Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:20:15 GMT

سونامی بساز و ریاست کن!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۴۷۳

مسببان اصلی رقم‌زدن سونامی بزرگ چرا و چگونه تأیید صلاحیت شدند؟

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه همشهری نوشت: ««سونامی»؛ این تعبیر وزیر ورزش و جوانان درباره پرونده عجیب مارک ویلموتس در فوتبال ایران است؛ پرونده‌ای که مثل یک سایه شوم بر فدراسیون سایه انداخته و حتی تیم ملی را هم با خودش درگیر کرده است. حمید سجادی که ظاهرا به‌تازگی در جریان جزئیات این ماجرای تلخ قرار گرفته، از پرداخت میلیون یورویی و جریمه ۳میلیون‌و۳۰۰هزار یورویی در این پرونده متعجب شده و همچنین از مالیات ۳۲میلیارد تومانی فدراسیون برای امضای این قرارداد صحبت به میان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه این اواخر بعضی‌ها در تلاش بودند تا شکست رأی ویلموتس در دادگاه عالی ورزش را یک موفقیت برای فوتبال ایران جا بزنند اما حقیقت آن است که ۳میلیون یورو جریمه برای یک قرارداد، چیزی به جز یک فاجعه بزرگ ملی نخواهد بود. فدراسیون وقت، در حالی این قرارداد را امضا کرده که عملا بودجه‌ای نداشته است. این فدراسیون از شستا برای این قرارداد پول قرض گرفته و ساختمانش را نیز ضمانت این قرض کرده است. آنها به‌راحتی ساختمان فدراسیون و حتی ۳دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را از دست داده‌اند و ‌این در حالی است که هنوز باید یک رقم سنگین دیگر به ویلموتس پرداخت شود. هدف‌گذاری فدراسیون وقت احتمالا این بوده که با این مربی بلژیکی به جام جهانی برود و قرض‌اش را از محل پاداش‌ها پرداخت کند اما آن‌ تیم در یک‌قدمی حذف از جام جهانی قرار داشت و چیزی نمانده بود در همان مرحله اول از مسابقات خارج شود. همان روزها، رئیس وقت فدراسیون به‌دلیل مشکلات قلبی از کار کنار رفت و حالا که تیم ملی راهی جام جهانی شده، نام او در فهرست نامزدهای انتخابات دیده می‌شود.
صحبت شخص وزیر ورزش درباره این پرونده و اشاره او به تأکید جدی رئیس‌جمهور در مورد اجرای عدالت در این پرونده، در نوع خودش جالب به‌نظر می‌رسد. بدون تردید این اراده در دولت وجود دارد اما سؤال اینجاست که چطور مسببان اصلی رقم‌زدن این سونامی بزرگ برای فوتبال ایران، به همین راحتی برای حضور در فدراسیون تأیید صلاحت شده‌اند؟ آیا در فوتبال می‌توان با مجموعه‌ای از تصمیم‌های بد، فاجعه آفرید و برای ریاست دوباره اقدام کرد؟ آیا نباید مانعی برای ورود افرادی که چنین ضربه‌ بزرگی به فوتبال ایران زده‌اند در مسیر انتخابات فدراسیون وجود داشته باشد؟ این افراد با قدرت در حال بازگشت به ساختار فوتبال هستند و حتی شانس زیادی هم برای برنده‌شدن دارند؛ چراکه اساسا مجمع فوتبال ایران هم به عملکرد گذشته افراد کمتر از لابی‌های فعلی آنها برای رأی‌دادن اهمیت می‌دهد. اظهارنظرهای تازه وزیر البته نشان می‌دهد که نظر وزارت حمایت از فدراسیون فعلی است اما به هر حال اتفاقی که در مجمع می‌افتد، بیشتر از هر چیزی به اتفاقات راهروهای این مجمع مربوط خواهد بود. حالا دیگر خیلی از مردم هم جزئیات پرونده ننگین ویلموتس را می‌دانند اما هنوز پاسخ شفافی از سوی عاملان امضای این قرارداد دریافت نکرده‌اند. این پرونده زوایای پنهان دیگری هم دارد که دیر یا زود کاملا آشکار خواهند شد؛ افرادی که باید به افکار عمومی پاسخ بدهند اما در حال زین‌کردن اسب ریاست هستند.

فردا، فردا و باز هم فردا؟
حمید سجادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به ماجرای کمک داور ویدئویی هم ورود کرده و مدعی شده که از نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم شرایط برای استفاده از وی‌ای‌آر فراهم خواهد بود. برای سومین فصل متوالی است که زمانی در «آینده» به‌عنوان زمان رونمایی از وی‌ای‌آر درنظر گرفته می‌شود. جالب اینکه این فناوری ۳سال قبل به‌صورت آفلاین در لیگ برتر مورد استفاده قرار گرفت و حتی در یک بازی تیم ملی نیز به اصرار فیفا در آزادی پیاده شد. با این حال همچنان مسئولان ورزش ایران وعده آینده را برای فراهم‌آوردن این مسئله می‌دهند. جالب اینکه همین چند هفته قبل مسئولان کمیته داوران مدعی شدند که تا پایان این فصل خبری از وی‌ای‌آر نخواهد بود. به هر حال هواداران فوتبال در ایران دیگر از وعده فردا خسته شده‌اند. کاش مسئولان ابتدا شرایط را فراهم کنند و سپس اعلام کنند که از همین امروز وی‌ای‌آر را در لیگ برتر راه‌اندازی خواهند کرد. این وعده‌ها هیچ سودی به حال هواداران فوتبال در ایران ندارند.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فدراسیون فوتبال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج

کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به ریاست مهدی تاج تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آغاز صعود تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

تاج، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون در این جلسه گفت: در ابتدا می‌خواهم به هر دو تیم فینالیست رقابت های جام ملت های آسیا تبریک بگویم و به ازبکستان و تاجیکستان هم به دلیل تیم های قوی که داشتند تبریک می گویم. امیدوارم فینال و بقیه مسابقات به بهترین شکل به انجام برسند. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال تایلند و همکارانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت تلاش های گسترده و میزبانی خوب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: جام ملت های آسیا یک مثال خوب دیگر از رشد و شکوفایی در فوتسال آسیاست. مفتخرم اعلام کنم ما در نحوه برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم گیری خواهیم کرد. این تصمیمات و تغییرات متضمن درخشش تیم‌های آسیایی در عرصه جهانی است و رشد فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره ادامه‌دار خواهد بود.

تاج خاطرنشان کرد: خوشحالم اعلام کنم فوتبال ساحلی و فوتسال جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد و تیم های آسیایی هم درخشش زیادی در این مسابقات داشته و دارند. همزمان مسابقات در سطح جهانی، سمینارها و دوره‌ها مورد حمایت ماست. در بخش داوران، تیم ها و بازیکنان مشخص است که آسیا در فوتسال طلایه دار است. اطمینان دارم به کمک فدراسیون های عضو در این حوزه به پیشرفت ادامه خواهیم داد تا استانداردهای موجود را ارتقاء دهیم. امروز در جلسه مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم.

در این جلسه پیرامون رقابت های جام ملت های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به  آماده سازی تیم ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت های آسیا ۲۰۲۵ فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی