Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:25:49 GMT

67 درصد نفرات اول کنکور امسال پسران هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۹۵۲۶

خبرگزاری آریا-انتشار اسامی نفرات اول آزمون سراسری 1401 در پنج گروه آزمایشی نشان می دهد از مجموع 40 نفر دارای رتبه های اول در این کنکور ، 13 نفر (32 درصد) را دختران و 27 نفر (67 درصد) را پسران تشکیل می دهند .
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان سنجش آموزش کشور ، اسامی 10 نفر اول آزمون سراسری 1401 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی و پنج نفر اول در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گروه آزمایشی علوم تجربی که با 574 هزار و 472 نفر بیشترین داوطلب را داشت و رقابت تنگاتنگی شکل گرفته بود چهار نفر از 10 نفر اول دختران هستند.
در گروه آزمایشی هنر دختران چهار نفر اول شناخته شدند که این گروه 161 هزار و 343 داوطلب داشت . در گروه آزمایشی علوم انسانی هم رقابت برابر شکل گرفته است و تعداد نفرات برتر به طور مساوی بین دختران و پسران تقسیم شده است . گروه آزمایشی علوم انسانی 412 هزار و 577 داوطلب داشت.
اما پسران در رشته های ریاضی و زبان های خارجی از دختران سبقت گرفتند و تمام نفرات اول در گروه ریاضی و فنی و زبان های خارجی به پسران اختصاص یافته است. گروه آزمایشی ریاضی و فنی 145 هزار و 657 داوطلب داشته است و 190 هزار و 910 داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند.
در جدول اسامی نفرات برتر ، تهران با 14 کنکوری پیشتاز است و بعد از آن مشهد با پنج نفر قرار گرفته است .
همچنین کنکور امسال یک میلیون و 176 هزار نفر داوطلب واقعی داشت که 89 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند و یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر در کنکور امسال ثبت نام کردند.
با احتساب داوطلبانی که در دو گروه هنر و زبان های خارجی شرکت کردند برای یک میلیون و 489 هزار و 200 نفر کارت ورود به آزمون صادر شد که 64 درصد آنها زن و ٣6 درصد مرد بودند و بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه علوم تجربی بود.
از مجموع یک میلیون و 489 هزار و 200 نفر داوطلب ثبت کننده، ‌ یک میلیون و 308 هزار نفر در جلسه آزمون سراسری شرکت کردند و حدود 12 درصد غایب بودند و براین اساس در آزمون سراسری امسال 88.3 درصد را زنان و حدود ٧٨ درصد را مردان تشکیل دادند که در جلسه آزمون حضور داشتند.
عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : پس از اعلام نتایج اولیه ، کارنامه منتشر و انتخاب رشته انجام و نتایج نهایی آزمون سراسری نیز اواخر شهریور ماه اعلام می شود.
انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 1401 از روز دوشنبه 17 مرداد ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه 22 مرداد ماه ادامه دارد. دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون روز جمعه 14 مرداد روی درگاه این سازمان قابل مشاهده است.
زمان ثبت نام و انتخاب رشته محل داوطلبانی که در کنکور امسال شرکت نکردند و متقاضی برای رشته های صرفا سوابق تحصیلی هستند از 18 مرداد آغاز می شود و تا ساعت 24 روز یکشنبه 23 مرداد ادامه دارد.
همچنین از یک میلیون و ٣08 هزار شرکت کننده در آزمون سراسری امسال ، تقریبا یک میلیون و ١5٧ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های با آزمونی شدند و همه داوطلبان اعم از مجاز و غیرمجاز اجازه انتخاب رشته‌های سوابق تحصیلی را دارند ، ولی یک میلیون و 157 نفر مجاز می توانند رشته های با آزمونی و هم صرفا با سوابق تحصیلی را انتخاب کنند .
نتایج نهایی آزمون سراسری 1401 هم در هفته آخر شهریور اعلام می شود و کارنامه نهایی اول مهرماه و رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به جز گروه پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی که انتخاب رشته آن توسط سازمان سنجش انجام می شود هفته آینده از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد.
میزان ظرفیت هایی که برای انتخاب رشته در آزمون امسال توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به سازمان اعلام شده و در دفترچه راهنما درج می شود ، حدود 503 هزار ظرفیت پذیرش وجود دارد که نزدیک به 167 هزار رشته محل های با آزمونی است و حدود 336 هزار نفر از این ظرفیت ها مربوط به رشته محل های صرفا براساس سوابق تحصیلی خواهد بود.
آزمون سراسری سال 1401 طی چهار روز از هشتم تا یازدهم تیر ماه در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنکور زبان های خارجی گروه آزمایشی آزمایشی علوم آزمون سراسری سوابق تحصیلی کنکور امسال انتخاب رشته یک میلیون هزار نفر نفر اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org

کلید اولیه سؤالات نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون اختصاصی گروه‌های آزمایشی پنج گانه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون فرهنگیان در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.
یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند.

دفترچه‌های سوالات نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ساعتی پس از برگزاری هر آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شد و کلید اولیه سؤالات نیز در حال حاضر بر روی این سایت قرار گرفته است.

داوطلبان تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت می توانند هر گونه مطلبی در رابطه با سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش اعلام کنند.
نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه در نیمه مردادماه ۱۴۰۳ منتشر می‌شود.

کد خبر 749578

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان