Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در جلسه ستاد اربعین استان تهران که به ریاست عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با حضور علیرضا کیخا جانشین سازمان بسیج دانشجویی، صادق میرزاده مفرد، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از معاونین و مدیران وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های استان تهران برگزار شد در خصوص چگونگی اعزام، اسکان و تغذیه دانشجویانی که در این رویداد عظیم شرکت خواهند کرد بحث و تبادل نظر شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در خصوص مصوبات دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان ارائه شد.

در ادامه آقای کیخا جانشین سازمان بسیج دانشجویی گزارشی از اقدامات سازمان بسیج دانشجویی برای ایجاد تمهیدات لازم برای دانشجویان و همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته برای اجتماع عظیم دانشجویان جهان اسلام در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی ارائه داد.

همچنین صادق میرزاده مفرد، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ با اعلام اینکه برنامه ریزی های لازم برای اعزام سیصد کاروان به ظرفیت پنج هزار نفر از دانشجویان استان تهران انجام شده خواستار اجرای مصوبات ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در دانشگاه‌های تهران شد.

در ادامه جلسه حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام دانشگاهیان به این سفر معنوی پرداختند.

در پایان جلسه عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه رویداد اربعین یک رویداد فوق العاده محسوب می‌شود، گفت: رویکرد ما در طراحی برنامه‌های اربعین دانشگاهیان باید رویکرد تمدنی باشد و تمام این عناصر، زمانی ادراک می‌شود که در آن منظومه دیده شود.

وی افزود: اجتماع دانشجویان جهان اسلام در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی اتفاق بسیار مبارکی است که می‌تواند نقطه عطف فعالیت‌های ستاد ملی اربعین دانشگاهیان محسوب شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر انجام برنامه ریزی لازم برای حضور حداکثری دانشجویان، مجدداً بر حمایت از دانشجویان کم برخوردار برای شرکت در این رویداد تاکید کرد و خواستار مساعدت خیرین در این زمینه شد.

کلانتری با اشاره به لزوم دعوت از اقشار مختلف دانشجویان برای حضور در این حرکت الهی، خواستار حمایت ویژه از دانشجویانی شد که برای اولین بار به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف خواهند شد.

وی در پایان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت و ارائه تسهیلات به متقاضیان افزود: فعالین دانشجویی، اعضای تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در اولویت پرداخت تسهیلات باشند.

کد خبر 5554822 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد اربعین استان تهران دانشگاه های علوم پزشکی کنکور 1401 انتخاب رشته دانشگاه تهران دانشگاه صنعتی شریف آزمون دستیاری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان خارجی سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت علوم آموزش مهارتی اربعین دانشگاهیان بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق در مرز زرباطیه عراق گفت: اگر سال گذشته اربعین‌حسینی به خوبی برگزار شد و مورد رضایت مسئولان ایرانی و عراقی قرار گرفت، مرهون تعامل و هم‌دلی مسوولان دو کشور در برگزاری این کنگره عظیم است.

وی افزود: باید تلاش شود که حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی کاهش یابد، همان‌طور که معاون وزیر اعلام کردند خط‌مشی راه‌ها و نصب علایم بیشتر در این مسیرها کار می‌شود که از این اقدام تشکر می‌شود.

آل‌صادق بیان داشت: از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند که حتماً این میزان تردد در ایام اربعین‌حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است؛ از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ لازم است و با هماهنگی و تعاملی که بین دو طرف وجود دارد این نیازها احصا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: یک سوله یخ در مرز مهران با موافقت طرف عراقی ایجاد خواهد شد، باید نیازمندی‌هایی که لازم است را احصا کنیم تا اربعین بهتری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

کد خبر 6098297

دیگر خبرها

  • ادغام یا تغییر رویکرد در انتظار دانشگاه‌های کم دانشجو
  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود