Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای خواهان پیگیری وضعیت مفقودین در درعا (جنوب) و خانطومان شده بود و از سوی دیگر داعش منطقه را ویران کرده بود اما در نهایت آرزوی سردار دل‌ها محقق شد.

به گزارش ایسنا، سردار ابوالقاسم شریفی،مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت کاوش پیکر شهدای مدافع حرم در خانطومان سوریه در فیلم مستندی به نقش کلیدی شهید حاج قاسم سلیمانی در این باره اشاره می‌کند و می‌گوید: پیکر کلیه رزمندگان «لشکر ۲۵ کربلا» که در منطقه خانطومان به شهادت رسیده بودند پیدا و هویت آنها شناسایی شد و به خانواده‌هایشان تحویل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر تعداد محدودی از شهدای ایرانی در این منطقه باقی مانده است و بارها عزیزان زحمت کشیده‌اند به صورت دشت‌بان و میدانی، تمامی منطقه را رصد و شناسیی کرده‌اند و آن چیزی که احتمال می‌دادند روی زمین باشد را در نهایت پیدا کردند.

وی ادامه می‌دهد: اگر شهیدی هم باشد؛ شاید پیکرش به دست دشمن است و از منطقه خارج کرده‌اند که آن‌هم باید از طریق مذاکره با آنها بتوانیم مبادله کنیم. ما کار را تمام شده نمی‌دانیم و همچنان به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم آخرین نفر از شهدای خان طومان را از منطقه خارج کنیم.

منطقه خانطومان پس از شهادت حاج قاسم آزاد شد و  در آخرین گزارشی که پیرامون مفقودین و شهدای خانطومان و سوریه خدمت ایشان داده شده بود، حاج قاسم در نامه‌ای خواهان پیگیری وضعیت مفقودین در درعا (جنوب) و خانطومان شدند. ما فکر نمی‌کردیم که بتوانیم در چنین منطقه‌ای روی زمین، شهدا را پیدا کنیم چرا که داعش منطقه را ویران کرده بود. امیدواریم به برکت خون حاج قاسم بتوانیم این کار را به پایان برسانیم.

و بالاخره، نهم مردادماه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای پیگیری دستور سردار سرافراز سپاه اسلام ،شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان،با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر و شبانه روزی گروه تفحص،هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران ،البرز و فارس با نام‌های سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی»، شهید والامقام «مصطفی تاش موسی»، شهید والامقام «محمد امین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه»،از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تأیید گردید و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.

به این ترتیب یکی دیگر از آرزوهای «سردار دل‌ها» محقق شد.

*«سردار بی‌سر» به وطن بازگشت
*روایتی «از ام‌الرصاص تا خان طومان»
*گزارش سردار شریفی از روند کاوش پیکر شهدای مدافع حرم
*هشت شهید خان‌طومان مهمان غریب الغربا شدند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم خان طومان خان طومان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، همزمان با «اردیبهشت مقاومت» و در آستانه دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران نمایشواره شهدای مدافع حرم خان‌طومان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۲۰ در آمفی تئاتر بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه که در قالب نمایش، رجزخوانی و سرود برگزار می‌شود، با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم همراه است.

استان مازندران در کربلای «خان‌طومان» ۱۶ ستاره به نام‌های «علی جمشیدی»، «سعید کمالی کفراتی»، «محمد بلباسی»، «رحیم کابلی»، «حسین مشتاقی»، «حسن رجایی‌فر»، «بهمن قنبری»، «سید سجاد خلیلی»، «حسین بواس»، «محمدتقی سالخورده»، «محمود رادمهر»، «رضا حاجی‌زاده»، «سید رضا طاهر»، «سید جواد اسدی»، «علیرضا بریری» و «علی عابدینی» را در دفاع از حرم آل الله تقدیم کرد.

دیگر خبرها

  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران
  • وداع باشکوه دزفولی‌ها با پیکر شهید غلامعلی عشیری لیوسی
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد