Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: با توسعه و تقویت خانه‌های هلال در مناطق محروم و کم برخوردار استان موانع موجود در مسیر امدادگری مرتفع می‌شود.

حسن آصفی روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در همایش مدیران شهرستانی جمعیت هلال‌احمر منطقه یک کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، اظهار کرد: توسعه خانه‌های هلال در سطح استان یکی از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر استان قزوین است که با اهتمام به اجرای آن می‌توان سطح کیفی خدمات امدادی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اولین هدفی که با توسعه خانه‌های هلال تحقق پیدا می‌کند، آموزش‌های عمومی هلال‌احمر است که به‌شدت ارتقا می‌یابد و زمان طلایی نجات جان انسان‌ها تا رسیدن تیم‌های امداد و نجات در حوادث و بحران را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

آصفی بابیان اینکه، آموزش در بحث خود امدادی بسیار حائز اهمیت است، گفت: خود امدادی‌ها در حوادث غیرمترقبه موجب نجات جان انسان‌ها می‌شود و آموزش‌های خانه‌های هلال و تشکیل تیم‌های امدادی در نقاط دوردست و کم برخوردار در این زمینه بسیار مؤثر است.

وی افزود: نگهداری و ذخیره اقلام امدادی در خانه‌های هلال، موضوع مهم دیگری است که باید در خصوص آن نیز برنامه‌ریزی شود چراکه با ذخیره و در دسترس بودن این اقلام توزیع آن نیز در حوادث غیرمترقبه سرعت می‌گیرد و امدادرسانی اولیه با کاهش زمان رسیدن تیم‌های امدادی بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: یکی دیگر از مزایای خانه‌های هلال آن است که خیلی از خدمات جمعیت هلال‌احمر در مناطق کم برخوردار و مناطق روستایی ارائه می‌شود و از مراجعه مردم به شعب شهرستانی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برای اجرای خیلی از برنامه‌های فرهنگی خود نیازمند هماهنگی در شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار است ولی اگر خانه‌های هلال به‌درستی شکل بگیرد می‌تواند بستری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این مناطق باشد.

آصفی در پایان اظهار کرد: در حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برخی برنامه‌ها مانند ویزیت رایگان بیماران و درمان آن‌ها را داریم که اگر خانه‌های هلال به‌درستی شکل بگیرد خیلی از تیم‌ها در مناطق کم برخوردار خدمات را به‌درستی ارائه خواهند کرد.

دستگاه‌های اجرایی و مردم یاری‌رسان جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی به مناطق محروم باشند

عباس کاظمی، فرماندار قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: تجربه خانه‌های هلال بسیار ارزشمند است و باید در این زمینه تمام دستگاه‌های اجرایی با تمام توان برای خدمت به مردم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به جمعیت هلال‌احمر استان قزوین کمک کنند.

وی بابیان اینکه، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی چندین نهاد ازجمله کمیته امداد، بسیج مستضعفان و جهاد سازندگی به‌عنوان نهادهایی مردمی زاده از انقلاب به وجود آمدند تا از ظرفیت‌های مردمی درروند تصمیم‌گیری، تصمیم سازی و اجرای امور استفاده شود، اظهار کرد: در راستای کمک‌رسانی به مناطق محروم علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی باید از ظرفیت‌های مردمی و جنبش‌های مردمی نیز بهره گرفت چراکه تاریخ اثبات کرده، کاری  که به مردم سپرده شود و با حضور توده‌های مردم برای حل مشکلات اقدام گردد، بی‌شک با سرافرازی و موفقیت همراه است.

فرماندار قزوین ادامه داد: انقلاب اسلامی با حکمرانی مردمی به یک الگوی الهام‌بخش تبدیل شده است و بسیاری از جنبش‌های کشورهای همسایه همچون «جنبش انصار الله یمن» بر طبق اندیشه‌های امام راحل مسیر خود را پیدا کردند.

وی افزود: امروزه دشمن در تمامی میدان‌ها علیه انقلاب اسلامی به‌جز میدان معیشت و رسانه ناامید شده است ولی در این ۲ حوزه تلاش می‌کند که نتیجه و خروجی این دو رویکرد و راهبرد منجر به کلافه و ناامید کردن مردم و القای ناکارآمدی دین در اداره جامعه بوده و امروز همه دعوا بر سر همین است.

کاظمی بابیان اینکه، دشمنان می‌خواهند این باور را که جمهوری اسلامی کارآمدی لازم را ندارد با جنگ رسانه‌ای و معیشتی باعث ناامیدی مردم شوند، اظهار کرد: در این راستا لازم و ضروری است که مدیران با توجه به تعهد خود به انقلاب و شهدا با عمل صادقانه و شفافیت خود ثابت کنند که نسخه انقلاب اسلامی درمان دردهای این کشور است تا توطئه‌های دشمن در جنگ نرم خنثی شود.

فرماندار قزوین با اشاره به ۱۵ مرداد سالروز شهادت شهید عباس بابایی، گفت: شهر قزوین، با تقدیم سه شهید شاخص ازجمله شهیدان ولا مقام، رجایی، بابایی و ابوترابی که هر سه شهید بزرگوار به‌عنوان مدیران و کارگزاران طراز انقلاب اسلامی بودند، این افتخار را دارد که به‌عنوان الگوی مدیریتی در کشور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر قزوين جمعیت هلال احمر استان قزوین انقلاب اسلامی خانه های هلال کم برخوردار مناطق محروم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان