Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در خصوص برگزاری دهمین سوگواره احلی من العسل گفت: تأسیس و شکل گیری هیئت ها و مجالس مذهبی یکی از قوی ترین و کارآمدترین عوامل حیات دین و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در طول تاریخ بوده و نقش بسیار مهمی را در حفظ و حراست و گسترش اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) و نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) ایفا کرده و می‌کنند، به گونه ای که در دل خود از هر قشر و صنف و نژادی را جای داده و کارآمدترین پایگاه روشنگری برای عالمان دینی و خاستگاه فکری و معنوی اندیشمندان و مبارزین و انقلابیون و جوانان حق جو و خداجو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نهضت حسینی و فرهنگ عاشورا، سینه به سینه، خانه به خانه، نسل به نسل و خاک به خاک منتقل شده و گستره‌ی آن به حدی بوده است که پیر و جوان، مرد و زن، کودک و بزرگ، عالم و عامی، استاد و شاگرد، حوزوی و دانشگاهی، فقیر و غنی، کارمند و بازاری، رئیس و مرئوس و غیره را مجذوب خود کرده و بر گرد بیرق حیات بخش و عَلَم وحدت بخش عزای حسینی جمع کرده و مستحکم‌ترین تشکل های مردمی و پایگاه ها و سنگرهای مقاومت را در برابر مهاجمان فرهنگی و نظامی مسلح به سلاح‌ها و روش‌های مدرن و پیچیده، پدیده آورده است.  

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:حال که تهاجم فرهنگی روز به روز ابعاد تازه تری پیدا می کند و دشمن هر روز با استفاده از انواع دستاوردهای نوین مانند ماهواره، اینترنت، مجلات مبتذل، رمان های منحرف کننده، شبکه‌های اجتماعی و ... ایمان جوانان و نوجوانان را که از مهمترین سرمایه های جامعه اسلامی ما هستند، مورد هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با عنایت به توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی برلزوم برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت و دیگر خلقیّات نیکو و نیز در راستای اجرای فعالیت ۳-۸ ذیل برنامه شماره ۱ از برنامه¬های معاونت پرورشی و فرهنگی از زیرنظام برنامه درسی، دهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در هفته امر به معروف و نهی از منکر، به مناسبت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام و تجلیل از مقام ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس، رأس ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱، مصادف با ششم ماه محرم الحرام، بر رعایت آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، ستاد مقابله با کرونای استان ها، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، کسب مجوزهای لازم و بر اساس قوانین و ضوابط مربوط، در میعادگاه‌های سراسر کشور  برگزار می‌شود.

باقری یادآورشد: برای برگزاری این مراسم که در سال گذشته هم علی رغم شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و دانش آموزان با مدیریت جهادی همکاران استان ها و شور و شوق حسینی نوجوانان، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت محدود برگزار شد، طی چند جلسه مشترک با حضور اعضای ستاد برگزاری از جمله وزارت آموزش و پرورش، گروه معارف سازمان صدا و سیما، ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری: ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره)، و سایر ارگان‌ها و نهادهای ذی ربط، هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است تا این مراسم در فضایی سرشار از معنویت برگزار شده و به طور زنده و مستقیم در سراسر کشور شاهد عزاداری دانش‌آموزان و نوجوانان عزادارمان باشیم و باری دیگر یک کار مشارکتی و جهادی را به منصه ظهور بگذاریم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تجمع مرکزی دانش آموزان شهر تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و دانش آموزان شهرستانهای استان تهران در امامزاده جعفر (ع) شهرستان پیشوا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نادر کریمی بیرانوند پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است به گونه‌ای که دانش‌آموز در پایان دوره تحصیلی خود مهارتی برای ورود به بازار کار را کسب کرده باشد.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری بعد از فارغ‌‌التحصیلی توانایی برقراری ارتباط با بازار کار را ندارند و دلیل آن این است که 6 ساعت آموزشی که در اختیار داریم ساعت اقتصادی برای دانش‌آموز به درستی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر این موضوع با جدیدت پیگیری شده و خوشبختانه روز چهارشنبه هفته گذشته علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه به واسطه برگزاری 2 کار بزرگ در استان کردستان حضور پیداکرده‌ایم، افزود: امسال دوره‌های توانمند‌سازی مدیران مدارس شبانه‌روزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سه قطب غربی، مرکزی و شرقی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس این دوره در مدارس شبانه‌روز استان کردستان نیز اجرا خواهد شد.

بیرانوند تصریح کرد: به منظور تحقق ترویج روحیه کار‌آفرینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با مهارت‌های بومی محلی، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌‌روزی در سنندج برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار آموزشی دوره متوسطه را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: با تغییر ساختار آموزشی، حدودا 300 ساعات آموزش مهارت‌آموزی در طول سه سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است که بعد از این دوره دانش‌‌آموز مهارت کافی برای ورود به بازار کار را کسب خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با بیان اینکه مدراس شبانه‌روزی استان ظرفیت مناسبی برای کسب مهارت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: باید از فضای این مدارس استفاده و تجربیات به دست آمده را به مدارس کل کشور انتقال داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هنرستان‌های استان تجهیزات لازم جهت برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را دارند و جدا از این مورد، این ماموریت از طریق استاد شاگردی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: یکی از مشکلات عمده آموزش و پرورش کمبود نیرو است که این مشکل حداقل تا چهار سال آینده نیز تداوم خواهد داشت. بازنشستگی همکاران و پذیرش کم نیروی جدید در سالیان اخیر، ما را با کمبود شدید نیرو مواجه کرد.

بیرانوند با ذکر اینکه خوشبختانه امسال با شناسایی نقاط ضغف این روال تغییر خواهد کرد، اضافه کرد: در استان کردستان نیز با کمبود نیرو  مواجه هستیم و برای جبران از نیروهای بازنشسته استفاده کردیم و 9 هزار ساعت آموزش در حوزه نظری به صورت غیر موظف انجام شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری