برنامه است که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می‌شود.

میرعلیرضا میرعلینقی (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران) سنتور را نزد مجید کیانی و پیانو را نزد امانوئل ملیک‌اصلانیان و فخری ملک‌پور فرا گرفت و نزد حسینعلی ملاح شیوه‌های نوشتن و نسخه‌شناسی موسیقی را آموخت.

وی یکی از نخستین روزنامه‌نگاران حرفه‌ای حوزه موسیقی به شمار می‌رود که از سال ۱۳۶۵ فعالیت مطبوعاتی دارد و در ده‌ها نشریه به تحلیل رخدادهای موسیقی و نگارش مقالات مشغول است.

مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، موسیقی‌نامه وزیری، کتاب‌شناسی موسیقی ایران، خاطراتی از رفتگان موسیقی، خاطرات جواد بدیع‌زاده و خاطرات هنری میلاد کیایی برخی آثار مکتوب میرعلینقی است.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 6094891 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم