Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، از نظر تاریخی، مربیان خارجی‌ که هدایت تیم‌های دیگر را در جام‌جهانی بر عهده گرفتند، موفقیت کمی در جام‌جهانی داشتند. تاکنون تنها دو کشور با مربیان خارجی به فینال جام جهانی راه یافته‌اند. در سال ۱۹۵۸، جورج راینور انگلیسی موفق شد سوئد را به عنوان میزبان در سال ۱۹۵۸ به فینال برساند. ارنست هاپل اتریشی نیز هلند را در سال ۱۹۷۸ در آرژانتین به مقام دوم رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، ۱۰ سرمربی از ۳۲ سرمربی، تیمی متفاوت از ملیت خود را هدایت خواهند کرد.

سرمربی کشور محل تولد هدایت تیم ملی  سال انتصاب
گوستاوو آلفارو آرژانتین اکوادور ۲۰۲۰
پائولو بنتو پرتغال کره جنوبی ۲۰۱۸
وحید هلیل هودزیچ بوسنی مراکش ۲۰۱۹
جان هردمن انگلیس کانادا ۲۰۱۸
روبرتو مارتینس اسپانیا بلژیک ۲۰۱۶
جراردو مارتینو آرژانتین مکزیک ۲۰۱۹
چسلاو میخنیویچ بلاروس لهستان ۲۰۲۲
اروه رنار فرانسه عربستان ۲۰۱۹
فلیکس سانچس اسپانیا قطر ۲۰۱۷
دراگان اسکوچیچ کرواسی ایران ۲۰۲۰

بر اساس این گزارش، ۸ نفر از این مربیان اروپایی و دو نفر از آمریکای جنوبی هستند. آسیا پیشتاز حضور مربی های خارجی با چهار کشور در جام جهانی است.

مربیان غیربومی جام‌جهانی ۲۰۲۲ 

روبرتو مارتینس  در این جمع بیشترین شانس را دارد تا سومین مربی خارجی باشد که تیمش را به فینال جام جهانی می رساند. 

تیم گوستاوو آلفارو یعنی اکوادور به خاطر بازی دادن به بایرون کاستیو با حواشی زیادی روبرو بوده است و فدراسیون فوتبال شیلی، اکوادور را به جعل اطلاعات متهم کرد. اخیراً، شیلی به تصمیم فیفا مبنی بر رد اتهامات اعتراض کرد.

کره جنوبی با پائولو بنتو به عنوان تیم دوم گروه به جام جهانی رسید. سرمربی پرتغالی بازی های حساسی از جمله بازی با تیم ملی کشورش را در جام جهانی پیش روی خود دارد. کاپیتان تیم او، سون هیونگ مین در بهترین شرایط ممکن است.

وحید هلیل هودزیچ مربی تیم مراکشی خواهد بود که این تیم نیز به دنبال صعود از گروه خود است. مراکش با حضور حکیم زیچ بازیکن چلسی باید با تیم ملی کانادایی در مرحله گروهی رقابت کند که این تیم نیز سرمربی خارجی دارد. جان هردمن انگلیسی وظه هدایت کانادا را بر عهده دارد.

کشورهای امیدوار!

ایران و مکزیک در ماه‌های اخیر چندین ناهنجاری را تجربه کردند. در ابتدا باید دید که آیا این دو کشور می‌توانند اختلافات مربوط به خود را حل کنند یا خیر؟.

در ایران اتفاقات حاشیه‌ای برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها و در سویی دیگر هواداران مذهبی در مکزیک به شعارهای همجنسگرا هراسانه در طول بازی‌ها فوتبال را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در این میان دراگان اسکوچیچ و جراردو مارتینو ممکن است زمانی که فدراسیون فوتبال ایران و مکزیک روسای خود را تا پایان تابستان انتخاب کنند، تغییر کنند و از سمت خود برکنار شوند. 

با این وجود، تعویض‌های لحظه آخری سرمربی‌ها پیش از جام جهانی می‌تواند مشکل را تشدید کند و مشکلاتی را برای هر دو تیم ایجاد کند.  

تیم ملی ایران در گروه B قرار دارد، در حالی که مکزیک در گروه C است.

با این حال، عربستان سعودی با هدایت اروه رنار می‌خواهد از فرصت بازی در قطر استفاده کند. به نوعی این بازی‌ها برای عربستان بازی‌های خانگی است. شاید، مرد فرانسوی در گروه C مقابل مکزیک و لهستان دست بالا را داشته باشد.  

در دوره قبل جام جهانی بلژیک و کرواسی به جمع چهار تیم پایانی راه یافتند در حالی که کمتر کسی روی موفقیت این تیم ها حساب کرده بود و چه بسا در این دوره باز هم شاهد شگفتی‌سازی تیمی باشیم که انتظار آن را نداشتیم.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فورفورتو جام جهانی تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)

به گزارش ورزش‌سه, از هفته دهم لیگ سه فوتبال کشور که مرحله نهایی خود را پشت سر می‌گذارد، تیم‌های شادکام و خورشید طلایی چالوس ظهر امروز از ساعت ۱۳ در ورزشگاه تختی مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان نیکبخت واحدی با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند. 

نکته قابل توجه مسابقه اینکه دو گل شادکام با تعویض‌های علیرضا نیکبخت واحدی سرمربی این تیم رقم خورد و ناصر ترابی و علی دهقان پس از ورود به زمین توانستند برتری تیمشان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. 

اما آنچه که تیم شادکام را طی ماه‌های اخیر بیشتر مورد توجه اهالی فوتبال قرار داده، حضور نیکبخت واحدی ستاره سابق تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت به عنوان سرمربی این تیم است؛ واحدی که در دوران بازی به شدت به دلیل چهره، قامت بلند و تیپ خاصش مورد توجه اهالی فوتبال قرار داشت و حتی در یکی از مصاحبه‌ها خودش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جهان فوتبال معرفی کرد، حالا در دنیای مربیگری هم همان‌قدر خاص و منحصر به فرد است و لنز دوربین عکاسان را در زمین فوتبال به عنوان چهره ویژه مسابقه و بالاتر از بازیکنان به راحتی جلب خود می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اغواکننده به سرمربی تیم ملی ایران برای تبلیغ برنج!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)