Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه و «کاترین کولونا»وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت تلاش برای دستیابی به آرامش و کاهش تنش در منطقه و راه‌هایی را برای  پیشرفت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق که نسخه‌ای از آن در وبگاه «موازین نیوز»، منتشر شد، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» در خصوص ارتقای روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و راه‌های تقویت رایزنی و هماهنگی بین بغداد و پاریس گفت‌‌وگو کرد و وزیر خارجه عراق نیز به وی تصدی پست وزارت خارجه فرانسه را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق از دولت فرانسه برای مواضعش در حمایت از بغداد در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد و وی را در جریان اوضاع داخلی عراق و تحولان این کشور در سایه تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها قرار داد و این امر را در راستای دموکراسی در حال ظهور در این کشور و بخشی از روند سیاسی عراق دانست.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که وزرای خارجه دو کشور درباره قضایای منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام طرفین رایزنی و بر ضرورت اقدام برای کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه و پرهیز از تشدید تنشی که به نفع هیچ طرفی نیست، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، دو وزیر همچنین درباره روابط دوجانبه عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و بهبود آن در برخی زمینه‌ها گفت‌وگو کردند و دو طرف بر ادامه گفت‌وگوهای آغاز شده در بغداد و پیشبرد راه‌‌کارها در راستای دستیابی به امنیت و ثبات و پیشرفت روند همکاری برای دستیابی به صلح و توسعه تاکید کردند.

در بیانیه مذکور آمده است: دو وزیر همچنین درباره روند مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای میان ایران و شش کشور و بازتاب‌های مثبت آن بر امنیت منطقه و ثبات آن رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز کشته شدن شماری از شهروندان عراقی در اثر حمله اخیر به یک دهکده گردشگری در استان دهوک را به دولت و ملت عراق تسلیت گفت و بر تعهد فرانسه در حمایت کامل از حاکمیت عراق به منظور تضمین امنیت و ثبات آن تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بین الملل فؤاد وزیر امور خارجه کاترین خارجه فرانسه خارجه عراق وزیر خارجه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم