Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که درصورت موافقت دولت لبنان سوخت ایران به بنادر لبنان خواهد رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که روند انتقال این سوخت همانند مازوت از طریق بندر بانیاس سوریه نخواهد بود و همه این امور با تصمیم رسمی لبنان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن نصرالله اخیرا نیز در گفتگو با شبکه المیادین درخصوص بحران سوخت لبنان تاکید کرد: "من حاضرم از ایران سوخت وارد کنم، اما مساله این است که دولت لبنان باید این امر را بپذیرد، هیچ کسی در لبنان جرات این کار را ندارد، زیرا از تحریم‌های آمریکا می‌ترسند. "

پیش‌تر جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در گفتگو با شبکه المنار تاکید کرده بود که با وجود امضای قرارداد با مصر و اردن تصمیم سیاسی آمریکا مانع رسیدن برق و گاز به لبنان می‌شود.

وی در ادامه گفت که من نزد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین وزیر انرژی لبنان می‌روم و از آن‌ها درخواست می‌کنم که سوخت ایرانی وارد کنیم، در این صورت از فردا ۱۰ ساعت در روز برق خواهیم داشت.

از سوی دیگر ولید فیاض، وزیر انرژی دولت پیشبرد امور در لبنان با آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی دیدار و در خصوص بحران سوخت این کشور رایزنی کرد.

فیاض در خصوص این دیدار گفت: من و هوکشتاین به مساله سوخت ایران پرداختیم و با صراحت به او گفتم که باید برای مردم لبنان برق ایجاد کنیم و اگر پیشنهاد ایران رسمی شود من نمی‌توانم هیچ گونه بخششی در این راستا را نپذیرم.

وزیر انرژی و منابع آبی دولت پیشبرد امور لبنان پیش از این نیز در اظهاراتی گفت: ما از هر کمک و بخششی که از طرف دولت‌های دوست بیاید استقبال می‌کنیم.

همچنین محمد صادق فضلی، دستیار وزیر امور خارجه، در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان انرژی در منطقه، برای کمک به مردم لبنان، در کنار آن‌ها ایستاده است. تهران آمادگی دارد میزبان لبنانی‌ها برای گفتگو درخصوص تامین سوخت مورد نیاز مردم این کشور باشد.

ما هرگز دوستان خود را در روز‌های سخت تنها نخواهیم گذاشت.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با ارسال سوخت از سوی ایران به لبنان و همچنین اظهارات اخیر وزیر انرژی این کشور مبنی بر این که ایران باید درخواست رسمی برای ارسال سوخت به لبنان ارائه دهد، اظهار کرد: ما در جریان شرایط سخت مردم عزیز لبنان در این ارتباط هستیم که این شرایط سخت ناشی از سیاست‌های غلطی است که برخی از دولت‌ها در ارتباط با این کشور در پیش گرفتند. بر اساس این سیاست‌های غلط شرایط اقتصادی لبنان به گونه‌ای رقم خورده که مردم این کشور در بند هستند. ما از این وضعیت متاثر و ناراحت هستیم. چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان برای ارسال سوخت به این کشور به جمهوری اسلامی ایران ارائه شود ایران با دید مثبت در راستای کمک به مردم لبنان، این درخواست و موضوع را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در همین راستا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا ایران قرار است که سوخت را به صورت رایگان، به لبنان ارسال کند، گفت: آنچه که در این زمینه مطرح است یک موضوع بین دولتی است و در صورتی که ایران درخواست رسمی از سوی دولت لبنان در این زمینه دریافت کند در چارچوب رسمی این درخواست بین مقامات ذی‌ربط دو کشور بررسی خواهد شد. آن چه که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفتند که اگر دولت لبنان انگیزه و اراده‌ای در این زمینه داشته باشند می‌توانند این کار را انجام دهند. ایران برای همکاری در حوزه انرژی و سوخت در کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های دوست مشکلی ندارد و در چارچوب فنی این موضوع را دنبال کند.

وی افزود: هنوز درخواستی از سوی دولت لبنان در این زمینه به ایران ارائه نشده است.

منبع: ايسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سید حسن نصرالله اخبار بین الملل اخبار مرتبط اولین تصمیم نصرالله پس از انتخاب به عنوان دبیرکل حزب‌ الله لبنان چه بود؟ ۱۴۰۱/۴/۳۰ اسلامی: اگر طرف مقابل به برجام برنگردد دوربینی نصب نخواهد شد ۱۴۰۱/۵/۱۲ پلوسی: آمریکا، تایوان را تنها نمی گذارد ۱۴۰۱/۵/۱۲ واشنگتن: انتقال هواپیما از ایران به ونزوئلا بدون مجوز انجام شده ۱۴۰۱/۵/۱۲ چین، سفیر آمریکا را احضار کرد ۱۴۰۱/۵/۱۲ تحریم معشوقه پوتین توسط آمریکا ۱۴۰۱/۵/۱۲ آخرین ویدیو ها جنجال حضور مجری برنامه مذهبی در کنسرت + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۰:۴۰ شوخی جالب هوتن شکیبا با آبمیوه خوردن پدرام شریفی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۰:۰۱ امکانات جذاب و شگفت انگیز در لندکروز جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۰۲:۵۳ گریه بازیگر نقش حرمله در مختارنامه؛ مادرم گفت دستت بشکنه! ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۳:۲۱ بی سوادی صبا راد در ترکیه سوژه خنده شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۳:۰۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۲۸ رونمایی از مجسمه افتضاح مارادونا + عکس ۱۲:۲۶ سید حسن نصرالله: هیچ کس جرات واردات سوخت از ایران را ندارد ۱۲:۲۲ صادرات مرغ به عراق رفع ممنوعیت شد ۱۲:۲۲ طرح ویژه فروش مردادماه پیکاپ کلوت + قیمت ۱۲:۲۱ بررسی وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت در جلسه هیات دولت ۱۲:۱۹ ‌انگلی که باعث زیبایی و جذابیت ‌می شود ۱۲:۱۶ ممنوعیت انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه مشخص شد ۱۲:۱۵ اسلامی: اگر طرف مقابل به برجام برنگردد دوربینی نصب نخواهد شد ۱۲:۱۴ برنامه عرضه گواهی سپرده ناپیوسته ابلاغ شد ۱۲:۰۴ چک ثبت نشده در صیاد دارید، این مطلب را بخوانید ۱۱:۵۵ هالک ایرانی یک کاراکتر فیک است + فیلم ۱۱:۵۱ تست هوش؛ دزد کیست؟ ۱۱:۴۴ طرز تهیه اکبر جوجه در منزل با روشی متفاوت و آسان ۱۱:۴۳ پلوسی: آمریکا، تایوان را تنها نمی گذارد ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز دوازدهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت لیر امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت دلار امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳ مسی یک رکورد دیگر پله را شکست + عکس ۱۱:۳۲ واشنگتن: انتقال هواپیما از ایران به ونزوئلا بدون مجوز انجام شده ۱۱:۳۱ درآمد عملیاتی حدود ۸۷.۰۰۰ میلیارد ریالی وبملت در ۴ماهه امسال ۱۱:۲۴ آشنایی با اعمال مخصوص شب پنجم محرم الحرام ۱۱:۱۸ از این ۱۲ خوراکی برای تقویت حافظه کودک غافل نشوید ۱۱:۰۶ لذت سرمایه گذاری در صندوق گسترش بانک آینده ۱۱:۰۱ هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد! ۱۱:۰۰ شاخص کل سوار بر خودرو / ارزش معاملات پاشنه آشیل بورس ۱۰:۵۸ اسامی ساختمان‌ های ناایمن تهران به روز رسانی می‎ شود ۱۰:۵۷ مهاجم ۲ میلیون یورویی در اردوی پرسپولیس؟ + فیلم ۱۰:۵۵ برترین های کنکور در چه مدرسه ای درس خوانده اند؟ + عکس ۱۰:۵۳ چین، سفیر آمریکا را احضار کرد ۱۰:۵۰ شناور حامل یک و نیم تن مواد مخدر در خلیج فارس توقیف شد ۱۰:۴۷ رنانی: روشنفکران به جای نقد حکومت ها از نقد خود آغاز کنند ۱۰:۴۶ انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از برخی مداحان و منبری ها ۱۰:۴۳ تحریم معشوقه پوتین توسط آمریکا ۱۰:۴۰ قیر رایگان مصوب بودجه ۱۴۰۱ از شنبه تخصیص می یابد ۱۰:۳۵ عضو کمیسیون قضایی مجلس: عمل گشت ارشاد را تایید می کنم ۱۰:۳۱ بازدید وزیر حمل و نقل ونزوئلا از گروه خودروسازی سایپا ۱۰:۲۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب پنجم محرم ۱۴۰۱ ۱۰:۲۱ نرخ رسمی ۲۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۱۷ حمایت شستا و تاپیکو از صنعت سلولزی ادامه دارد ۱۰:۰۸ مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شد ۱۰:۰۵ دسترسی بخش خصوصی به نماینده حقوقی در ایستگاه پایانی/ وکلا می‌توانند قانون را دور بزنند؟ ۱۰:۰۴ پایان جنجال خودرو و بورس؛ سایپا هم به میدان آمد ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری مرکز تهران چند؟ ۰۹:۵۳ توقف نفت در ایستگاه ۱۰۰ دلاری ۰۹:۵۰ تضعیف دلار قیمت طلا را بالا برد ۰۹:۴۱ بایدن حاضر نیست سپاه را از فهرست تروریستی خارج کند ۰۹:۳۱ پرداخت بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال وام فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سید حسن نصرالله اخبار بین الملل سید حسن نصرالله حزب الله لبنان دبیرکل حزب دولت لبنان وزیر انرژی ۱۴۰۱ ۵ ۱۲ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • جرات نمی‌کنم برای کروس کری بخوانم!