Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:00:03 GMT

تمامی اموال گرانبها باید ثبت و سند دار شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۹۸۹۹

تمامی اموال گرانبها باید ثبت و سند دار شوند

به گزارش خبرنگار فارس، حسن بابایی شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران با اشاره به ضرورت انتظام حقوقی در جامعه اظهار کرد: این تصور که تنها خودرو به عنوان یک مال منقول نیاز به ثبت دارد، تصور درستی نیست زیرا امروزه اموال بسیار گران‌بهاتر و گران‌قدرتر از خودرو، مثل فرش و جواهرات، وجود دارد که می‌توانند ثبت و سند دار شوند و امنیت معاملاتی مردم را پیرامون این اموال فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: توسعه سند رسمی در همه شئون و ابعاد زندگی مردم در دستور کار قرار دارد و سازمان ثبت به دنبال سنددار کردن تمامی اموال ارزشمند مردم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه سردفتران اسناد رسمی امروزه  با مشکلات بسیاری از جمله پایین بودن حق التحریر روبرو هستند، گفت: سازمان ثبت از سردفتران حمایت می‌کند و با توسعه سند رسمی، به دنبال افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است. 

بابایی دربخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت ماه محرم و ذکر فضائل امام حسین(ع)، این ماه را فرصتی برای تقرب به خدا و تغییر در برنامه زندگی مردم دانست و گفت: سردفتران و روسای ثبتی از جمله گروه‌های مرجع در جامعه هستند که مردم به آنها اعتماد دارند و به آنها رجوع می‌کنند؛ برای همین هم، این گروه باید از ظرفیت خود برای فرهنگسازی بین مردم استفاده کنند. 

وی ادامه داد: ماه محرم، فرصت خوبی برای فرهنگسازی در بین مردم در تمام شئون زندگی است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با بیان اینکه ناهنجاری‌ها و رفتارهای ضدارزش با بگیر و ببند، حل نخواهد شد، اضافه کرد: مسائل اجتماعی و ارزشی مثل حجاب باید با فرهنگسازی نهادینه شود؛ بسیار باعث تاسف است که برخی سیره حضرت زینب (س) را که در مجلس یزید و زیر بار توهین و شلاق، حجاب خود را حفظ کرده بود، فراموش میکنند. این وظیفه ماست که با یادآوری سیره اهل بیت (ع) به فرهنگسازی در جامعه بپردازیم.

مراسم عزاداری جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران با حضور بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، حق وردی نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات ثبتی شهرستان‌های غرب استان تهران و سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران شامگاه سه شنبه در تالار معلم شهریار برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اموال سند دار سازمان ثبت غرب استان تهران سازمان ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن

مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه این هفته که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول می‌پردازد.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های ۸، ۹ و ۱۰ باقیمانده از ماده ۱۰ این طرح بپردازند.

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد