Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:07:10 GMT

دردسر تازه متا برای سرقت اطلاعات حساس بهداشتی کاربران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۱۰۳۹

دردسر تازه متا برای سرقت اطلاعات حساس بهداشتی کاربران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید براساس دو شکایت، فیس بوک و بیمارستان ها به دلیل جمع آوری داده های بیماران بدون رضایت آنها به نقض قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت(HIPAA)، قانون نقض حریم خصوصی ایالت کالیفرنیا(CIPA) و چند قانون دیگر متهم شده اند. ابزار تحلیلی ردیابی متا به نام پیکسل وضعیت سلامت کاربران، جزئیات ویزیت پزشک و دیگر داده ها را به فیس بوک می فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از شکایت ها که ماه گذشته ارائه شده، یک بیمار اعلام کرد پیکسل داده هایی از پورتال های UC San Francisco وDignity Health را برای عرضه تبلیغات مرتبط با مشکلات قلبی و زانو جمع آوری کرده است. شکایت دوم که در ماه ژوئن ارائه شده وسیع تر است و حداقل ۶۶۴ ادعای اشتراک گذاری داده های پزشکی با فیس بوک ( از طریق ابزار پیکسل) در آن مطرح شده است.

البته هنوز مشخص نیست این شکایت ها در حالت گروهی ثبت شوند و در چنین شکایت هایی به ندرت غرامت های سنگین به افراد پرداخت می شود. اما اگر این شکایت ها نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشند، اقدام قانونی برای متا پر هزینه خواهد بود. شاکیان خواستار غرامت از سوی عده ای از کاربران فیس بوک شده اند که تهیه کنندگان خدمات درمانی آنها از پیکسل استفاده می کنند. در این وضعیت چند میلیون نفر مشمول دریافت غرامت از فیس بوک می شوند.

این درحالی است که زنجیره ای از اقدامات قانونی علیه متا ثبت شده است. متا با شکایتی از سوی دادستانی کل منطقه کلمبیا به دلیل پرونده رسوایی کمبریج آنالایتیکا روبرو است. همچنین این شرکت با شکایت هایی درباره سیستم شناسایی چهره خود که اکنون غیرفعال شده روبرو است.

کد خبر 5554807

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری فیس بوک شکایت امنیت اطلاعات کاربران اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو سیلاب ونزوئلا گوگل نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی سورنا ستاری تراشه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قطع اینترنت شکایت ها فیس بوک داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز بین المللی عربستان آغاز شد و نماینده ایران در دور نخست به پیروزی رسید.

 نوشاد عالمیان در سه گیم متوالی موفق به شکست بازیکن بلژیک شد.

امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران فردا (پنجشنبه) به رقابت می‌پردازد.

نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با توجه به رنکینگ جهانی به این مسابقات دعوت شدند و نیما عالمیان هم در لیست انتظار بود اما در نهایت نتوانست در این مسابقات شرکت کند.

نوشاد عالمیان به دنبال ارتقای رنکینگ جهانی خود است.

نتیجه بازی به شرح زیر است:

نوشاد عالمیان از ایران (رنکینگ ۶۸ جهان) ۳ - سدریک نیوتینک از بلژیک (رنکینگ ۸۹ جهان) صفر

امتیاز: ۱۱ - ۵، ۱۱ - ۵ و ۱۱- ۳

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • پایان کار خطیر در استقلال؛ 50 میلیارد تومان دردسر آفرین شد!
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات