Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@16:26:03 GMT

مصرف برق به بیش از ۶۶ هزار مگاوات رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۱۱۸۶

مصرف برق به بیش از ۶۶ هزار مگاوات رسید

روند مصرف برق در کشور که در روز‌های اخیر به دلیل بارش‌های سامانه بارشی مونسان کاهش‌ یافته بود که مجدد روند افزایشی شده؛ به‌گونه‌ای که روز گذشته افزون بر ۶۶ هزار مگاوات برق مصرف شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی‌ که در روز‌های اخیر و به دلیل وجود سامانه بارشی هوای برخی نقاط کشور اندکی خنک شده بود و انتظار می‌رفت این وضعیت تداوم یابد، اما از روز گذشته و با افزایش تدریجی دمای هوا مصرف برق نیز بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش جدید شرکت مدیریت شبکه برق ایران هم نشان از آن دارد که روند افزایشی مصرف برق از دو روز گذشته رقم خورده است.

بر اساس گزارش تازه این شرکت روز گذشته و در ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه میزان مصرف به ۶۶ هزار و ۵۳۸ مگاوات رسید که فاصله کمی تا ۶۷ هزار مگاواتی شدن دارد.

این میزان مصرف روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال که عدد مصرف ۶۳ هزار و ۵۳۶ مگاوات بود ۳ هزار و ۲ مگاوات رشد را نشان می‌دهد که رقم بالایی است.

بخش صنعت، اما روز گذشته میزان مصرف خود را کاهش داده و به عدد ۳ هزار و ۲۹۱ مگاوات رساند.

با این حال در ساعت‌های شبانه از میزان مصرف کاسته شد به‌گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۵۵ دقیقه عدد مصرف به ۶۳ هزار و ۲۴۹ مگاوات کاهش یافت.

گرچه شب گذشته از میزان مصرف کاسته شد، اما در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۹۰۸ مگاوات برق مصرف شده بود رشد ۵ هزار و ۳۴۱ مگاواتی را نشان می‌دهد.

شب گذشته، اما بخش صنعت اندکی نسبت به‌روز میزان مصرف را افزایش داده و به عدد ۳ هزار و ۸۸۳ مگاوات رساند.

شب و روز گذشته ۵ هزار و ۸۵۳ مگاوات از تولید برق کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر محقق شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصرف برق مگاوات سامانه بارشی میزان مصرف روز گذشته مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟