Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:16:57 GMT

۳ حلقه چاه آب آشامیدنی در گرگان وارد مدار مصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۸۴۴۸

۳ حلقه چاه آب آشامیدنی در گرگان وارد مدار مصرف شد

سیدمحسن حسینی روز چهارشنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای استملاک اراضی، حفاری، ایجاد اتاقک و نصب تجهیزات مورد نیاز، اجرای خط انتقال آب و برق‌رسانی این سه حلقه چاه در مجموع افزون بر ۲۳۱ میلیارد ریال از محل طرح آبرسانی به گرگان هزینه شد.

وی گفت: این چاه ها شامل چاه شماره یک شصت‌کلاته به عمق ۲۰۰ متر با آبدهی ۲۰ لیتر بر ثانیه و چاه شماره ۲ شصت‌کلاته با عمق ۲۰۸ متر و دبی ۲۰ لیتر برثانیه در غرب گرگان و یک حلقه چاه با عمق ۲۱۰ متر و آبدهی ۲۰ لیتر بر ثانیه در شرق گرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی از توجه دولت سیزدهم ، وزارت نیرو، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات اجرای این طرح قدردانی کرد.

در راستای طرح آبرسانی به گرگان ، اواخر تیرماه سال جاری ۲ حلقه چاه در شرق گرگان با دبی ۴۵ لیتر بر ثانیه به آب شرب گرگان افزوده شده بود که با احتساب سه حلقه چاه جدید ، ظرفیت تامین آب شهر گرگان ۱۰۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

همچنین در اوایل تیرماه عملیات احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی گرمابدشت و عملیات اجرای خطوط انتقال به طول پنج کیلومتر از مخزن گرمابدشت به مخزن جلین - سیاه‌تلو به پایان رسید و ۲۰ درصد به ظرفیت ذخیره شهر گرگان و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت انتقال آب آشامیدنی از منابع آبی شرق گرگان افزوده شد.

گرگان در ساعات اوج مصرف مشترکان به هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد که در برخی روزهای تابستان کمبود آب به ۷۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

اسفند ماه پارسال از سوی مسوولان حوزه آب گلستان اعلام شده بود، آب آشامیدنی شهر گرگان از طریق ۸۰ حلقه چاه تامین می‌شود که در بهترین شرایط، آب تولیدی آن هزار و ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است.

کمبود آب آشامیدنی، معضل قدیمی ساکنان شهر گرگان است که در همواره در تابستان منجر به قطعی مکرر و سهمیه‌بندی مایه حیات می‌شود اما توجه ویژه دولت سیزدهم در زمان سفر استانی پارسال به گلستان و اعتبار مناسب برای حل این مشکل تصویب کرد.

حل مشکل کمبود آب آشامیدنی گرگان با اقدام جهادی

برچسب‌ها استان گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان گرگان آبرسانی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان گرگان استان گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان گرگان آبرسانی دولت سیزدهم لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی شهر گرگان حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده های زندانیان انتخاب می کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد ، از آنان کلاهبرداری می کرد و بین 20 تا 30 میلیون تومان از هر فرد پول می گرفت.
حیدر آسیابی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این  کارچاق کن گفت:  مبارزه با فساد به ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند یکی از برنامه های مستمر  دادگستری استان است  و در همین راستا علاوه بر پایش محیط های بیرونی و فضای داخلی حوزههای قضایی استان ، کارچاق کن ها و کارشناسان متخلفانی که سالهای گذشته دستگیر شده اند نیز،  دوره ای پایش می شوند    تا از جرایم احتمالی دوباره آنها جلوگیری شود .
حیدر آسیابی افزود: کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق  که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود ، شدند و پس از چند ماه رصد،  از  فعالیت های مجرمانه او پرده برداشتند.
وی ادامه داد: این فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت ، فعلا در زندان است .
رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند ،  خسارت مالی هم نبینند.
تلفن گویای 1580  حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان