Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@01:38:20 GMT

(ویدئو) جنگ یمن و افزایش تقاضای اندام مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۸۴۶

(ویدئو) جنگ یمن و افزایش تقاضای اندام مصنوعی

تقاضا برای پروتز در یمن به شدت افزایش یافته است، جایی که هزاران نفر اعضای خود را بر اثر مین‌های زمینی یا انفجار در طول جنگ از دست داده اند. این درگیری که اکنون در هفتمین سال خود قرار دارد، ده‌ها هزار نفر را کشته و کشور را تا مرز قحطی پیش برده است.

به گزارش فرارو، انور مسعد ۱۵ ساله پای راست خود را در انفجار مین از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از هزاران نفری است که در طول جنگ وحشیانه هفت ساله یمن دست و پای خود را از دست داده اند.

انور می‌گوید: امروز آمدم اندام مصنوعی را عوض کنم، چون کوتاه شده است. من درد دارم و می‌خواهم آن را تعمیر یا تغییر دهم، زیرا بیش از یک سال است که از آن استفاده می‌کنم و دو هفته پیش احساس درد کردم.

جنگ یمن منجر به افزایش سرسام آور تقاضا برای پروتز در یمن شده است.

یک مرکز ارائه پروتز در صنعاء توسط وزارت بهداشت اداره می‌شود و توسط صلیب سرخ حمایت می‌شود، اما کارکنان اینجا می‌گویند که نمی‌توانند به تقاضا پاسخ دهند.

یکی از مسئولان مرکز گفت: ما در مرکز افزایش غیرطبیعی موارد داریم. تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش در تعداد موارد وجود دارد، و این به دلیل شرایط جنگی در یمن که برخی از آن‌ها ناشی از بقایای جنگ، مین‌های زمینی و ... همچنین انفجارهاست.

پس از نصب اندام‌های مصنوعی، بیماران به کمک برای یادگیری دوباره راه رفتن نیاز دارند.

امین حجر یک کلینیک خصوصی را اداره می‌کند. او می‌گوید که معلولیت حرکتی در حال تبدیل شدن به یک مشکل رو به رشد در یمن است.

وی افزود: نرخ ناتوانی حرکتی در یمن زیاد است. قبل از جنگ در سال ۲۰۱۵، نرخ رسمی ناتوانی حرکتی حدود ۳ درصد بود و عدد بسیار بالایی محسوب می‌شد. اکنون ارقام موجود نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد یمنی‌ها از آسیب‌های حرکتی رنج می‌برند که یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان نیز محسوب می‌شود.

صنعاء و شمال یمن با هزاران حمله هوایی از سوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی که در جنگ داخلی این کشور در سال ۲۰۱۵ مداخله کرد، مواجه شده اند.

در ماه آوریل، هر دو طرف درگیری با پیشنهاد آتش‌بس سازمان ملل موافقت کردند، اولین توافق جامع در جنگی که ده‌ها هزار نفر را کشته و یمن را به آستانه قحطی کشانده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنگ یمن اندام مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند