Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@11:32:16 GMT

دانستنی‌های کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۸۶۳۵

دانستنی‌های کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس

 

کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس در کلینیک اعصاب و روان راه احیاء

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد برای کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس به مراکز اعصاب و روان مراجعه می‌کنند پیشگیری از پیامدهای استرس است.

معمولاً عوامل محیطی خوشایند یا ناخوشایند باعث ایجاد عکس‌العمل‌های هیجانی در افراد می‌شود که به آن استرس می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش در برخی موارد باعث پیشرفت کارکرد افراد شده اما در برخی موارد نتیجه عکس می‌دهد.

یکی از دلایل مراجعه بیماران به کلینیک اعصاب و روان و استفاده از دستگاه rTMS پیشگیری از اثرات منفی استرس بر بدن و روح است.

استرس و اضطراب ازجمله تجربیات متداول بسیاری از افراد است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان روزانه استرس را در مرتبه‌های زیاد احساس می‌کنند. اما استرس بیش از حد پیش‌درآمد اختلالات اضطراب، بیماری‌های قلبی و افسردگی است.

کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس یکی از جدیدترین متدهایی است که افراد برای پیشگیری از افسردگی و اختلالات اضطراب به آن روی می‌آورند.

هرچند که استرس بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی است ولی بدان معنا نیست که باید آن را نادیده گرفت. استرس بیش از حدی که به‌موقع درمان نشود مشکلات بی‌شماری را به وجود می‌آورد.

بنابراین انتخاب یک روش مناسب برای معالجه مانند کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس یک استراتژی عالی محسوب می‌شود.

درمان استرس با TMS راهکاری است که شما را از ابتلا به استرس‌های مزمن، اختلالات اضطراب و افسردگی می‌رهاند.

کلینیک اعصاب و روان احیاء زیر نظر دکتر ابوالفضل احیایی با دارابودن کادر مجرب کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس  را در دستور کار خود قرار داده و آماده خدمت‌رسانی به شما است.

 

چرا باید استرس با دستگاه rTMS درمان شود؟

 

چنانچه پیش‌تر گفتیم زمانی که شیوه‌های ‌درمانی مثل داروها یا مشاوره‌های درمانی جوابگو نباشند پزشکان کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس را پیشنهاد می‌دهند.

استرس یک عامل بیرونی است که باعث تغییرات در مقدار ترشح هورمون‌ها‌ در بدن می‌شود. هورمون استرس به طور طبیعی به شما کمک می‌کند تا در برابر فشارهای بیرونی و نگرانی‌ها قوی تر شوید.

اما درصورتی‌که این مقدار از حالت نرمال خارج شده و شمارا برانگیخته کند و به طور دائم نگران همه چیز باشید شما ناخودآگاه دست به رفتارهای غیرعاقلانه می‌زنید.

به همین علت کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس یک روش با کارایی بالا برای پیشگیری از عواقب بدتر است.  به‌ویژه اگر علایم جسمی مثل مشکلات گوارشی، سردردهای تنشی، دردهای عضلانی، اختلال خواب یا سرگیجه را تجربه کنید ضرورت درمان با تحریک مغناطیسی مغز مشخص می‌شود.

اگر درمان استرس با TMS  انجام نشود پیامدهای جسمی دیگری چون تضعیف سیستم ایمنی بدن، ناراحتی‌های پوستی، ناراحتی‌های شناختی (مثل اختلال در تمرکز و حافظه) و مشکلات خلقی به همراه دارد.

کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس یک شیوه درمان غیردارویی، غیرتهاجمی و مطمئن با پیامدهای بسیار پایین است.

در تحریک مغناطیسی مغز برای کاهش استرس یک جریان الکترونیکی در نورون‌های مغز به وجود می‌آید و در نتیجه افرادی که استرس دارند در مدت دو تا چهار هفته بهبود پیدا می‌کنند.

معمولاً rTMS  برای بیماران افسرده، بیماران با سردردهای میگرنی،  افرادی که اختلالات اضطرابی، هراس و استرس بعد از سانحه تصادف  دارند به کار می‌رود.

نتیجه کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس بسیار عالی است. آر تی ام اس یک درمان قابل‌توجه و بی‌خطر یا با خطرات بسیار پایین برای مداوای استرس در نظر گرفته می‌شود.

تنها آسیبی که معمولاً در استفاده از دستگاه rTMS  با آن مواجه می‌شوید سردرد در ناحیه پالس‌ها است که با خوردن یک داروی مسکن بهبود پیدا می‌کند.

 

         

                                                     

 

 درمان انواع اختلال استرس با دستگاه rTSM

در روان‌شناسی استرس انواع گوناگونی دارد. هرکدام از این استرس‌ها نیز با یک روش درمانی متناسب مداوا می‌شود. از جمله روش‌های درمانی استفاده از دارو، معالجه با تحریک مغناطیسی مغز و مشاوره و ...

بعضی از استرس‌ها وجود دارند که به‌عنوان اختلال استرس شناخته می‌شوند که نیاز به درمان بیشتر دارند.  

برای کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس باید با انواع اختلالات استرسی آشنا شوید تا به‌موقع از آسیب‌های استرس در امان بمانید.

استرس جسمی:

 این نوع دلهره بیشتر از نوع مزمن است و از متداول‌ترین انواع استرس در طول زندگی شما است. این استرس به فعالیت‌های بدنی شما مربوط است. چون حالت مزمن دارد بهتر است برای درمان آن اقدام کنید. کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس  یکی از بهترین گزینه‌ها برای معالجه این نوع استرس است. استرس فیزیکی همچنین از خواب زیاد، خواب کم، کارکردن طولانی‌مدت نیز ناشی می‌شود.

استرس عاطفی:

این نوع استرس بیشتر از نوع روانی محسوب می‌شود. از میان همه انواع اختلالات استرس عاطفی از همه شایع‌تر است و بیشتر در نتیجه یک فقدان به وجود می‌آید.

استرس آسیب‌رسان

کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس بهترین درمان برای این نوع اختلال است. استرس آسیب‌زا یکی از بدترین اختلالاتی است که شما ممکن است دچار شوید. این نوع استرس در نتیجه یک صدمه، تصادف یا اتفاقات فیزیکی است و درد شدیدی را به همراه دارد  حتی باعث مرگ نیز می‌شود.

استرس حاد و مزمن:

استرس حاد و مزمن از انواع اختلالات استرس هستند. تحریک مغناطیسی مغز برای  این نوع استرس‌ها مناسب است. استرس حاد و مزمن از دغدغه‌های دوره‌ای یک فرد ناشی می‌شوند. فراموش نکنید استرس باعث ایجاد ناراحتی در بدن انسان می‌شود. این ناراحتی در شما احساس بیماری و خستگی به وجود می‌آورد و گاهی باعث فکرکردن به خودکشی نیز می‌شود.

            

سخن آخر

کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس بهترین راهکار برای درمان اختلالات استرسی است. استرس شروع بیماری‌های خطرناک‌تر است. درصورتی‌که استرس شما کاهش پیدا کند بسیاری از بیماری‌های جسمی  و روحی از بین می‌روند. مادامی که از عوارض دارویی شکایت دارید و دوست دارید معالجه بدون دارو را امتحان کنید دستگاه rTMS بهترین گزینه است.

درمان rTMS کاملاً بدون مداخله بوده و نیازی به بی‌حسی ندارد. زیرا تنها چیزی که بدن شما دریافت می‌کند انرژی حاصل از امواج مغناطیسی است.

در دهه‌های اخیر کاهش افسردگی با دستگاه آر تی ام اس بسیار مؤثر بوده است. پژوهش‌ها اثبات کرده‌اند که این روش درمانی بدون دارو نتیجه مثبت داشته است. مادامی که افسردگی نتیجه استرس و اضطراب است و درمان افسردگی با TMS موفقیت‌آمیز بوده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کاهش استرس با دستگاه آر تی ام اس یک روش پیشگیرانه خواهد بود.

در همین راستا کلینیک اعصاب و روان راه احیاء زیر نظر دکتر ابوالفضل احیایی مجهز به آخرین مدل از دستگاه rTMS بوده و آماده خدمت‌رسانی به بیماران عزیز است.

    

 

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲