Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@17:59:56 GMT

حصارهای کعبه پس از ۳۰ ماه برداشته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۹۸۴۴

حصارهای کعبه پس از ۳۰ ماه برداشته شد

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز عمره مفرده برای خارجی‌ها، بیش از ۶ هزار زائر از ۴۶ کشور جهان برای تشرف به سرزمین وحی در سه روز نخست بازگشایی سامانه اعتمرنا ثبت‌نام کردند و با ورود عمره‌گزاران خارجی به عربستان از اول محرم، مسجدالحرام به حالت عادی برگشته و با افزایش تعداد زائران، محدودیت‌ها برای حضور عمره‌گزاران کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی قبل متولیان مسجدالحرام نیز با برداشتن حصارهای اطراف کعبه و تشرف زائران در جوار خانه خدا موافقت کردند. پس از انتشار این خبر، تیم امنیتی مسجدالحرام درهای ورودی به سمت مطاف و کعبه را محدود کرد و اطراف خانه خدا را بست تا روند برداشتن حصارهای اطراف کعبه با سرعت بیشتری انجام شود.

برداشتن حصارهای اطراف کعبه

به همین دلیل، زائرانی که به مسجدالحرام مشرف شده بودند، در طبقات بالایی به طواف کعبه پرداختند. همچنین پس از خلوت شدن اطراف کعبه، تیم امنیتی به همراه متولیان مسجدالحرام با برداشتن نرده‌ها و حفاظ اطراف کعبه، فضا را برای تشرف زائران به این قسمت آماده کردند و به این ترتیب بوسیدن و لمس کعبه هم مجاز خواهد بود.

اطراف کعبه پس از شیوع کرونا محصور شد و زائران امکان نزدیک شدن به کعبه را نداشتند. البته به مرور این فضا محدود و عمره‌گزاران به کعبه نزدیک‌تر شدند. اما از اواخر سال ۹۸ تاکنون هیچ زائری نه تنها در ایام حج تمتع بلکه در زمان برپایی عمره مفرده امکان نزدیک شدن ولمس کعبه را نداشت که اکنون پس از حدود ۳۰ ماه حصارهای اطراف خانه خدا برداشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائران عمره مفرده کعبه مکه حصارهای اطراف اطراف کعبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای اُحد، دیشب در مسجد شجره حاضر شدند و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه شدند.

یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه شد و این دو کاروان نخستین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج