Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلما زمانی گفت: زنان اغلب سابقه کوتاهتری در مصرف مواد دخانی دارند، اما در صورت مصرف با مشکلات حادتری روبرو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هلما زمانی، کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: زنان بیشتر به دنبال مصرف داروهای آرام بخش مانند داروهای ضد اضطراب و بی خوابی به سوی مصرف مواد مخدر اعتیاد آور کشیده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وابستگی زنان به مواد مخدر بعد از اولین مصرف بسیار سریع تر از مردان است، ادامه داد: زنان اغلب سابقه کوتاهتری در مصرف مواد دخانی دارند، اما در صورت مصرف با مشکلات حادتری روبرو هستند.

زمانی افزود: تنوع مصرف مواد در مردان بسیار بیشتر از زنان است، اما شدت اعتیاد در بانوان زیادتر است.

این کارشناس تصریح کرد: اختلالات روانی مهمترین علت گرایش بانوان به سمت اعتیاد است و نقش خانواده در این بین بسیار اهمیت دارد و حمایت ها و محبت ها می تواند مانع افتادن زنان به دام اعتیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه آمار اعتیاد به سیگار در جامعه بین بانوان افزایش یافته است، گفت: هیچ گاه شاهد سیگار کشیدن بانوان در جامعه نبودیم اما امروز این آمار افزایش یافته است.

زمانی ادامه داد: بانوان بسیاری بدون هیچ معذوریتی سیگار می کشند و تازه به این کار افتخار می کنند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه زنان از ترس اضافه وزن برای ترک سیگار تلاش نمی کنند، افزود: اگر می دانستند که سیگار ضمن ضربه زدن به کبد و دندان باعث از بین رفتن شادابی و سلامت پوست می شود، هیچ گاه برای کاهش وزن به سیگار پناه نمی آوردند.

وی درخاتمه خاطرنشان کرد: مصرف مواد دخانی توسط بانوان ضمن ضربه زدن به خود آنها باعث نابودی یا اختلال در بنیان خانواده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصرف مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر اظهار کرد: در صورت بکارگیری ترککنندگان اعتیاد توسط کارفرمایان بخش خصوصی سهم عمده ای از حق بیمه این قبیل کارگران توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث کمپ دوم ترک اعتیاد در شهرستان مشگین شهر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اردبیل ادامه داد: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.
وی افزود: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.
شهرام محمدی فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از تخصیص ناچیز اعتبار فرهنگی و تحویل نشدن بموقع کتب مربوطه انتقاد کرد و خواستار ایجاد کمپ دوم ترک اعتیاد در این شهرستان شد.

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان