Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان مهر گفت: باید جلسات هیات رزمندگان این شهرستان منظم برگزار شود تا امنیت  و سلامت شهر بالا برود.  یادمان و گلزار شهدا راهی است برای نشان دادن و اثبات رهروی از راه شهیدا و به همین دلیل کاری دلی است.

او گفت: شهدا عزتمند و با آبرو هستند و نزد خدا روزی می‌خورند و نیازی به ما ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی گفت: این دنیا نیز قطعا انسان‌های آبرومند پای کار خدمت به شهدا می‌آیند، زیرا این کار درک و بلوغ خاصی می‌طلبد و در دولت فعلی این درک و بلوغ نسبتا وجود دارد. این دولت، دولت فرصت است و چهره خوبی از دولت در ذهن مردم نقش بسته و مردم به یاد دارند که زمانی در سیل حتی معاونین وزرا هم از جای خود تکان نمی‌خوردند، اما امروزه شاهد حضور واقعی و جهادی مدیران در سیل و زلزله هستیم.

او به بررسی مصوبات جلسه پرداخت و گفت: همانند استاندار که رییس شورای حفظ آثار دفاع مقدس استان است رییس شورای حفظ آثار دفاع مقدس و رئیس هیات امنای یادمان شهدای شهرستان فرماندار است و تخصیص و مدیریت منابع و عدالت توزیعی با فرماندار است و دبیر هردو نیز فرمانده سپاه ناحیه مهر است و باید مصوبات توسط این دو پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در دولت قبل هم برخی فرمانداران و استانداران همکاری داشند و برای نمونه استاندار دولت قبل هم همکاری خوبی با ما داشت، زیرا شهدا برای همه ما هستند و جناحی نیستند، اما در دولت فعلی فضا برای خدمت به شهدا فراهم‌تر شده است.

او گفت: مصوبه بعدی این است که مالکیت و حدود یادمان‌ها باید مشخص و مستند باشد، از ظرفیت بخش صنعتی و صنایع و مسئولیت اجتماعی که دارند نیز باید جهت تامین منابع استفاده کرد. هر یادمان دارای هشت عنصر اصلی است که جاده دسترسی به یادمان، سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز و سرویس بهداشتی و روشویی و وضوخانه مهمترین مولفه‌هایی هستند که باید ابتدا تامین شوند.

کوشکی گفت: ساخت سالن چندمنظوره جهت برگزاری مراسم، سازه یادمان، صحنی که شهید در آن دفن می‌شود، بستر روباز جهت اجرای مراسم و خودِ سازه یادمان و مراسم و فضایی برای قراردادن گنجینه آثار مربوط به شهدا از دیگر ملزومات یادمان شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هیات رزمندگان اسلام سلامت شهر دفاع مقدس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز سه شنبه در مراسم زنگ سپاس معلم که در مدرسه ماندگار فردوسی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در تربیت نسل جدید، گفت: تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد و آنچه که در جامعه امروز موجب اقتدار و افتخار ما است، وجود معلمانی است که نظام مدیریتی کشور، محصول تربیت آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در داخل و خارج کشور موجب افتخار شده است، افزود: اگر امروز در عرصه‌های متعددی چون پزشکی و اقتصاد دانش بنیان در دنیا حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و سازه‌های طراحی کشور، جوانان این مرزوبوم، دانش فنی و مهندسی خود به خارج کشور صادر می‌کنند، محصول همین معلمان است.

وی خطاب به دانش آموزان، با بیان اینکه شما آینده کشور را می‌سازید و به طور قطع آینده کشور به برکت شما بهتر از اکنون خواهد بود، گفت: فرصت علم آموزی و پرورش را مغتنم شمارید زیرا خیلی زود دیر می‌شود و فارغ التحصیل شده و وارد فضای کار می‌شوید.

استاندار آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست این دوران را دوران رشد و پرورش خود در نظر بگیرند و در کنار درس، نسبت به مقوله خودسازی و تفکر سازی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی آثار و کتاب‌های شهید مطهری را راهگشا دانست و به دانش آموزان توصیه کرد: در کنار کتب درسی، مطالعه آثار این شهید را در اولویت خود قرار دهند زیرا به طور قطع در ساختن نظام فکری مفید خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان در نقاطی از استان تدریس می‌کنند و مسیرهای طولانی طی می‌کنند تا نگذارند در نقاط محروم، قطار علم و پیشرفت متوقف شود، خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی از معلمان در کانکس‌ها تدریس می‌کنند.

کد خبر 6093364

دیگر خبرها

  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند