Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در این دولت توجه ویژه‌ای که به صنعت فرش شده و در حاشیه سفر هر رئیس جمهور به ایران، نمایشگاه فرشی برای ارائه هنر صنعت فرش برپا شده تا زمینه برای توسعه مبادلات تجاری فراهم ‌شود و به رسم روابط تجاری از سوی ملت ایران به هر رئیس جمهور هدیه‌ای داده می‌شود.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نمایشگاه تخصصی فرش که در حاشیه سفر رئیس جمهور روسیه به ایران برپا شد، اظهار کرد: هدیه‌ای که رئیس جمهور ایران به پوتین داد، توسط فرش قنبری‌نیا به‌عنوان یکی از تجار بخش خصوصی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هدیه از جانب ملت ایران بوده و پیش از این نیز طبق رسوم روابط تجاری، تجار دیگری به رؤسای جمهور دیگر کشورها از جمله قطر و تاجیکستان هدیه داده‌اند و این کار برای چندمین بار انجام شد.

وی با بیان اینکه به رسم مهمان‌نوازی و تقویت روابط اقتصادی، تجار به میهمانان خارجی هدیه‌ای می‌دهند، گفت: در این نمایشگاه نیز فرش ۶ متری ابریشمی خاص دستباف با طرح هنری اصفهان از سوی ملت ایران توسط بخش خصوصی و شرکت فرش قنبری‌نیا هدیه داده شد که این فرش دستباف از جنس ابریشم بود، نه طلا و نه نقره و جواهر.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه حدود ۶ سال بود ‌که تسهیلات و توجهی به حوزه صنعت فرش نشده بود، افزود: اکنون دولت سیزدهم با توجه ویژه به صنعت فرش، سیاست دیپلماسی اقتصادی فرش دستباف برای توسعه صادرات غیرنفتی را در نظر داشته و مبادلات تجاری با کشورها را در اولویت قرار داده است.

وی درباره نمایشگاه‌های تخصصی فرش، توضیح داد: روسای جمهور کشورهایی که به ایران می‌آیند از نمایشگاه فرش بازدید خواهند کرد. با این کار نه تنها هنر فرش ایران به آن‌ها معرفی می‌شود، بلکه باعث ارتقاء هویت تاریخی و فرهنگی فرش دستباف خواهد شد.

رافع با تاکید بر اهمیت زنجیره ارزشی فرش دستباف، تصریح کرد: در  زنجیره فرش دستباف ۲ میلیون نفر فعال هستند که اگر هرکدام به طور متوسط خانواده ۴ نفره داشته باشند، ۸ میلیون نفر و به عبارتی یک دهم از جمعیت کشور از این صنعت ارتزاق می‌کنند.

وی ادامه داد: رؤسای جمهور کشورهای ترکمنستان، ونزوئلا، تاجیکستان، قطر و روسیه در حاشیه سفرشان به ایران از نمایشگاه فرش اصیل دستباف ایرانی بازدید کردند و پس از این نیز هر رئیس جمهور در سفر به ایران از این صنعت با ارزش بازدید خواهد کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطر نشان کرد: توسعه مبادلات تجاری و صادرات غیر نفتی، اصلی‌ترین هدف ما از برگزاری نمایشگاه فرش برای رؤسای جمهور کشورها است.

وی تأکید کرد: با تبادل این هدایا پیام صلح و دوستی را برای ملت و دولت‌های دیگر ارسال می‌کنیم. با این کار در کنار هدیه هنر ایرانی، مبادلات تجاری بسیاری انجام خواهد شد، همچنین در دیپلماسی اقتصادی با فرش به دنبال تولید، بازاریابی و بازارسازی جهانی هستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور ایران در تیرماه ۱۴۰۱ در هفتمین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه میزبان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بود که در حاشیه این نشست، مرکز ملی فرش ایران با همکاری شرکت فرش قنبری نیا نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی را در محل سالن اجلاس سران نهاد ریاست جمهور به نمایش گذاشت.

در این نمایشگاه که در حداقل زمان ممکن طراحی و اجرا شد، نفیس‌ترین فرش‌های تمام ابریشم شهرهای  قم، اصفهان، تبریز در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرش فرش دستبافت پوتين روسيه مرکز ملی فرش ایران مبادلات تجاری نمایشگاه فرش رؤسای جمهور رئیس جمهور فرش دستباف صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رئیس جمهور روسیه گفت حملات تروریستی گروه‌های افراطی، از سوی سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها حمایت می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تروریسم همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست و یکم است. هدف از حملات تروریستی که سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها در آن دخیل هستند، از بین بردن پایه‌های قانونی و برهم زدن ثبات کشورهای دارای حاکمیت است. بی شک مهمترین شرط تقویت حاکمیت کشورها و امنیت آنها حفظ ارزش‌های معنوی و اخلاقی و دفاع از آنهاست.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که همانطور که تجربه تاریخی نشان می‌دهد کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ می‌کنند و به فرهنگ خود پایبند هستند به شکلی هماهنگ و مستقل پیشرفت می‌کنند.

پوتین با اشاره به حمله تروریستی اخیر مسکو افزود: شیوه‌های جنایتکاران پیچیده‌تر و وحشیانه تر شده است که این امر یک بار دیگر در حمله تروریستی خونباری ۲۲ مارس در مسکو خود را نشان داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و آژانس‌های اجرای قانون هویت عاملان این حمله تروریستی و سازمان دهندگان آن را مشخص می‌کنند و هیچ یک از آنها نباید از مجازات در امان بمانند.

کد خبر 6087976

دیگر خبرها

  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف