Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سعید کوشکی جهرمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم،مهمترین هدیه خداوند به بندگان در عالم خلقت را شهادت دانست و گفت: امثال شهید اسکندری شناخت درستی از دنیا و آخرت داشتند.
وی ادامه داد: شهداء انسان های عاقلی بودند و اوج عقلانیت این است که انسان جان خود را ارزان نفروشد و شهید اسکندری به دلیل عقل دینی بالغ، در پرتو احکام و وحی الهی جان خود را در راهی قرار داد که قالب آن الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کوشکی: شهید اسکندری از دوران کارگری تا سرداری،انسانی وارسته بود


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه با نگاه به زندگی شهید عبدالله اسکندری مشخص است که او هیچ گاه هدف را گم نکرد،علیرغم اینکه امکانات دنیوی در اختیار داشت اما وارستگی و تدین از زمانی که شهید اسکندری کارگری می کرده تا وقتی که درجه سرداری به او اعطاء شد در وجود این انسان وارسته تبلور دارد و هدف اصلی را هرگز گم نکرد.
وی ادامه داد: ویژگی بارز همه شهداء این است که رزق و روزی‌شان نزد خداوند محفوظ است.
سردار کوشکی از ویژگی های دیگر شهید اسکندری به زمانه شناسی وی اشاره کرد و گفت: این ویژگی بارز در افراد نادری دیده می‌شود که این افراد فرصت را به خوبی می شناسند و اگر دریچه ای به سمت خداوند باز باشد سریعا این موضوع را درک و با اشتیاق به سمت آن می روند.
وی با بیان اینکه شهید اسکندری لحظه مهم وصال را به درستی درک کرد،گفت: وقتی فردی در مدار دوستی و عمل به فرامین ولایت قرار گیرد قطعا خواست ولی زمان در رفتار و عمل او مشاهده خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ویژگی بارز افراد ولایتمدار را هوشیاری و در مقابل فراخوان‌های ولی زمان عنوان کرد و گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه مسلمانان جهان را برای دفاع از حرمین جلب کردند افرادی مانند شهید اسکندری در عمل ندای رهبری را لبیک گفتند.
وی ادامه داد: شهید اسکندری با اهداء جان و سر خود به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفت و در عمل مساله ولایتمداری را برای آحاد جامعه الگوسازی کرد.

کوشکی در ادامه به ویژگی‌های شخصی، خلق و خوی ،روحیه و منش شهید اسکندری اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در زمان مسئولیت همواره چهره گشاده داشت و مردم دار بود.
وی اضافه کرد: روان بودن در ارتباطات و مردمی بودن شهید اسکندری و متواضع بودن در مقابل مردم بدون توجه به منصب‌های دنیوی از ویژگی های شاخص این شهید والامقام بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تاکید کرد: در زمان مسئولیت هرگز از شهید اسکندری پاسخ مستقیم منفی در مقابل درخواست های مردمی را شاهد نبودم.
وی با اشاره به این مطلب که شهید اسکندری رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود،گفت: مراجعین شهید اسکندری از خانواده،پدر و مادر شهداء،جانبازان و ایثارگران بودند و سردار اسکندری در زمان مسئولیت همواره با تواضع با ارباب رجوع برخورد می کرد.
کوشکی ادامه داد: بارها شاهد بودم که اگر دست شهید در زمان مسئولیت در مقابل خانواده شهداء و ایثارگران خالی بود اما با لبخند و خلق زیبا به استقبال مراجعین می رفت و آنچه در توان داشت از مردم دریغ نمی‌کرد و قطعا پاداش امثال سردار اسکندری کمتر از شهادت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه شهید اسکندری با تمام وجود و با عشق به استقبال شهادت رفت،افزود: نکته جالب این است که وقتی سردار اسکندری برای دفاع از حرم وارد سوریه می شود برای اینکه به مطلوب خود برسد فرای از مسئولیت‌هایی که به وی واگذار می‌شود بعنوان رزمنده در دل گردان و در کنار بسیجیان قرار می‌گیرد و تا آخرین نفس از آرمان‌های والای خود و دفاع جانانه از حرم کوتاه نمی‌آید.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اضافه کرد: شهید اسکندری امکان عقب نشینی داشت ولی این کار را نکرد و جان شریف خود را هدیه کرد.
وی با بیان اینکه همه ما در مقابل خون شهداء مسئول هستیم،گفت: دست شهداء در عالم باز است و خداوند آنها را روزی رسان قرار داده است و اگر خالصانه از شهداء درخواستی داشته باشیم اجابت خواهد شد.
سردار کوشکی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهید اسکندری در ۲ مرحله زمانی مختلف آرمان‌های والای انسانی را به جامعه گوشزد کرد و همگان را به یاد فرهنگ ایثار و شهادت انداخت،گفت: حدود ۸ سال پیش و زمانی که سر از بدن شهید اسکندری به دست بدترین آدم‌های روی کره زمین جدا شد ، این رخداد تاثیرگذار فرهنگ شهادت را به رخ جهانیان کشید و اکنون نیز که پیکر پاک این شهید والامقام به میهن بازگشته بسیاری از شهرهای کشور ازجمله شیراز رونق شهدایی گرفته است.
وی در پاسخ به درخواستی در خصوص بیان خصوصیات بارز و خاطره‌ای از شهید اسکندری گفت: شهید عبداالله اسکندری به دلیل عزت نفس و مردمداری عظیم در هیچ نشست و جلسه مشترکی ندیدم این شهید والامقان اسمی از خود ببرد و چیزی برای خود طلب کند که این همان روحیه جهادی واقعی و مدیریت انقلابی است و سردار اسکندری در زمان حیات نیز شهیدگونه زیست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در پایان گفت: روی گشاده،برخورد متواضعانه و شیرین در کنار صلابت و پیگیری راسخ در کار و مدیریت از ویژگی های بارز سردار اسکندری بود.
فرمانده سپاه فجر استان فارس نهم مردادماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که پیکر مطهر شهید مدافع حرم محور خان طومان «عبدالله اسکندری» که از طریق تطبیق نمونه DNA شناسایی شده در مشهد و تهران تشییع و سپس روز عاشورا در دارالرحمه شیراز خاکسپاری می شود.
سردار شهید عبدالله اسکندری ، شهید مدافع حرم خردادماه سال ۱۳۹۳ توسط داعش در سوریه به شهادت رسید و سر از پیکر این شهید والامقام توسط داعش جدا شد.

برچسب‌ها سوریه شهید شهدای مدافع حرم عبدالله اسکندری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه شهید شهدای مدافع حرم سوریه شهید شهدای مدافع حرم عبدالله اسکندری فارس شهید والامقام عبدالله اسکندری شهید اسکندری زمان مسئولیت سردار اسکندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

همشهری نوشت:در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آنها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد