Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:48:27 GMT

محور باغملک به کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۰۷۹

محور باغملک به کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

بهروز فرج الهی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال جاری شدن سیلاب از رودخانه فصلی " بلی خاک " یک دهنه از پل ارتباطی بین شهرستان باغملک و استان کهگیلویه و بویراحمد در محل روستای بنه چوار صیدون تخریب شد.

وی افزود: با بسیج نیروهای راهداری باغملک و مرکز استان و سایر نهادها، این پل در حداقل زمان ترمیم و بازسازی شد و هم اکنون تردد از روی آن در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار باغملک تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه‌های فصلی و رودخانه خروشان علاء، در آینده نیز امکان بروز این مشکل و مشکلات جدی تر در روستاهای بنه چوار و سرآسیاب وجود دارد که باید اقدامات لازم را برای ایمن سازی انجام دهیم.

سامانه بارشی مونسون که از عصر جمعه گذشته وارد خوزستان شد موجب بارندگی و سیلاب در برخی شهرستان‌های این استان شد.

باران شدید و سیلاب عصر شنبه شهرستان‌های شمال شرق به ویژه ایذه و باغملک را دربرگرفت و در اهواز نیز گرد و غبار و تندباد شدید رخ داد که باعث شد میزان آلودگی هوا در اهواز به ۶۷ برابر حدمجاز برسد.

این سامانه بارشی بار دیگر عصر دوشنبه در برخی شهرستان‌های خوزستان از جمله ایذه فعال شد.

فعالیت سامانه بارشی مونسون و وقوع سیل در برخی نقاط خوزستان همچنین موجب وارد آمدن خسارت ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریالی به راه‌های این استان شد.

برچسب‌ها سیل باغملک صیدون پروندهٔ خبری بارش‌های سیل آسای تابستان ۱۴۰۱ در کشور و موج امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل باغملک صیدون سیل باغملک صیدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، کارشناس هواشناسی استان در خصوص ورود سامانه بارشی به این استان هشدار  صادر کرد. این سامانه بارشی از عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز شده است و تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در همه مناطق استان ادامه خواهد داشت. ک️رمی افزود: سامانه بارشی با هشدار قرمز هواشناسی تا پایان امروز ادامه دارد و همه مناطق استان را در بر می‌گیرد. وی ادامه داد: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است. مدیر کل هواشناسی استان گفت: بارش شدید باران، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن دره‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز شدن سد‌ها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
کرمی ادامه داد: مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، چرام، باشت، و مسیر بابامیدان به یاسوج است اگرچه میزان بارش ها دقیق مشخص نیست اما شدت بارش ها در زمان های مختلف زیاد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه