Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فعله گری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیمانکار مورد نیاز پروژه‌های گاز رسانی شهرستان دیواندره انتخاب شده است و در حال آماده سازی و تجهیز کارگاه هستند و خوشبختانه کلیه تجهیزات تهیه شده است.

وی در جواب گلایه مردم روستای «تازه آباد قاضی علی» که پیمانکار تاکنون در محل پروژه مورد نظر حضور نیافته است، افزود: هر طرح گازرسانی در قالب چهار تا پنج روستا در نظر گرفته می‌شود، که باید پیمانکاران برای استقرار در محل مقدمات کار اعم از اقدامات تهیه وسایل و تجهیزات لازم، بیمه و معرفی عوامل را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعله گری خاطرنشان کرد: برای انجام این عملیات حدود یک تا دو ماه وقت لازم است و در برخی موارد نیز تجهیزات کارگاه در مکان دیگری است و شروع کار از روستایی دیگر انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: هم اکنون تنها در کل استان ۱۴۵ روستا فاقد گاز هستند که برای ۱۲۷ روستا پیمانکار در نظر گرفته شده، سه مورد در حال مناقصه و تا آخر شهریور برای تمام روستاهای استان پیمانکار مورد نیاز انتخاب خواهد شد.

فعله گری گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری تمامی روستاهای فاقد گاز کشی پیمانکار خواهند داشت و تا پایان سال جاری ۱۰۰ روستا صاحب گاز طبیعی خواهند شد و سایر روستاها نیز در نیمه اول سال آینده از این نعمت الهی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: در شهرستان دیواندره ۹ روستا و در کل بخش سارال ۳ روستا بدون گاز کشی هستند که با شروع کار در مدت زمان یک تا دو ماه این روستاها نیز گازدار خواهند شد و اگر با معارض اراضی یا مشکلات دیگری برخورد نشود در عرض ۳ ماه به اتمام خواهد رسید.

فعله گری از تلاش‌های خبرنگاران خبرگزاری مهر برای محرومیت زدایی در استان تقدیر کرد و گفت: برای رفع دغدغه مردم روستای تازه آباد دیواندره تذکرات لازم به پیمانکار داده شده که تا آغاز فصل سرما این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جواب خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در صورت تأخیر اقدامات پیمانکار در محل پروژه آیا شرکت گاز استان نظارت خواهد داشت، اظهار کرد: پیمانکاران بر اساس قرارداد منعقده ملزم به رعایت زمان بندی خاصی هستند و در صورت تأخیر و کم کاری پیمانکاران در روند تسریع پروژه، شرکت گاز اقدام به صدور تذکر کتبی و یا در صورت لازم قرارداد فسخ خواهد شد.

گفتنی است خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «روستای ۱۴۰ نفری بدون گاز طبیعی و آب شرب سالم» به بازتاب دغدغه ساکنان روستای تازه آباد دیواندره پرداخته بود که شرکت گاز استان کردستان با پاسخگویی به موقع اقدام به امیدبخشی به ساکنان این روستای دورافتاده کرده است.

کد خبر 5554776

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دیواندره گازرسانی روستایی محرومیت زدایی سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا کرمانشاه وقوع سیلاب سیل کرمان بارش باران مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ایلام مدیریت بحران شرکت گاز استان تازه آباد فعله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟

با ورود جدی استاندار جدید لرستان به مسئله بلاتکلیفی برج‌های دوقلو می‌توان امیدوار به تعیین‌تکلیف این ابرپروژه شهری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اوایل سال 1393 بود که ساخت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد به‌عنوان یک ابرپروژه عمرانی در زمینی به‌مساحت 17هزار مترمربع در بهترین نقطه شهر خرم‌آباد با مشارکت 25 درصدی شهرداری و 75 درصدی سرمایه‌گذار آغاز و بنا شد 36 ماهه احداث شود.

این طرح که در 30 طبقه بنا بود تحول بزرگی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرکز لرستان ایجاد کند نه‌تنها در بازه زمانی مقرر به بهره‌برداری نرسید بلکه با گذشت 10 سال تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برج‌های دوقلوی خرم‌آباد سال‌ها است که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم مرکز لرستان است که به‌همین علت خبرگزاری تسنیم در گزارش‌های متعددی به وضعیت نامعلوم و پر از ابهام این ابَرپروژه مرکز این استان نیز پرداخته‌است.

بعد از انتشار آخرین گزارش خبرگزاری تسنیم با عنوان«سرنوشت برج‌های دوقلو خرم‌آباد در هاله‌ای از ابهام/ مقصر زمین‌گیر شدن ابر پروژه مرکز لرستان کیست؟» که بازتاب زیادی داشت نماینده ولی‌فقیه در لرستان نیز در چند مرحله در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد از وضعیت موجود برج‌های دوقلو انتقاد کرد.

حسین زاهدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار این پروژه، در هفتم تیرماه سال گذشته داشتن حکم قانونی را درباره ادامه روند برج‌های دوقلو ضروری دانست.

ساخت 30 طبقه توجیه فنی ندارد

زاهدی گفت: از دغدغه به‌حق مردم که ناشی از بلاتکلیفی، توقف پروژه و نگرانی‌های مربوط به استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات در محل کارگاه ساختمانی است، اطلاع دارم.

وی افزود: در طول دوران تصدی مدیریت در گروه معین کوثر تمام تلاش و توان خود را معطوف رفع این مشکل‌ها کرده‌ام، اما بدون همکاری مسئولان استانی برون‌رفت از این معضل غیرممکن است.

مدیرعامل گروه معین کوثر عنوان کرد: لازمه هر پروژه ساختمانی موفق این است که مطالعات امکان‌سنجی دقیقی برای برآورد اقتصادی و سودآوری پروژه و همچنین مطالعه بافت اجتماعی ـ فرهنگی منطقه برای تدوین پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیاز مردم و الزامات محیطی انجام شود.

وی بیان کرد: پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در زمان تصویب طرح برج‌های دوقلو نادیده گرفته شده‌است و چون این طرح در مدت مشخص به پایان نرسیده‌است، لذا تحلیل‌های اقتصادی آن نیز در شرایط کنونی اقتصاد جامعه نیازمند بازنگری است.

زاهدی گفت: وقتی به سوابق پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد قبل از ورود گروه معین کوثر نگاه می‌کنیم و روند تولد پروژه از ابتدای طرح تا اجرا را نیز رصد می‌کنیم متوجه نحوه شکل‌گیری بی‌ضابطه و بدون پشتوانه کارشناسی آن می‌شویم.

مدیرعامل گروه معین کوثر با اشاره به تغییرات در افزایش طبقات برج‌های دوقلوی خرم‌آباد تصریح کرد: یک پروژه 11 طبقه‌ای را به 19 طبقه و سپس به 30 طبقه مسکونی تبدیل کرده‌اند؛ براساس چه تحلیل و منطقی مدیران وقت تصمیم به ساخت دو برج 30 طبقه گرفته‌اند برای ما مبهم است.

وی بیان کرد: مسائل زیرساختی از جمله تأمین برق و همچنین تعریض خیابان‌های منتهی به مجتمع برای کنترل بار ترافیکی ناشی از تردد ساکنان بیش از 300 واحد مسکونی هنوز هم تعیین‌تکلیف نشده‌است.

مدیرعامل گروه معین کوثر با بیان اینکه قیمت تمام‌شده هر متر مربع مسکونی در برج با توجه به مشاعات و امکانات ویژه بسیار بالاتر از متوسط قیمت منطقه است، افزود: همین موضوع قیمت‌گذاری مسکن را متأثر خواهد کرد و باعث افزایش قیمت و فشار به اقشار کم‌درآمد خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت زمین در برج‌های دوقلوی خرم‌آباد شاید سودآور باشد، اما متناقض با رسالت و سیاست سازمان بالادستی ما است؛ ما به‌دنبال سود معقول هستیم و قصدمان سوداگری نیست.

زاهدی بیان کرد: برخی مسئولان شهرداری ما را متهم به عدم ایفای تعهدات قراردادی می‌کنند، این در حالی است که بر اساس اسناد مالی موجود تا سال 1397 حدود 120 میلیارد تومان توسط گروه معین کوثر در این پروژه هزینه‌شده و برج‌های دوقلو از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده‌‌است.

 

خودداری شهرداری خرم‌آباد از ارائه راهکار

مدیرعامل گروه معین کوثر ابراز کرد: در مرحله‌ای که شهرداری باید نسبت به انجام تعهد خود مبنی‌بر انتقال یک دانگ از عرصه به‌نام گروه معین کوثر اقدام می‌کرد، این موضوع علی‌رغم پیگیری فراوان محقق ‌نشده‌است و سرمنشاء اختلافات بعدی شده‌‌است.

زاهدی با بیان اینکه چندین راهکار برای برون‌رفت از وضع موجود به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم، گفت: زمانی که شهرداری از انتقال یک دانگ از عرصه به‌نام گروه معین کوثر خودداری کرد به‌دلیل جلوگیری از تحمیل زیان بیشتر خواستار حل‌وفصل مشکل به روش‌های مختلف شدیم که پاسخ شفافی از سوی شهرداری در رابطه با هیچ‌یک از راهکارهای پیشنهادی دریافت نکردیم.

مدیرعامل گروه معین کوثر ابراز کرد: ما ابتدا خواستار بازنگری طرح توجیه اقتصادی و کاهش طبقات بر مبنای مطالعات جدید شدیم که بی‌پاسخ ماند، سپس پیشنهاد یافتن سرمایه‌گذار جدید و جایگزینی را ارائه کردیم که آن هم بی‌نتیجه ماند.

وی افزود: به نظر می‌رسد شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد با پافشاری بر احداث برج‌های 30 طبقه، تمایلی به تغییر نگرش غلط و اصلاح تصمیم اشتباه مدیران پیشین را ندارند.

جلسه‌ای در بهمن‌ماه سال 1401 با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار لرستان، شهردار خرم‌آباد، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شواری اسلامی، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مدیرعامل گروه معین کوثر برگزار شد.

توقف ساخت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد

بر اساس توافقات در این جلسه مقرر شد با تشکیل هیئت کارشناسی نسبت به ارزش‌گذاری برج‌های دوقلو اقدام شود و قدرالسهم گروه معین کوثر به‌صورت نقد یا تهاتر با املاک دیگر توسط شهرداری تملک گردد.

مدیرعامل گروه معین کوثر اعلام کرد: ما خواهان اجرای تصمیمات اتخاذشده در این جلسه هستیم، اما تاکنون به‌علت عدم همکاری مناسب شهرداری خرم‌آباد برای تشکیل هیئت کارشناسی این امر اجرایی نشده‌است و گویی سردرگمی و بلاتکلیفی گروه معین کوثر در لرستان تمام‌نشدنی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار برج‌های دوقلوی خرم‌آباد در حالی از نداشتن پیوست فرهنگی این طرح خبر داده بود که قرار بود این پروژه در قلب خرم‌آباد روزانه پذیرای هزاران نفر باشند، اما سرنوشت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد کماکان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند تا این بار مدیرعامل هلدینگ معین کوثر در آخرین مصاحبه خود انصراف این هلدینگ را از ادامه‌کار با برج‌های دوقلو برای همیشه اعلام کند.

زاهدی یکی از چالش‌های پیش روی هلدینگ معین کوثر را پروژه‌های نیمه‌تمام و بلاتکلیف در استان‌های کم‌برخوردار خواند و گفت: ما در حدود دو سال گذشته به‌غیر از جلسات حضوری تهران به‌تنهایی 11 سفر به لرستان داشتیم تا بتوانیم به یک زبان مشترک با مسئولان و شهرداری خرم‌آباد برای پروژه برج‌های دوقلو برسیم.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده توانستیم این پروژه را در اختیار شهرداری خرم‌آباد بگذاریم تا 50 درصد عواید حاصل از این کار را صرف پروژه‌های سودده در لرستان کنیم.

عدم همکاری معین کوثر توهین به مردم است

صحبت های مدیرعامل معین کوثر منجر به واکنش مجید دریکوند عضو شورای اسلامی خرم‌آباد  شد، وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: موضوع برج‌های دوقلوی این شهر به یک موضوع فرسایشی تبدیل شده‌‌است.

وی با بیان اینکه ما جلسات متعددی را با مدیرعامل شرکت معین کوثر به‌عنوان پیمانکار پروژه برگزار کرده‌ایم و خواهان اتمام پروژه و یا جبران هزینه‌ها و ضررها شده‌ایم، افزود: این شرکت به‌بهانه تغییر سیاست‌ها از ادامه‌کار صرف‌نظر کرده‌است.

عضو شورای اسلامی خرم‌آباد با تأکید به اینکه انتظارات غیرمعقول شرکت معین کوثر باعث تضرر مردم به‌عنوان صاحب اصلی این پروژه می‌شد‌، عنوان کرد: همین امر باعث واکنش نماینده ولی‌فقیه در لرستان نسبت به این قضیه شد و او به‌طور صریح اعلام کرد که پیمانکار باید کار را انجام دهد .

وی با بیان اینکه قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، بیان کرد: شرکت معین کوثر عدم ادامه فعالیت خود در برج‌های دوقلو را به تغییر سیاست‌های این شرکت در ساخت‌وساز مرتبط می‌کند و این اقدام پذیرفته نیست، چون پیمان میان معین کوثر و شهرداری مربوط به قبل از تغییر این سیاست‌هاست.

دریکوند گفت: عدم همکاری شرکت معین کوثر نوعی توهین به مردم خرم‌آباد است و این شرکت باید اشتباهات خود را بپذیرد و از مردم برای مشکلات پیش‌آمده عذرخواهی کند.

فرافکنی شرکت معین کوثر

عضو شورای اسلامی خرم‌آباد با اشاره به ادعای شرکت معین کوثر برای هزینه‌کردن سرمایه موجود در لرستان تصریح کرد: این شرکت وقتی قدم اول را نتوانسته‌است محکم بردارد چگونه قول برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی می‌دهد؟

دریکوند با بیان اینکه ما باید بپذیریم که کار شهرداری خرم‌آباد با شرکت معین کوثر تمام شده‌‌است، اما باید بر روی نحوه اتمام کار به تفاهم برسیم، گفت: نمی‌توانیم انکار کنیم که نقش استاندار لرستان در این قضیه بسیار پررنگ است و او می‌تواند از بنیاد شهید کشور تعیین‌تکلیف این مشکل را خواستار شود.

وی با گلایه از اظهارات مدیرعامل شرکت معین کوثر به اعضای شورای شهر خرم‌آباد افزود: آقای زاهدی در مصاحبه اخیر خود شورای شهر را متهم به کوتاهی کرده بود در‌حالی‌که آن‌ها در تلاش برای تأمین منافع شرکت خود هستند.

احتمال بروز حادثه در پروژه برج‌های دوقلو

سعید رازانی رئیس سازمان بازرسی لرستان، نیز به تسنیم گفت: یک اختلاف حقوقی بین شرکت معین کوثر و شهرداری خرم‌آباد برای برج‌های دوقلو وجود دارد که باعث شده‌‌است روند ساخت این برج‌ها متوقف شود.

وی درباره جرثقیل‌های غول‌پیکری که برای ساخت این برج‌ها مستقر شده‌ است، افزود: مکاتبات بی‌شماری بین شهرداری، دادسرا و شرکت معین کوثر انجام شده‌است که هر کدام از آن‌ها جمع‌آوری این جرثقیل‌ها را وظیفه دیگری می‌داند که امیدواریم هم در تعیین‌تکلیف بنا و هم در مورد جرثقیل‌ها به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس سازمان بازرسی لرستان با بیان اینکه چنانچه در اثر سقوط جرثقیل‌های برج‌های دوقلوی خرم‌آباد حادثه‌ای برای شهروندان رخ دهد برخورد جدی لازم با متخلفان انجام می‌شود، عنوان کرد: مراجع لازم باید هرچه سریع‌تر پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا این وضعیت خاتمه یابد.

برج‌های دوقلوی خرم‌آباد که قرار بود تحول بزرگی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی مرکز لرستان ایجاد کند، پس از گذشت 10 سال همچنان بلاتکلیف مانده‌است.

ورود جدی ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، به مسئله طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام این استان و بازدید از آخرین روند آن‌ها می‌تواند نویدبخش راه‌اندازی مجدد عملیات اجرایی این طرح نیمه‌تمام شهری باشد.

استاندار لرستان امروز در بازدید از این پروژه بیان کرد: پروژه  برج دوقلو از جمله پروژه‌هایی است که مطالبه عمومی مردم است و حدود 10 سال است کلنگ‌زنی شده‌است، اما در حال حاضر تعطیل است.

وی افزود: این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی مربوط به شهرداری و بخشی دیگر مربوط به بنیاد شهید است و بر اساس گزارش‌ها زمینه آغاز به فعالیت این پروژه شروع شده‌است.

استاندار لرستان بیان کرد: طی هفته‌های آینده با همه کسانی که دست‌اندرکار برج‌های دوقلوی خرم‌آباد بودند جلسه نهایی داشته باشیم تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

گزارش پگاه دالوند

فیلم رضا قبادی

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • ۲ بند خاکی در زیرکوه شکست/ ادامه امدادرسانی از سوی امدادگران
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان