Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@18:34:48 GMT

احتمال بازگشت کاراته به المپیک 2028

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۰۵۰

احتمال بازگشت کاراته به المپیک 2028

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، با توجه به اینکه هنوز دو سال تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس باقی مانده است، صحبت از بازی های 2028 لس‌آنجلس و احتمال اضافه شدن رشته‌های جدید در این بازی‌ها از جمله کارتینگ وجود دارد. بر اساس گزارش نشریه اسپانیایی «مارکا» چاپ مادرید؛ کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در سال 2023 باید تصمیم بگیرد که آیا وزنه‌برداری (حضور این رشته در پاریس 2024 تضمین‌شده است)، پنج‌گانه و بوکس را در برنامه اولیه سال 2028 بازگرداند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش؛ تعداد پایه رشته‌های ورزشی بازی‌های المپیک پیش‌رو 28 رشته از جمله کوهنوردی، اسکیت‌برد و موج‌سواری است که در پاریس برگزار خواهد شد. با این حال، تا زمانی که مجموع ورزشکاران شرکت‌کننده در این رویداد مهم ورزشی به 10 هزار و 500 ورزشکار نرسد، می‌توان رشته‌های ورزشی جدیدی را به این بازی‌ها اضافه کرد.

از 9 فدراسیون بین‌المللی دعوت شده است تا برای  حضور در بازی‌های 2028 لس‌آنجلس درخواست خود را ارائه دهند و برای مثال، فدراسیون جهانی کریکت قرار است در این ماه رشته ورزشی خود را معرفی و مدل برگزاری مسابقات خود را به IOC ارائه دهد.

هشت فدراسیون جهانی دیگر نیز در حال اجرای ارائه درخواست خود به کمیته بین‌‌المللی المپیک هستند که عبارتند از: بریک دنسینگ (WDSF)، بیسبال/سافت‌بال (WBSC)، فوتبال آمریکایی (IFAF)، لاکروس (WL)، کاراته (WKF)، کیک بوکسینگ (WAKO)، اسکواش ( WSF) و اتومبیل‌رانی (FIA).

آخرین مورد اضافه شده به این موارد ارسالی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی است که در سال 2012 به طور رسمی توسط کمیته بین‌المللی المپیک به رسمیت شناخته شد. این سؤال پیش می‌آید که آنها قرار است چه مسابقاتی را به IOC ارائه خواهند کرد، اما لازم به یادآوری است که این دو نهاد قبلاً با هم همکاری داشته‌اند.

مسابقات اتومبیل‌رانی در بازی‌های المپیک جوانان 2018 در بوئنوس‌آیرس گنجانده شد. مسابقه کارتینگ برقی بخشی از برنامه به عنوان یک رویداد نمایشی بود. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این پیشینه دنبال خواهد شد چون کارتینگ برقی قصد دارد به اولین رویداد مسابقات اتومبیل‌رانی المپیک تبدیل شود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپپیک اتومبیل رانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین