Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:02:34 GMT

آموزش مباحث روز اقتصادی در دنیای تجارت امری ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۹۳۴۴

آموزش مباحث روز اقتصادی در دنیای تجارت امری ضروری است

ایسنا/زنجان نایب رئیس اول اتاق بازرگانی زنجان گفت: در دنیای کنونی تجارت و بازرگانی، آموزش مباحث روز اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، محمود ضرابی روز گذشته (۱۱ مردادماه) در دیدار اعضای هیئت رییسه اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به اینکه در دنیای کنونی تجارت و بازرگانی، آموزش مباحث روز اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز اصلی برای تجارت و اقتصاد بوده و اتاق بازرگانی زنجان نیز در راستای رسالت خود در همواره کردن مسیر تجارت و بازرگانی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی زنجان در کیفیت و سطح بسیار بالا و به صورت رایگان برای مخاطبان و عموم علاقه‌مندان، ابراز کرد: در بخش اقتصاد، آموزش یک رکن مهم بوده که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به توانایی و ظرفیت‌های بالای بانوان در بخش اقتصاد، تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت در توسعه اقتصادی باید مورد توجه باشد و بانوان ما دارای ظرفیت‌هایی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد.

ضرابی با بیان اینکه کانون زنان بازرگان استان زنجان نیز یکی از تشکل‌های اتاق زنجان است که در راستای ظرفیت‌های بانوان فعال در حوزه اقتصاد استان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این تشکل طی دو سال گذشته در اتاق زنجان فعال بوده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه اتاق زنجان در بخش آموزش، گفت: برگزاری دوره‌های ویژه بسته تجارت و آموزش تخصصی مباحث بازرگانی در دو بخش داخلی و بین‌المللی در دستور کار است.

سید علیرضا حجاریان با تاکید بر اینکه بخش بازرگانی از جمله مشکلات عدیده واحدهای تولیدی و صادراتی است، افزود: این مشکلات در دو بخش فروش کشوری و بین‌المللی وجود دارد که از همین رو اتاق بازرگانی زنجان را بر آن داشت تا با یک برنامه‌ریزی منسجم در پی برگزاری پکیج‌های تخصصی آموزش در این بخش مهم باشد.

وی از برگزاری این دوره‌های تخصصی آموزش بازرگانی برای واحدهای تولیدی و صادراتی استان و عموم علاقه‌مندان به همت اتاق بازرگانی زنجان به زودی خبر داد و یادآور شد: این دوره‌ها به صورت حضوری و با تدریس اساتید مجرب کشور در این حوزه برگزار خواهد شد.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق بازرگانی زنجان آمادگی همکاری با اتاق بازرگانی تهران در این زمینه را دارد تا این دوره‌های آموزشی با بهترین کیفیت ممکن و در نظر گرفتن همه جوانب لازم آموزشی برگزار شود.

در ادامه این جلسه، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران نیز از آمادگی این اتاق در همکاری با اتاق بازرگانی زنجان در مباحث آموزشی خبر داد و افزود: انتقال تجارب، یکی از مسیرهای آموزش و توسعه اقتصادی است.

سیده فاطمه مقیمی با تاکید بر اینکه آموزش رکن بسیار مهم در اقتصاد بوده، از لزوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات و آموزش‌ها در این بخش سخن گفت و تصریح کرد: نگاه ما در بخش توسعه اقتصادی، باید بر اساس رویکرد مدیریتی‌محور در همه بخش‌های جامعه باشد.

وی از رویکرد آموزشی اتاق بازرگانی زنجان قدردانی و خاطرنشان کرد: مایه خرسندی است که اتاق بازرگانی زنجان با اطلاع‌رسانی مناسبی که داشته، دوره‌های خوبی را برای مخاطبان خود در خصوص مباحث آموزش اقتصادی و تجاری برگزار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان اتاق بازرگاني آموزش تجارت اتاق بازرگانی زنجان برگزاری دوره دوره های آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران