Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان درباره کشته شدن ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده گفت: «ما مرگ ایمن الظواهری را از طریق دی ان‌ای تایید نکردیم و تاییدیه رسمی نداریم. ما آن تاییدیه را دریافت نخواهیم کرد. رک و پوست کنده بگویم ما بر اساس منابع خبری و روش‌های متعدد دیگری این اطلاعات را جمع آوری کردیم و نیازی به تاییدیه دی ان‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش رویترز، کربی در ادامه مصاحبه خود مدعی شد که مدت زیادی تا پایان حضور گروه تروریستی القاعده در افغانستان باقی نمانده است.

این در حالی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع امنیتی آمریکایی گزارش داد در حمله روز یکشنبه پهپاد آمریکایی به کابل، پایتخت افغانستان «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده و جانشین «اسامه بن لادن» کشته شده است.

الجزیره به نقل از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد، سازمان سیا چند روز قبل از حمله توانست الظواهری را در محل مورد نظر زیر نظر بگیرد و پس از تأیید اطلاعات حضور الظواهری در محل حمله، زمان مناسبی را انتخاب کرد. خانه‌ای که مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفت متعلق به یکی از دستیاران ارشد «سراج الدین حقانی» وزیر کشور افغانستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جان کربی گروه تروریستی القاعده ایمن الظواهری ایمن الظواهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

به گزارش خبرآنلاین، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت رژیم صهیونیستی پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

به گزارش ایسنا، کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900748

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم