Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@11:03:26 GMT

190 میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۶۳۷

190 میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت

شرکت نوماد در توییتی اعلام کرد از این واقعه مطلع است و در حال حاضر سرگرم تحقیقات است اما درباره جزییات یا ارزش دارایی به سرقت رفته، توضیحی نداد.

شرکت تحلیل کریپتوی پِک‌شیلد (PeckShield) به رویترز اعلام کرد ۱۹۰ میلیون دلار ارزش رمزارزهای کاربران بوده که به سرقت رفته و شامل اتر و استیبل کوین USDC بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش پایگاه خبری کوین دسک، شرکت نوماد به مقامات اجرایی اطلاع داده و با شرکت‌های تحقیقاتی بلاک چین همکاری می‌کند تا حسابهایی که در این سرقت استفاده شده‌اند را شناسایی کرده و وجوه مسروقه را برگرداند.

نوماد که هفته گذشته ۲۲ میلیون دلار از سرمایه گذارانی شامل صرافی آمریکایی کوین بیس گلوبال جمع کرده بود، نرم افزاری می‌سازد که بلاک چین‌های مختلف را متصل می‌کند.

این سرقت، پل نوماد را هدف گرفت که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌هایشان را بین بلاک چین‌ها منتقل کنند.

پل‌های بلاک چین‌، به هدف سرقت هایی تبدیل شده که دامن گیر بخش رمزارز شده است. طبق اعلام شرکت تحلیلی بلاک چین الیپتیک، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از یک میلیارد دلار از پل‌های بلاک چین‌ به سرقت رفته است.

شرکت کریپتوی آمریکایی هارمونی در ژوئن اعلام کرد سارقان حدود ۱۰۰ میلیون دلار توکن از پل بلاک چین "هاریزن" (Horizon) به سرقت برده‌اند.

هکرها در مارس، رمزارز به ارزش حدود ۶۱۵ میلیون دلار از پل رونین که برای انتقال رمزارز به پلتفرم بازی اکسی اینفیتی استفاده می‌شد، به سرقت بردند. آمریکا هکرهای کره شمالی را عامل این سرقت معرفی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت نوماد خود را شرکتی معرفی کرده است که وجوه کاربران را امن نگه می‌دارد.

منبع: ایسنا

تماشاخانه ببینید| عذرخواهی «ویل اسمیت» از «کریس راک» به خاطر سیلی معروف اسکار شلیک مرگبار در شادترینِ جشن‌ها/ وقتی عروسی به خون می‌کشد (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میلیون دلار بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: ماموریت شرکت ملی نفت ایران تولید نفت و گاز و صادرات آن و ایجاد ثروت برای کشور است. برای اینکه این تولید محقق بشود و نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنایع بالادستی جزو کار‌های زیر بنایی کشور است که مفتخر به انجام آن هستیم. سابق بر این فقط شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند طرف دوم قرارداد وزارت نفت شوند، اما با پیشنهاد وزیر محترم نفت حالا بخش خصوصی نیز می‌تواند به عنوان طرف دوم شناخته شده و در توسعه میادین ما سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر نفت گفت: امسال با لطف خداوند و همکاری بخش خصوصی موفق شده ایم که جهش دوم سرمایه گذاری با کمک پتروشیمی‌ها را رقم بزنیم و طی این تفاهم‌ها با سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری ۱۳۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. اگر پتروشیمی بخواد زنجیره تامین خود را تکمیل کند و ظرفیت ۳۰ میلیون تنی که در برنامه هفتم پیش بینی سده است که به تولید خود بیافزاید نیاز به خوراک بیشتری دارد و با این قرار داد می‌توانیم بخشی از آن را تامین کنیم. چه انگیزه‌ای بالاتر از اینکه پتروشیمی‌هایی که نیازمند خوراک هستند خود در بخش توسعه تولید خوراک سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید گفت که عمده صاحبان پتروشیمی‌ها و بانک‌ها مردم هستند که سهام این شرکت‌ها را در اختیار دارند و ما با وارد کردن بانک‌ها و پتروشیمی به سرمایه گذاری در  صنعت نفت و گاز در جهت تحقق شعار سال برآمده ایم

خجسته مهر گفت: در ۲.۵ سال دولت سیزدهم سالی بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است و این نزدیک به ۴ برابر دولت قبل است و از ۱۵ میلیارد دلار قراردادی که امضا شده است بخش عمده آن از طریق بخش خصوصی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت