Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسین ترکیان گفت: بسیاری از سارقان خُرد، از فضای ضایعات فروشی‌های غیر مجاز برای فروش اجناس سرقتی استفاده می‌کنند و بسیاری از این ضایعات‌فروشی‌های غیرمجاز در حاشیه شهر‌ها دایر هستند و با ایجاد ناامنی موجب نارضایتی شهروندان ساکن در این مناطق شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: این کارگاه‌ها به عنوان مالخر اموال سرقتی موجب شده است که معتادان یا افراد سابقه‌دار با سرقت از معابر و ساختمان‌های نیمه کاره به راحتی اقدام به فروش اجناس سرقتی خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته برخی از این ضایعات فروشی‌های بدون مجوز، به توزیع و فروش مواد مخدر نیز اقدام می‌کنند، گفت: شناسایی این اماکن و افراد همواره در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

سرهنگ ترکیان افزود: تا وقتی که این مالخران در قالب خرید و فروش ضایعات در جامعه فعالیت داشته باشند همچنان شاهد سرقت‌های خُرد از سوی افراد معتاد هستیم که برای تامین هزینه زندگی و مواد مصرفی خود دست به این گونه سرقت‌ها می‌زنند.

وی تصریح کرد: این در حالیست که اگر مالخران به عنوان یکی از عوامل اصلی چرخه سرقت ریشه کن شوند افراد معتاد هم جایی برای فروش اموال مسروقه خود پیدا نکرده و بنابر این انگیزه خود برای سرقت را از دست می‌دهند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از متولیان ساماندهی این مراکز از جمله شهرداری درخواست کرد که نسبت به بررسی وضعیت این کارگاه‌ها و نظارت جدی بر آن‌ها وارد عمل شوندتا فرصت برای افراد مجرم فراهم نشود.

وی یادآور شد: در عین حال پلیس بصورت مستمر طرح‌های عملیاتی ذوالفقار را با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را بمنظور برخورد با این گونه متخلفان در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ ترکیان با تاکید بر اهمیت اجرای این گونه طرح‌ها در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه گفت: شهروندان می‌توانند با اطلاع موارد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی ضایعات فروشی فروش مواد مخدر سرقت اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ افزود: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه های پر تردد و از مسیر های منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آنها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.

به گفته این مسئول، شناسایی سر شبکه های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا(س) در دستور کار قرار دارد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟