Web Analytics Made Easy - Statcounter

ای قرار همیشگی مشهد الرضا، ای قرار همیشگی عاشقان شهر بهشت حریمت نقطه امن جهان است، صدای زائرانت را از چهارشنبه‌های عاشقی پذیرا باش چه آنان که با چشم دل آمده‌اند چه آنان که با دیده جان. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ،نمی‌دانم چهارشنبه که می‌شود با دل بیایم به بارگاهت یا با سر، با چشم دل بیایم یا با چشم دیده؛ امام رئوف سنگ فرش‌های حرمت سنگ صبور دل زائرانت بوده و فرش‌های گسترده شده شاهد رسیدن ندای میهمانانت به عرش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه که می‌شود بیشتر از هر روز یاد شما در ذهنمان هیاهو می‌کند و دلمان بر فراز مناره‌های بارگاه مقدست بال می‌گشاید و همراه کبوترانت در آسمان حریمت به پرواز در می‌آید و سپس در گوشه ای دنج می‌نشیند و با مهربان‌ترین امام به گفت‌وگو می‌نشیند، براستی چه نیکو میزبانی هستید که پیش از آنکه میزبانتان لب باز کند حرف دلش را می‌فهمید و پیش از آنکه بخواهد عطا می‌کنید.

کرامت، بخشش و محبتتان بر همه زائرانتان از دور و نزدیک عیان است و دل پر احساس این میهمانان با نگاه شما جلا می‌یابد و صفای باطن نصیبشان می‌شود.

این روزها بوی اسپند و عطر و روضه در حریم تو بوی دیگری دارد صدای دسته‌های سینه زنی و عزاداری ارباب از تمام صحن و سرای حرم به گوش می‌رسد؛ از گنبد طلای حرم گرفته تا دیوارها و گلدسته‌ها همه رخت عزا برتن کرده اند و با کتیبه‌ها سیاه پوش شده اند.

این روزها در حرم رضوی زائران و مجاوران زیادی از اقصی نقاط کشور و شهر مشهد در ساعات مختلف به حرم مطهر رضوی می‌آیند تا علاوه بر عرض تسلیت به امام رضا(ع) برای سالار شهید ام حسین(ع) و یارانش نیز عزاداری کنند.

دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در صحن‌ها و رواق‌ها در طول شبانه روز مشغول عزاداری هستند؛ حتی رواق کودک حرم مطهر رضوی نیز این روزها با حضور مداحان کودک و نوجوان مراسمات مذهبی خاص خود را دارد.

و اما امروز چهارشنبه عشقی است و بسیاری از مجاوران امام رضا(ع) این روز را برای عرض ارادت به اما رضا(ع) خود را از مسیرهای مختلف به حرم مطهر رضوی می‌رسانند تا روز زیارتی امام رضا(ع) را در این صحن و سرا باشند.

در شهر مشهد چهارشنبه‌ها حال و هوای دیگری دارد؛ گویی امام رضا در جای جای این شهر حضور دارد و مردم مشهد در این روز از کار خیر دریغ می‌کنند و هر کسی که می‌خواهد نذری ادا کند یا حاجتی دارد یا می‌خواهد قدم خیری بردارد را به این روز موکول می‌کند چرا که چهارشنبه به برکت نام امام رضا(ع) و روز زیارتی شمس الشموس لقب گرفته و این روز برای همه پر خیر و برکت است.

چهارشنبه‌های امام رضایی که می‌شود پویش‌های مختلفی در سطح شر مشهد که نه بلکه در سطح کشور راه اندازی شده است  در این روز به کمک نیازمندان و گرفتارها می‌پردازند با این جمله که آقا حساب کردند ... و امام رضا(ع) می‌شود بانی تمام کارهای خیر چهارشنبه‌های عاشقی تا فرامش نکنیم که در تنهاترین و سردترین روزهای زندگی حتی اگر کسی کنارمان نباشد یک دوست به وسعت تمام دنیا داریم که به وقت نیاز اجابت می‌کند هر آنچه را که در دل داریم ... چهارشنبه‌های امام رضایی| عاشقان‌ حرمت از دور و نزدیک دلشان برای ‌ضریح و صدای نقاره‌ها پر می‌کشد چهارشنبه‌های امام رضایی| گوشه‌ای از حرمت بهشت عشاق است/ عیدی دهه ولایت را نصیب تمام عاشقانت بگردان چهارشنبه‌های امام رضایی| بارگاه منورتان قطعه‌ای از بهشت است/از عمق جان مهربانی‌تان را درک کرده‌ایم

امام خوبم سلام از دور و نزدیک شیفتگانت را خوب می‌شنوی و پاسخ می‌دهی من نیز هم نوا با دل زائرانت سلام و ارادت خود را خدمتتان عرضه می‌دارم به امید دستگیری و نگاهتان و به امید شنیدن صدای مبارکتان در جواب سلاممان.

سلام بر شما امام مهربانی‌ها سلام بر شما شاه خراسان، سلطان ایران، سلام بر شما هشتمین امام و آرام جان قرار دل بیقراران...

انتهای پیام/282/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارشنبه های امام رضایی چهارشنبه ها امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • عروس امام خمینی درگذشت