Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:24:51 GMT

وزیرخارجه روسیه برای دیدار کاری وارد میانمار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۸۰۲

وزیرخارجه روسیه برای دیدار کاری وارد میانمار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه برای یک سفر کاری وارد نایپیداو پایتخت میانمار شد.

دیپلمات ارشد روسیه در ابتدای سفر خود با «وونا مائونگ لوین»، وزیرخارجه میانمار گفت‌وگو کرد و قرار است او با رهبران میانمار نیز دیدارهایی داشته باشد.

همچنین گفته شده لاوروف بعداً از مینامار عازم کامبوج خواهد شد و در پنوم پن در نشست وزرای خارجه روسیه-آسه آن شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر از یک ماه پیش نیز، وزیر دفاع روسیه با ژنرال «مین آنگ هلائینگ»، فرمانده کل امور دفاعی میانمار دیدارهایی داشت که در این دیدارها دو کشور برنامه‌های خود برای تقویت همکاری‌های نظامی و فنی را اعلام کردند. در بیانیه وزارت روسیه درباره این دیدار آمده است: «طرفین روابط دوجانبه و در حال توسعه در حوزه نظامی را مثبت ارزیابی کردند و بر برنامه‌های خود برای استفاده حداکثری از پتانسیل موجود در جهت تقویت همکاری‌های نظامی و فنی و مشارکت راهبردی تأکید کردند.»

در ۱ فوریه ۲۰۲۱، ارتش میانمار به مدت یک سال وضعیت فوق العاده اعلام و رهبری این کشور را برکنار کرد. مقامات ارتش مدعی تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی نوامبر ۲۰۲۰ شده بودند.

کودتای دو سال پیش میانمار به اعتراضات گسترده حامیان غرب در این کشور منجر شد و اوضاع سیاسی داخلی این کشور شرق آسیا را آشفته‌تر کرد. این اعتراضات همچنین فشارهای کشورهای غربی بر میانمار را به دنبال داشت که از حکومت نظامی میانمار می‌خواهند تا دموکراسی مورد نظر غرب را احیا کند.

در عین حال، دولت نظامی میانمار برخی از روابط قدیمی خود با سایر کشورها را تقویت کرده که در میان آنها روابط آن با روسیه برجسته است و از همین رو طی دو سال گذشته روسیه به عنوان یک حامی مهم برای دولت میانمار ظاهر شده است.

کد خبر 5554659

منبع: مهر

کلیدواژه: نایپیداو وزارت دفاع روسیه ارتش میانمار سرگئی لاوروف میانمار دموکراسی روسیه غرب آسیا عراق ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی تایوان فلسطین نانسی پلوسی جنگ اوکراین لبنان ایران اوکراین افغانستان تنش آمریکا و چین عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع وارد قزاقستان شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.

به گزارش ایسنا، سخنرانی و دیدار با وزرای دفاع عضو شانگهای از برنامه‌های امیر آشتیانی در این سفر دوروزه است.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتمادسازی بیشتر به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد