Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری کشور با اشاره به اهمیت موضوع سامان‌دهی تعطیلات، بر هم‌افزایی ظرفیت دستگاه‌ها در راستای توزیع زمانی و مکانی سفر تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پنجاه و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ریاست علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و با حضور مصطفی فاطمی دبیر ستاد و اکثریت اعضا روز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ در سالن خلیج‌ فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالبافیان به اهمیت سامان‌دهی تعطیلات توسط اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و افزود: توزیع تعطیلات می‌تواند از ازدحام سفر بکاهد و موجب کاهش سوانح و حوادث شود که اعضای ستاد مرکزی هماهنگی سفر بهترین افراد برای اجرایی شدن این مهم هستند.

او به آسیب‌شناسی انجام شده درباره تعطیلات کشور در معاونت گردشگری اشاره کرد و تقویم تعطیلات فعلی را دارای چالش‌هایی دانست که در سامان‌دهی باید مورد توجه قرار بگیرند.

معاون گردشگری در ادامه بر توزیع مکانی سفر تاکید کرد و افزود: در نوروز امسال کشور اوج سفر ویژه‌ای را تجربه کرد که اگر تمهیدات و همکاری اعضای ستاد در سطح ملی و استانی وجود نداشت، با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

شالبافیان برگزاری جلسات مستمر ستاد در سطح استان را عمده‌ترین دستاورد این مشارکت بین دستگاهی عنوان کرد و گفت: این جلسات به غیر از نوروز به طور مستمر در طول ایام سال در حال برگزاری‌ست، موردی که پیش از این کم‌تر شاهد آن بوده‌ایم.

او با بیان اینکه معرفی مقاصد جدید گردشگری برای اولین‌بار در نوروز امسال مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت، افزود: در این طرح برخی شهرستان‌های دارای ظرفیت گردشگری معرفی شدند، اما به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم با مشکلاتی مواجه شدیم.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه معرفی مقاصد جدید گردشگری به همکاری تمامی دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم نیاز دارد، از محور غرب کشور به‌عنوان مهم‌ترین اولویت در این راستا نام برد.

شالبافیان با تاکید بر ارائه راهکار‌هایی برای چگونگی تلفیق ظرفیت‌ها و هم‌افزایی به چالش‌های این طرح اشاره کرد و گفت: برخی مکان‌ها علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های گردشگر از آمادگی لازم برای پذیرش گردشگر و زیرساخت‌های لازم برخوردار نیستند. ادامه این رویکرد نیازمند سوگیری‌ها و برنامه‌ریزی جدی در ستاد برای رفع کمبود‌های این مقاصد جدید است.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: موضوعات باید پس از طبقه‌بندی و احصا در ستاد مرکزی با استانداران پیگیری و اجرایی شوند.

او به استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای تبلیغات و تولید محتوا در راستای معرفی مقاصد جدید گردشگری با محوریت صداوسیما مستمرا و در طول سال اشاره کرد و افزود: این موضوع نباید تنها به ایام نوروز محدود شود بلکه باید برای آن برنامه‌ریزی مدونی از جمله برگزاری جشنواره تولیدات استانی و ایجاد فضای رقابتی بین استان‌ها انجام شود.

شالبافیان در پایان با طرح این سوال که هر یک از دستگاه‌ها چگونه می‌تواند به معرفی هر چه بهتر شهر‌ها بپردازد، بر اهمیت اجرایی شدن این موضوع در کاهش حوادث تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی اصغر شالبافیان تعطیلات رسمی گردشگری مصطفی فاطمی معاون گردشگری کشور ستاد مرکزی مقاصد جدید سامان دهی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیات امنای یادمان شهدای کربلای چهار (علقمه) درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان کربلای چهار برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای کربلای چهار گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارایه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زایران شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان گفت: تمامی زیر ساخت‌های یادمان طبق طرح جامع یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور است و حل مشکلات اساسی یادمان‌ها برای ما اولویت دارد.

وی افزود: ستاد مرکزی در صدد پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها می‌باشد.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید محمدجواد ضیاییان معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097309 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد