Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعات سامانه کارا از پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از ۲۷ هزار طرح روستایی و عشایری تا پایان تیرماه امسال خبر می دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، طرح اشتغال روستایی و عشایری از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در کل کشور به اجرا درآمد؛ این طرح به دنبال مجوز مجلس در برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری عملیاتی و مقرر شد معادل ریالی آن از محل منابع داخلی بانک‌ها به حساب موسسات عامل واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس صندوق توسعه ملی اجازه یافت با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.

بر اساس گزارش سامانه کارا، تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سرفصل اشتغال پایدار روستایی و عشایری منجر به ایجاد ۵۴ هزار و ۱۰۰ شغل در سراسر کشور شده است.

بانک توسعه تعاون به‌ عنوان بانک عامل در این طرح ملی توانسته تا پایان تیر ماه به ۲۷ هزار و ۴۱۸ طرح در تمام استان‌های ایران تسهیلات اشتغال پایدار اختصاص دهد.

استان‌های کرمانشاه با ۴۷۹۸ طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۶۵ طرح و گلستان با ۱۴۶۱ طرح، در رتبه های اول تا سوم طرح های پرداختی در این طرح قرار دارند.

استان کرمانشاه همچنین با ۵۹۳۸ اشتغال ایجاد شده در رتبه اول و پس از آن استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان قرار دارند.

بانک توسعه تعاون در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود ۳۰ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این میزان حدود ۵۵۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. از محل پرداخت این میزان تسهیلات ۱۳ هزار و ۹۳ طرح توسط مددجویان در سراسر کشور راه اندازی شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، از ابتدای اجرای طرح "اشتغال پایدار روستایی و عشایری"، بانک توسعه تعاون در کنار دو بانک کشاورزی و پست بانک و صندوق کارآفرینی امید، وظیفه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را بر عهده گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: طرح اشتغال روستایی و عشایری ، صندوق کارآفرینی امید ، بانک توسعه تعاون ، بانک کشاورزی ، اشتغال پایدار ، وزارت کار و رفاه اجتماعی ، وام اشتغال ، صندوق توسعه ملی ، خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرح اشتغال روستایی و عشایری صندوق کارآفرینی امید بانک توسعه تعاون بانک کشاورزی اشتغال پایدار وزارت کار و رفاه اجتماعی وام اشتغال صندوق توسعه ملی خراسان رضوی سیستان و بلوچستان اشتغال پایدار روستایی و عشایری بانک توسعه تعاون تسهیلات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد