Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان نظام پزشکی تهران، موید علویان  افزود: پیک پنجم کرونا در کشورمان فاجعه بار بود و در این موج به‌طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از هموطنان را از دست می دادیم، اما خوشبختانه عملکرد اجرایی دولت و شخص ریاست جمهوری به گونه ای بود که مهار بیماری کرونا یکی از اصلی ترین اولویت های دولت شد و در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موضوع پیشگیری با انجام واکسیناسیون گسترده در مقطع زمانی کوتاه مورد توجه قرار گرفت و واکسیناسیون با استفاده از واکسن‌های وارداتی و تولید داخل شتاب فوق العاده ای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: به تناسب واردات انبوه واکسن در زمانی کوتاه به کشور، روند واکسیناسیون هم شتاب تازه‌ای به خود گرفت. وزارت بهداشت و کلیه ارگان های همراه اعم از سپاه و بسیج و ارتش و شهرداری برای واکسیناسیون گسترده مردم بسیج شدند و شاهد بودیم سیاست پیشگیری برای کاهش انتشار ویروس در بین جمعیت قابل توجهی از مردم در دستور کار قرار گرفت، با توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، شست‌وشوی دست، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمع، تا پایان سال تعداد قابل توجهی از افراد جامعه در برابر کرونا واکسینه شدند، اگرچه پیک ششم بیماری با نوع امیکرون آغاز شد اما همکاری مردم کشور برای انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها نقش مؤثری در مهار موج ششم داشت، تاجایی‌که ایران به یکی از نمونه های موفق مهار کرونا بدل شد.

علویان تصریح کرد: تصور عمومی براینکه کرونا تمام شده است و کاهش محدودیت ها و نیز عدم استقبال عمومی از تزریق دوزهای یادآور باعث شد که حالا و زودتر از تصور کشور وارد پیک هفتم بیماری شود. حالا مجددا در شرایط خطرناکی قرار گرفته ایم اما متاسفانه اقبال عمومی به تزریق دوز بوستر کم است و از سوی دیگر هم به نظر نمی رسد که وزارت بهداشت بتواند به تنهایی این کار عظیم را به سرانجام برساند.

به گفته وی، باید مثل سال گذشته با بسیج رسانه ای و تولید محتوای اقناعی مناسب افکار عمومی را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کرد و نیز تمامی دستگاه های اجرایی کشور از جمله بسیج را در کنار وزارت بهداشت قرار داد تا با استفاده از ظرفیت های پایگاه های بسیج کشور و نیز ظرفیت های نهادی مثل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روند واکسیناسیون عمومی در کشور به سرعتی چندبرابر سرعت فعلی برسد و شاهد کاهش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسیناسیون بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون بهداشت و سلامت ویروس کرونا واکسیناسیون بهداشت و سلامت رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد