Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمد حیدری منش سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در سیل اخیر در روستای مزداران ۱۲۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و تعداد قابل توجهی از واحدها نیاز به تعمیر اساسی دارد.

وی گفت: در روستای آتشان ۲۱ واحد مسکونی نیاز به تعمیر اساسی و ۵ واحد نیاز به بازسازی دارد و نیز ۱۱۰ دستگاه خودروی سواری آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه بیان کرد: روستاهای شهرستان فیروزکوه تا به حال ۴ سیلاب سهمگین را تجربه کردند و با وجود اینکه عوامل امدادی، خدماتی و جهادگران در حال پاکسازی هستند هنوز هم پاکسازی کامل انجام نشده زیرا که هر بار سیلاب گل و لای بیشتری را وارد روستاها می‌کند.

حیدری منش ادامه داد: براساس آمار سیلاب در روستاها، تاکنون به ۶۰۰ هکتار از باغات، ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، ۲۵ رأس دام سبک، ۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۲۰ واحد مرغداری آسیب زده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی دچار آسیب شده و سیلاب تاکنون ۷۰ درصد زیرسازی راه‌ها را تخریب کرده است و البته زیرساخت‌های روستا و نیازهای اساسی از جمله آب، برق و گاز در این محدوده دچار آسیب جدی شده که در برخی مناطق برقرار و یا در حال ترمیم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه با اشاره به سایر خسارات سیل، بیان کرد: برخی آثار باستانی فیروزکوه نیز در این حادثه خسارت دیده است.

حیدری منش خاطر نشان کرد: کار خدمات رسانی به روستاهای آسیب دیده مستلزم هزینه‌های سنگین و پشتوانه ملی است لذا از مدیران و مسئولان که در این مدت ما را فراموش نکردند درخواست دارم تا با اقدام به موقع و جدی در بازگشت زندگی عادی به شهروندان کمک کنند.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه سیل فیروزکوه روستای مزداران شهرستان فیروزکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد