Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه عمده فعالیت‌های روزمره زندگی ما به صنعت برق مرتبط است. برای همین استفاده از سیم و کابل باکیفیت برای انتقال جریان الکتریکی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. به جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارها در صنعت برق، سیم و کابل است.

اهمیت سیم و کابل در صنعت برق

امروزه عمده فعالیت‌های روزمره زندگی ما به صنعت برق مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین استفاده از سیم و کابل باکیفیت برای انتقال جریان الکتریکی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. به جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارها در صنعت برق، سیم و کابل است. سیم و کابل در ساختمان سازی، در صنایع پزشکی، پتروشیمی، مخابرات و... به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحان به طور معمول به هنگام طراحی سیم و کابل سه نکته اساسی را مدنظر قرار می‌دهند که عبارتند از: بررسی حد مجاز جریان برق، بررسی افت ولتاژ و بررسی سطح مقطع انتخابی. امروزه تولیدکنندگان موفقی در سرتاسر کشور عزیزمان مشغول فعالیت در زمینه تولید سیم و کابل می‌باشند.

ویترین خارق‌العاده برای نمایندگان فروش سیم و کابل

در حال حاضر شکی نیست که بازار لاله‌زار شهر تهران مرکز نمایندگی سیم و کابل در ایران است. همانطور که می‌دانید دیده شدن تأثیر بسیاری در فرایند فروش محصولات دارد. اگر به شما بگوییم که در بستر فضای مجازی می‌توانید یک ویترین خارق‌العاده و در عین حال رایگان داشته باشید و محصولات مرتبط با حوزه صنعت برق را در آنجا به نمایش افراد زیادی درآورید، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ فکر می‌کنید این کار غیرممکن است؟ باید بگوییم خیر! شما به راحتی می‌توانید در سایت «تکه کابل» محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید. این سایت با هدف افزایش فروش، واسطه‌ای در دنیای اینترنت است که اکثر نمایندگی‌ سیم و کابل و کارخانجات سیم و کابل را از شهرهای مختلف ایران گرد هم آورده است.

تکه کابل از ۴ قسمت مختلف تشکیل شده که عبارتند از:

۱. آگهی و نیازمندی‌ها

در این بخش از سایت می‌توانید بر اساس تفکیک استان و شهرها، تمامی کالاهای برق و مخابرات مورد نیاز خود را در موتورجستجو پیدا کنید. این قسمت به شما امکان ارتباط با فروشندگان و فعالان دنیای برق و مخابرات را به راحتی فراهم می‌کند.

۲. مناقصات و مزایدات

با عضویت آسان در این بخش می‌توانید در جریان تمامی مناقصات، مزایدات و استعلامات مربوط به صنعت برق و مخابرات قرار بگیرید. در این بخش شما می‌توانید آگهی‌های خود را به عنوان درخواست خرید منتشر کنید و مزایده و مناقصه اختصاصی خود را ثبت کنید.

۳. کاریابی

اگر در جستجوی کار در زمینه صنعت برق و مخابرات هستید و متخصص فنی در این زمینه محسوب می‌شوید، تکه کابل شما را با کارفرماهای مربوطه وارد ارتباط خواهد کرد. به طور کلی در این بخش ثبت کارجو و فرصت شغلی مهیا است.

۴. وبلاگ

اگر به دنبال مقالات تخصصی در حوزه صنعت برق و مخابرات هستید در این بخش از سایت می‌توانید شروع به مطالعه کنید؛ یکی دیگر از امکانات ویژه سایت تکه کابل، امکان مقاله‌نویسی توسط کاربران است یعنی اگر شما در زمینه صنعت برق اطلاعاتی دارید به راحتی می‌توانید در این قسمت تجربه و اطلاعات خود را با مخاطبان سرتاسر کشور به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم از زاویه دیگری به دنیای سیم و کابل نگاه کنیم. اگر از جمله افرادی هستید که به صورت سنتی در بازار سیم و کابل فعالیت می‌کنید پس درنگ نکنید و همین حالا کالاهای خود را به صورت رایگان روی سایت تکه‌کابل آگهی کنید. این اقدام به تبلیغات و بازاریابی شما در سطح اینترنت کمک نموده و فروش شما را بیشتر از قبل خواهد کرد. فقط کافیست به وب‌سایت tekecabl.ir مراجعه کرده و از امکانات آن استفاده نمایید.

کد خبر 1658100

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برق و مخابرات سیم و کابل صنعت برق تکه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان

تین نیوز

​صنعت خودروسازی ایران این روزها در کنار زیاندهی شدید به دلیل دخالت های سیاسی دولت ها و مجالس و ضعف های مدیریتی، گرفتار زیاده خواهی سفته بازان و دلالان هم شده که از فاصله قیمتی وحشتناک کارخانه تا بازار برخی خودروها سودی به جیب بزنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، در سالهای اخیر داستان صنعت خودروسازی ایران به یکی از چالشهای مشهود اقتصاد ایران بدل شده است. در برهه های مختلف زمانی، اتهامات جدی به عملکرد خودروساز، دولت و قانون گذار در خصوص کوتاهی در انجام وظایف، حیف و میل منابع، عرضه محصولات کم کیفیت و انحصار گرایی وارد شده است.

تیغ تیز انتقاد به سمت خودروساز با زیان انباشته 100 هزار میلیاردی

از یک سو، در سالهای اخیر تیغ تیز انتقادات به سمت خودروسازان بوده و جدا از وضعیت محصولات ارائه شده به بازار وضعیت صورتهای مالی آنها با زیان انباشته 100 هزار میلیارد تومانی سوالات متعددی در ذهن کارشناسان و ناظران ایجاد کرده است.

در واقع این سوال مطرح  می شود که چگونه است که بازار خودروی ایران در اختیار چند خودروسازی محدود داخلی قرار گرفته و منابع سالیانه تا 8 میلیارد دلار ارز به این حوزه تخصیص یافته اما وضعیت نهایی تولیدات در مقایسه با محصولات خارجی، مورد تایید و رضایت مصرف کننده نیست.

نقش مخرب دولت با سیاست گذاری غیر اصولی در صنعت خودرو

از سوی دیگر، در مقاطع مختلف زمانی نیز نقش مخرب دولت در دخالتهای غیر استاندارد و سیاسی در صنعت خودروسازی مورد توجه قرار گرفته و بخشی از ناظران مشکلات این صنعت را ناشی از سیاست گذاریهای غیر اصولی و مداخله جویانه دولتهای مختلف مرتبط دانسته اند. در حالی که دولت سهم حداقلی را در شرکتهای خودروسازی دارد ولی مدیریت این شرکتها با دخالت مستقیم دولت تعیین می شود و تا حدودی مجلس هم طی سالهای گذشت دخالتهای سیاسی زیادی در صنعت خودروسازی کشور داشته است.

در سالهای اخیر و بعد از تشدید تحریمها و ناترازی بیشتر بین عرضه و تقاضای خودرو یک ضلع جدید نیز به پازل ناترازی خودرو در اقتصاد ایران اضافه شده است.

ضلع جدید گرفتاری صنعت خودرو؛ رانت خواهی مصرف کننده

طی سال های اخیر سیاست گذار صنعت خودرو، با مشی سیاسی متفاوت تصمیم گرفته علیرغم زیان انباشته صنعت خودرو،  از رویکرد تخصیص خودرو با محدودیت  قیمتی به متقاضایان و مصرف کننده نهایی استفاده کند. در این بین شاهد تشکیل صفوف بسیار سنگین متقاضیان برای استفاده از رانت قیمتی بین قیمت عرضه دولتی و بازار آزاد هستیم.

در واقع تلاش برای دسترسی به خودرو به تلاش برای دستیابی به رانت قیمت تغییر کرده است. این وضعیت که متقاضی را به رانت جوی جدید پازل خودرو تبدیل کرده، مشکلات صنعت خودروسازی کشور را بیش  از گذشته تشدید کرده است. موضوعی که اخیرا در خصوص خودروی پژوپارس به دلیل رانت بی سابقه در فاصله قیمت خودرو و بازار تبدیل به سوژه رسانه ای شده است.

در این بین به نظر میرسد جدای از نقش دولت و خودروسازی چه در بحث ناکارمدی مدیریتی و فنی و سیاست گذاریهای غیر اصولی بایستی به نقش مصرف کننده در استفاده از رانت قیمتی نیز توجه کرد.

جولان سوداگران در بازار خودرو/ دوستی خاله خرسه ی سفته بازان در جمع متقاضیان واقعی خودرو

نکته دیگری که جدا از ضعف مدیریتی و همچنین کوتاهی وزارت صمت در ساماندهی وضعیت خودرو با ابزار های مختلف از جمله واردات و یا برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو، باید به آن اشاره کرد، حضور سفته بازان و سوداگران در بازار خودرو است.

اتفاقی که در این روزها به وضوح در حال رخ دادن است حضور دلالان و سوداگران در قالب متقاضیان واقعی خودرو در بازار آشفته ی خودرو است. سابقه ی فروش های سابق دو شرکت خودرو سازی نشان می دهد به دلیل عدم مدیریت تقاضای واقعی، حجم خریدارانی که صرفا به دلیل سفته بازی در بازار خودرو حضور پیدا کرده اند، قابل توجه است.

طبق همین تجارب، می توان این ادعا را مطرح کرد، که بخش زیادی از حواشی این روزها خصوصا تجمعاتی که برای عرضه ی خودروی پژو پارس و افزایش قیمتی که این خودرو متناسب با سایر خودرو ها داشته است، اتفاق افتاده، احتمالا ردی از حضور سفته بازان در آن دیده می شود.

لازم به ذکر است به علاوه گلایه ی به حقی که برخی از خریداران خودرو در خصوص افزایش قیمت ها مطرح می کنند، اما این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که بسیاری از حواشی ایجاد شده توسط کسانی است که صرفا به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود بازار خودرو و سفته بازی در این بازار هستند و اساسا مصرف کننده ی واقعی به شمار نمی روند.

و کلام آخر اینکه، صنعت خودروی کشور که باید بدون دخالت های سیاسی دولت و مجلس به دست مهندسان و دانشمندان حوزه صنعت کشور زبانزد باشد، گرفتار موجی از رانت خواری ها از جوانب مختلف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان