Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، انتظار این بود که عزاداری‌های حسینی ضمن اینکه با روش سنتی استمرار می‌یابند، همواره با استفاده از امکانات روز و زبان مورد نیاز هر زمان، از نظر محتوای عدالت خواهی غنی‌تر شوند و راه را برای عینی‌تر شدن حق بازتر کنند و قدرت مردم را برای مقابله با باطل افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هدف، فقط وقتی تحقق می‌یابد که نگاه به دین، عمقی و معطوف به محتوا و هدف باشد نه سطحی و معطوف به ظواهر. اکتفا کردن به کمیت، تکیه بر خواب و خیال و داستان‌های جعلی، محور قرار دادن خرافات و برخورد ابزاری با مجالس و محافل عزاداری به منظور بهره‌برداری تبلیغاتی از آنها، هرگز نمی‌تواند هدف عدالتخواهی را محقق کند. این روش که متأسفانه اکنون روش غالب در عزاداری‌ها شده و رسانه ملی نیز آن را ترویج می‌کند، نتیجه عکس می‌دهد و راه را برای تحکیم قدرت کسانی که عدالت را سد راه خود می‌دانند هموار می‌کند.

پائین آوردن سطح قیام عاشورا آنگونه که عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند و محدود ساختن آن به چند داستان و خواب و خیال آنگونه که روش مشترک بعضی منبری‌های کم‌سواد و مداحان غیرسنتی است، ضایع ساختن فرصت بی‌نظیری است که نهضت عاشورا در اختیار ما پیروان امام حسین علیه‌السلام قرار داده است. از فرصتی که خون شهدای مظلوم کربلا در اختیار ما قرار داده باید برای عمق بخشیدن به درک مردم از دین و شناخت آن‌ها از هدف امام حسین علیه‌السلام بهره‌برداری شود.

متأسفانه هر چه زمان می‌گذرد، سطحی نگری‌ها و ظاهرسازی‌ها در عزاداری‌ها بیشتر می‌شود و محتوای مجالس و محافل سیر نزولی می‌کند. اگر در دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، نتوانیم به مجالس در خور شأن امام حسین و عزاداری‌های تراز نهضت عاشورا دست یابیم، چه وقت می‌توانیم این هدف را محقق سازیم؟

تردید نباید کرد که این وضعیت، متناسب با شأن حسینی بودن نیست. حسینی بودن، الزاماتی دارد که عمق بخشیدن به عزاداری‌ها، مبارزه با خرافات، کنار زدن سطحی نگری‌ها، مقابله با ظاهرسازی‌ها، اجتناب از استفاده ابزاری از دین و تلاش برای عدالت محور ساختن محتوای مجالس، ازجمله آن‌ها هستند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر روزنامه جمهوری اسلامی اخبار سیاسی اخبار مرتبط داستان زیلوهای جلسه رییس جمهوری چه بود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۱ در جلسه فوق العاده مجمع چه گذشت؟ ۱۴۰۱/۵/۱۱ اجرای قانون رتبه بندی معلمان از فردا کلید می خورد ۱۴۰۱/۵/۱۱ احمد خاتمی: این که گفتم «اکثر بی حجاب‌ ها از خانواده های دزد‌ها هستند»، ناخواسته بود ۱۴۰۱/۵/۱۱ سخنگوی دولت: رییس جمهور به نیویورک می رود ۱۴۰۱/۵/۱۱ سرپرست وزارت کار به نمایندگان مجلس پاسخ گو نیست ۱۴۰۱/۵/۱۱ آخرین ویدیو ها جنجال حضور مجری برنامه مذهبی در کنسرت + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۰:۴۰ شوخی جالب هوتن شکیبا با آبمیوه خوردن پدرام شریفی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۰:۰۱ امکانات جذاب و شگفت انگیز در لندکروز جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۰۲:۵۳ گریه بازیگر نقش حرمله در مختارنامه؛ مادرم گفت دستت بشکنه! ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۳:۲۱ بی سوادی صبا راد در ترکیه سوژه خنده شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۳:۰۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۴۷ رنانی: روشنفکران به جای نقد حکومت ها از نقد خود آغاز کنند ۱۰:۴۶ انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از برخی مداحان و منبری ها ۱۰:۴۳ تحریم معشوقه پوتین توسط آمریکا ۱۰:۴۰ قیر رایگان مصوب بودجه ۱۴۰۱ از شنبه تخصیص می یابد ۱۰:۳۵ عضو کمیسیون قضایی مجلس: عمل گشت ارشاد را تایید می کنم ۱۰:۳۱ بازدید وزیر حمل و نقل ونزوئلا از گروه خودروسازی سایپا ۱۰:۲۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب پنجم محرم ۱۴۰۱ ۱۰:۲۱ نرخ رسمی ۲۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۱۷ حمایت شستا و تاپیکو از صنعت سلولزی ادامه دارد ۱۰:۰۸ مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شد ۱۰:۰۵ دسترسی بخش خصوصی به نماینده حقوقی در ایستگاه پایانی/ وکلا می‌توانند قانون را دور بزنند؟ ۱۰:۰۴ پایان جنجال خودرو و بورس؛ سایپا هم به میدان آمد ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری مرکز تهران چند؟ ۰۹:۵۳ توقف نفت در ایستگاه ۱۰۰ دلاری ۰۹:۵۰ تضعیف دلار قیمت طلا را بالا برد ۰۹:۴۱ بایدن حاضر نیست سپاه را از فهرست تروریستی خارج کند ۰۹:۳۱ پرداخت بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال وام فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل ۰۹:۳۰ قیمت بیت کوین همچنان در کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۱۶ در فضا می توان پیتزا درست کرد؟ ۰۹:۱۱ سود سهام عدالت ۲ برابر شد ۰۹:۰۷ ترافیک سنگین در بخش های غربی پایتخت ۰۸:۵۸ سفرهای زیارتی و سیاحتی برای افراد پرخطر ممنوع! ۰۸:۲۷ احتمال وقوع سیل در ۸ استان ۰۷:۳۰ ۷ شب سفر به آلانیا چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۳:۱۵ تست شخصیت؛ رازهایی که شکل ناخن های شما فاش می کند ۰۳:۰۴ علت لرزش ماشین در شروع حرکت و در هنگام نیم کلاچ چیه؟ ۰۲:۵۳ امکانات جذاب و شگفت انگیز در لندکروز جدید + فیلم ۰۲:۳۷ فواید و دلایل جالب جیغ زدن ۰۱:۱۲ اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ / انتخاب رشته از ۱۷ مرداد آغاز می شود ۰۰:۴۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۱ طرز تهیه چای ماسالا با شیر و قهوه ۰۰:۳۶ فال ابجد روزانه امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۱۴ فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۰۰:۰۸ فال روزانه شخصی ۱۲ مرداد ۲۳:۵۳ وزارت دفاع چین: با عملیات نظامی سفر پلوسی را پاسخ می دهیم ۲۳:۴۶ می دونی عطر ماه تولدت چیه؟ + معرفی ۲۳:۳۳ براساس ماه تولد ورزش کن تا لذت ببری ۲۳:۲۳ فراخوان ثبت‌ احوال برای ثبت آخرین نشانی سکونت افراد ۲۳:۲۰ با همین یک حرکت درد گردن خود را کاهش دهید ۲۳:۱۷ موفقیت شگفت انگیز اقتصاد شیلی در کاهش فقر مطلق ۲۳:۱۰ دوستی فقرا با ثروتمندان به کاهش فقر می انجامد! ۲۳:۰۹ بهترین راه برای درمان یبوست؛ فقط کافیه حرکت کنی... ۲۳:۰۷ رسانه های چین: چند جنگنده سوخو ۳۵ بر فراز تنگه تایوان پرواز کردند ۲۲:۵۷ چقدر تحرک برای بچه ها خوبه؟ ۲۲:۵۳ کامل نبودن واکسیناسیون در فصل بازگشایی مدارس بحران ساز است ۲۲:۳۷ تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های صمت و عتف با هدف تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه اجرایی شد ۲۲:۲۷ درماتیت پوستی چیست؟ +انواع،علائم و تشخیص آن ۲۲:۱۴ ۷ روش برای داشتن لب هایی شاداب و خوش رنگ ۲۲:۰۳ گروسی: برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود ۲۱:۵۵ ستاره لیگ برتر در حال سیگار کشیدن دیده شد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روزنامه جمهوری اسلامی اخبار سیاسی روزنامه جمهوری اسلامی عزاداری ها ۱۴۰۱ ۵ ۱۱ ۱۲ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل، با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی دیدار کرد.

روزنامه دیلی شهادت ، رسانه رسمی حزب اسلامی آورده است کاظمی قمی به همراه سید حسن مرتضوی معاون سفارت و هیئت همراه با حکمتیار دیدار داشته است.

این روزنامه نوشته است که دو طرف درباره وضعیت کشور و منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش ایراف، این دیدار در حالی انجام شده که طی هفته‌های گذشته تنش بین حکمتیار و مقامات دولت طالبان افزایش یافته بود.

پیش از این نیز، کاظمی قمی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار داشته است.

 در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت منطقه‌ای و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار کاظمی قمی ضمن تشکر از حکومت سرپرست برای رفع موانع رسیدن آب هیرمند به سیستان، آب را یک عامل مهم در گسترش روابط دوجانبه عنوان کرده بود.

همچنین در این دیدار بر گسترش روابط حسنه براساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضایی دوستانه تاکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟