Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: کشور با مشکلات اساسس متعدد دست و پنجه نرم می کند؛ مشکلاتی که در چهار دهه گذشته بی سابقه اند. حال در سه سالگی مجلس شورای اسلامی و یک سالگی دولت سیزدهم این سوال مطرح می‌شود که با وجود این مشکلات عدیده در جامعه، مسئولان کدام مسائل و مشکلات را اولویت کشور می دانند؟

در این‌باره حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به خبرنگار جماران گفت: امروز اولویت کشور پنج چیز است؛ نخست بحث تعالی فرهنگی است؛ دوم، قانون گذاری درست و صحیح؛ سوم، وحدت بین تمام قوا در جهت کار جهادی؛ چهارم، انسجام بخشیدن بین مراکز اقتصادی و تحول در حوزه اقتصاد به ویژه مسائل پولی و بانکی؛ و پنجم، انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان به حوضچه‌ها و آبریزهای ایران بدون تصفیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کسی که ولنگاری می کند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیر دارد  

وی در خصوص عملکرد گشت ارشاد به عنوان یکی از اولویت‌های نخست فرهنگی است، گفت: آیا ولنگاری و سربرهنگی عمدی در خیابان‌ها درست است؟! آیا آوردن سگ و حیوان نجس العین و بوسیدن آن چیزی که با مبانی اعتقادی رفتاری ما تضاد دارد درست است؟ من عمل گشت ارشاد را تائید می کنم؛ کسی که به کرامت خود توهین و ولنگاری می کند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیر دارد. نهی از منکر چند مرحله دارد؛ برخورد آرام، نصیحت و تعزیر و... .

نوروزی تاکید کرد: تا امروز هزاران کار فرهنگی صورت گرفته است؛ از جمله سخنان مقام معظم رهبری، امامان جمعه، دانشگاه‌های علوم انسانی و اسلامی، روزنامه‌ها و تلویزیون. تمام این‌ها کار فرهنگی است که در این سال‌ها صورت گرفته ولی مشخص است یک سری در پشت مرزها عده‌ای را خوراک دهی می‌کنند تا کارهای ضد فرهنگی انجام دهند. لذا ما معتقدیم گشت ارشاد ابتدا نصیحت کرده، صحبت کند، مذاکره کند، تذکر دهد و اگر تأثیری نداشت آن‌ها را به دادگاه معرفی کنند و بر اساس قانون مجازات اسلامی برخورد شود.

وی افزود: ما کشور اسلامی هستیم؛ ماه محرم نزدیک است اصل کار در این ایام از جمله هیأت‌ها و پایگاه‌ها، فرهنگی است. آن وقت چند نفر پیدا می‌شوند سر را برهنه می‌کنند و با شلوارهای پاره بدن‌های خود را به نمایش می‌گذارند و اگر حرفی زده شود می‌گویند خشونت صورت گرفته است! آیا خود آمریکا یا اسرائیل حاضر هستند سنت و فرهنگ خود را زیر پا بگذارند؟! اسرائیل جزو مستبدترین و زورگوترین کشورهاست. اگر امروز ترامپ سفری به فلسطین اشغالی داشته باشد می‌بینید که کلاه یهودی را بر سر می‌گذارد؛ اما اگر ما بگوئیم سنت ما حجاب اسلامی است، آن وقت خشونت به حساب می‌آید!

 

به ما قول دادند طرح صیانت دوباره مورد بحث قرار گرفته شود

 

عضو کمیسیون قضائی در باره طرح صیانت نیز، گفت: طرح صیانت طرح پشتیبانی از پایگاه‌های مجازی داخلی بود. من به عنوان نایب رئیس فراکسیون دفاع و پشتیبان فضای مجازی می‌گویم، ما باید پلتفرم‌های داخلی خود را تقویت کنیم. بحث سر تقویت برنامه‌هایی چون ایتا، سروش، بله و آی گپ بود. ما برای پلتفرم‌های خارجی احترام قائلیم؛ به شرط اینکه بنا به تخریب نباشد، اما طبیعتا باید کاری کنیم نمایندگی آنان در ایران مستقر شود. 

وی در پایان گفت: طرح صیانت ما از آلمان و فرانسه دموکراتیک تر بود؛ منتها جامعه را ترساندند، مقاله نوشتند و سرو صدا کردند و مجلس بررسی طرح را فعلا متوقف کرد؛ ولی به ما قول دادند این طرح دوباره مورد بحث قرار گرفته شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حسن نوروزی گشت ارشاد طرح صیانت بی حجابی طرح صیانت 2 جریمه بی حجابی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا گشت ارشاد طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان