Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:30:02 GMT

خاک حسینیه‌ای که میزبان شهدای گمنام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۸۶۵۷

خاک حسینیه‌ای که میزبان شهدای گمنام شد

«سال‌ها پیش این روستا دارای حسینیه‌ای بود که به دلایلی تخریب گشته بود و خاک این حسینیه به همان مکانی انتقال داده شده بود که حالا به محل یادمان شهدای گمنام روستا تبدیل شد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، عشق و ارادت رزمندگان به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) در قالب کلمات نمی‌گنجد، آن‌ها همیشه نوای یا حسین (ع) بر لب داشتند و در دلشان عشق به مولایشان زبانه می‌کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگان با یاد و خاطره سیدالشهدا (ع) راهی جبهه می‌شدند تا عشق حسین (ع) برایشان قوت قلب باشد. به نیکی می‌دانستند، عاشورا بار دیگر در حال تکرار شدن است و زمانه حسینی عمل کردنشان را می‌طلبد؛ این‌گونه جبهه‌های حق علیه باطل انسان‌های پاک‌سرشتی را به خود دید که پرچم سرخ عاشورا را در دست گرفتند و حماسه‌های حسینی آفریدند. مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، روایتگر ماجرایی می‌شود که شوک و حیرت آنها را به دنبال داشته است.

محمد بلندیان با بیان اینکه مزار شهدای گمنام در هر منطقه، شهر و روستا و محله‌ای زینت بخش آن محل و مکان است، به گونه‌ای که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت شهدا در آن محل برگزار می‌شود، گفت: مردم به دلیل احترام فراوانی که برای شهدا و به ویژه شهدای گمنام قائل هستند و معنویاتی که شهدا دارند، استقبال خوبی از برگزاری این برنامه‌ها در مزار شهدا می‌کنند.

وی افزود: یک بار در یکی از روستاها به دنبال انتخاب مکانی برای دفن شهدای گمنام و ساخت یادمانی برای آنها بودیم و چندین جای مختلف در این روستا برای این موضوع انتخاب شد، اما به دلایل مختلفی هر کدام از این مکان‌ها رد می‌شد تا این که بالاخره بر سر یک جا به تفاهم رسیدیم.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: پس از برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این روستا، با پیرمردی از اهالی آنجا روبه‌رو شدیم که از موضوعی پرده برداشت که ما از آن هیچ اطلاعی نداشتیم.

بلندیان اضافه کرد: سال‌ها پیش این روستا دارای حسینیه‌ای بود که به دلایلی تخریب گشته بود و خاک این حسینیه به همان مکانی انتقال داده شده بود که حالا به محل یادمان شهدای گمنام روستا تبدیل شد.

وی تصریح کرد: به راستی شهدا همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است، زنده هستند و آنها خود مدیریت مراسم تشییع و تدفین را برعهده دارند.

کد خبر 593432

منبع: ایمنا

کلیدواژه: يادمان شهداي گمنام شهدای گمنام حسینیه امام حسین ع مراسم عزاداري امام حسين ع حضرت ابوالفضل عباس ع ماه محرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند

آفتاب‌‌نیوز :

پس از سال‌ها انتظار پیکر‌های مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهر‌ها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشر‌های مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • پیکر شهید گمنام در حسینیه نخل رفسنجان آرام گرفت
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد