Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@10:48:40 GMT

علت قطعی‌های برق در قم؛ طوفان، سیل و دمای ۴۷ درجه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۲۹۶

علت قطعی‌های برق در قم؛ طوفان، سیل و دمای ۴۷ درجه

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم در پاسخ به گلایه شهروندان در خصوص قطعی های این چند روز برق در قم گفت: علت قطعی‌های برق در استان طوفان، سیل و دمای ۴۷ درجه بود که از اختیار استان خارج بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد ارجمند زاده با اشاره به شرایط بحرانی روزهای پنجم و ششم مردادماه  که منجر به قطع برق در برخی از نقاط استان شد، در گفتگو با خبرنگا قم فردا اظهار داشت: این شرایط ناشی از شدت طوفان و گردوغبار و باران بود که شکستگی تعدادی تیر برق و اتصالی خطوط را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه  در تاریخ مذکور دمای ۴۷ درجه و سیل را در استان تجربه کردیم، خاطرنشان کرد: قطعی‌های برق که در این شرایط بحرانی رخ داد از کنترل خارج بود که مشکلاتی را به وجود آورد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به قطعی‌های برق در روستاهای سیل‌زده استان یادآور شد: ۳۵ پایه و ۲ ترانس برق در این شرایط از مدار بهره‌برداری خارج شده بود اما به محض اینکه طوفان فروکش کرد با مانوری که صورت گرفت، شبکه روشن شد.

وی قطع برق در  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل در برخی از نقاط شهر قم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: دمای ۴۷ درجه و افزایش گردوغبار در هوا باعث افزایش شدید مصرف شد به گونه‌ای که پیک مصرف در تاریخ برق‌رسانی به قم شکسته شد.

ارجمند زاده تصریح کرد: این شرایط موجب آسیب به برخی از تأسیسات برق‌رسانی از جمله پست‌های  فوق توزیع شد و شاهد قطع برق در برخی از نقاط شهر بودیم که برخی از آن نیز خارج از اختیارات استان بود.

وی تأکید کرد: با این وجود با اقدامات فنی و تلاش‌های ۲۴ ساعته همکاران ما در بخش حوادث و مانورهایی که صورت گرفت سعی کردیم مشکلات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانیم .

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم در عین حال ضمن عذرخواهی از قطعی‌های برق روزهای گذشته، از مردم خواست باصرفه جویی در مصرف به پایداری برق در شبکه یاری رسانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دمای ۴۷ درجه قطعی های برق بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی ناپایدار در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۳ درجه را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۳ درصد و دید افقی شش هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • جوی ناپایدار در اروند
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود