Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای قوشه‌ئی گفت: ۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز سال گذشته و سه حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان سمنان شناسایی و مسدود شد.

وی بیان کرد: ۲۷ هزار مترمکعب آب در سال با مسدود شدن سه چاه غیر مجاز از ابتدای امسال تا کنون در استان سمنان صرفه‌جویی می‌شود.

قوشه‌ئی تصریح کرد: بحران کم آبی تهدیدی جدی برای استان سمنان و کشور تلقی می‌شود و بر همین اساس، کارشناسان آب‌منطقه‌ای استان در حفاظت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام ویژه با خاطیان این حوزه برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیا ء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با هدف حفاظت و صیانت از منابع آب، گفت: مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی، نظارت دقیق گروه‌های گشت و بازرسی برای جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از منابع آبی برای تحقق این راهبرد در دستور کار قرار دارد.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی رکت آب منطقه‌ای استان سمنان تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، افزایش غیرقانونی حفر چاه‌های غیرمجاز، علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران ناپذیر به منابع آبی و تشدید افت سفره‌های زیرزمینی، منجر به فرونشست زمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاه آب غیرمجاز منابع آب زیرزمینی استان سمنان منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند

در پایتخت فرانسه، تظاهرات کارگران با اضافه شدند طرفداران جنبش ضدالمپیک به اقداماتی علیه المپیک ۲۰۲۴ در تابستان پیش رو تبدیل شد. در جریان این تظاهرات، معترضان حلقه‌های نمادین المپیک را آتش زدند.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش فیگارو؛ حدود ۵۰ هزار نفر به نمایندگی از اتحادیه‌های کارگری در پاریس تظاهرات کردند. این در حالی بود که ابتدا حضور ۱۵ تا ۳۰ هزار معترض در پایتخت پیش‌بینی شده بود. در جریان این تظاهرات، نیرو‌های پلیس ۱۵ نفر را بازداشت کردند و برخی سلاح‌های سرد کشف شدند.

دیگر خبرها

  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند