Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@06:49:52 GMT

صادرات مرغ و تخم مرغ به عراق آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۱۱۹۰

صادرات مرغ و تخم مرغ به عراق آزاد شد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور عراق، بعد از ۶ سال ممنوعیت آزاد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه نظارت دامپزشکی در کشور در سطح مطلوبی قرار دارد، از رفع ممنوعیت صادرات محصولات مرغداری‌ها به عراق خبر داد و گفت: بعد از ۶ سال که صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور عراق ممنوع بود، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم صادرات همه محصولات مرغداری به عراق آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل رفع ممنوعیت را سلامت فضای تولید طیور کشور خواند و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته همکارانم، کشور ما سبزِ سبز است.

آقامیری با اشاره به مهار موفقیت آمیز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، گفت: دنبال این هستیم که ۵ بیماری را کلاً ریشه کن کنیم و این امر کمک همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از برنامه با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو یا CCHF در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری یک ستاد مرکزی تشکیل دادیم و خوشبختانه شیب افزایش مبتلایان بسیار کند شده است.

وی درباره جدیدترین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو گفت: حدود ۶۰ نفر مبتلا به این بیماری داریم و متأسفانه ۵ نفر فوت کردند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: سازمان دامپزشکی کشور ، سید محمد آقامیری ، صادرات مرغ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور صادرات مرغ سازمان دامپزشکی صادرات مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر