Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ظالمانه ترین تحریم‌ها از سوی رژیم آمریکا وضع شده است. نقش اروپا را نباید نادیده گرفت؛ اروپایی‌ها کوچک‌ترین گامی در خصوص رفع تحریم‌ها طی سال‌های گذشته برنداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم غریب آبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: ۲۵ هزار نفر قربانی تروریسم داریم این در حالی است که ظالمانه ترین تحریم‌ها از سوی رژیم آمریکا وضع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش اروپا را نباید نادیده گرفت؛ اروپایی‌ها کوچک‌ترین گامی در خصوص رفع تحریم‌ها طی سال‌های گذشته برنداشتند.

وی اضافه کرد: خانم آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و گزارشی طولانی ارائه کرد؛ خانم دوهان جمله‌ای مهم دارد که در گزارش و نشست خبری خود نیز آن را بیان کرد؛ «تحریم‌ها بر تمامی ابعاد حقوق بشری مردم ایران تأثیر داشته است.»

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در پرونده ترور شهید سلیمانی همکاری خوبی بین دستگاه قضائی عراق و ایران شکل گرفته است. در این خصوص دادسرای امور بین الملل دادستانی تهران در حال مراحل پایانی نگارش کیفرخواست است و بزودی کیفرخواست برای دادگاه ارسال می‌شود.

غریب آبادی گفت: پرونده حمید نوری نقض گسترده حقوق بشر و یک پرونده کاملاً سیاسی است که هیچ مبنایی ندارد. آقای نوری سه سال است که در انفرادی است و با اینکه حکم صادر شده و چند روز دیگر مهلت تجدید نظر به پایان می‌رسد هنوز حکم را به شکلی قابل فهم به آقای نوری نداده‌اند. سوئد مسئولیت بین‌المللی در این باره دارد و اقدامات بسیار مختلفی صورت گرفته است؛ هم در حوزه حقوقی و قضائی و هم در حوزه سیاسی و دیپلماتیک در سطوح مختلف.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • لبه تیغ
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است