Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصعب یحیایی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترغیب شاعران به خلق شعر در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

او می‌گوید: شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، شعر عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان از بخش‌های بیست و چهارمین کنگره سراسر جشنواره شعر دفاع مقدس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دبیر بیست و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر، در هر محور یک نفر به عنوان برگزیده و یک نفر هم شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند

یحیایی بابیان اینکه محدودیتی در ارسال آثار به جشنواره وجود ندارد عنوان کرد که افراد می‌توانند آثار خود در هر قالبی اعم از کلاسیک، نو و سپید به آدرس ایمیل  آدرس ایمیل shaeri.zahra@yahoo.com ارسال کنند.

وی بیان کرد که تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌ها و معیارهای امروزی شعر دفاع‌ مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تبیین راهکارهای ترویج و گسترش اشعار دفاع مقدس، هویت‌بخشی به فعالیت‌ شعرای استان، شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع‌مقدس، فعال‌سازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی را آبان سال جاری عنوان و اعلام کرد که آخرین مهلت ارسال شعر به جشنواره مزبور، ۳۱ شهریور امسال تعیین شده و پس از بررسی آثار و اعلام برگزیدگان در سطح استان ، نفرات برتر جهت رقابت، به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت معرفی خواهند شد. 

یحیایی گفت: اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش ملی، ارسال خواهد شد و همچنین این اشعار برتر هر بخش ویرایش شده و در مجموعه‌های جداگانه چاپ می‌شوند.

او با بیان پارسال در استان بوشهر ۱۲۱ اثر به بیست و سومین دوره این کنگره ارسال شد، گفت: از این شمار پنج اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر شدند و شعر آقای حیدر منصور در حوزه کودک و نوجوان تبدیل به سرود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس جشنواره شعر استان بوشهر جشنواره شعر دفاع مقدس شعر دفاع مقدس مقدس و مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره افتخار من


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: موضوع این جشنواره بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود.
سرهنگ پژمان افزود:هدف از برگزاری این جشنواره ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
وی اضافه کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ اثر به این جشنواره ارسال که ۹۱ اثر آن در بخش صوتی،۵ اثر در بخش خاطره گویی و یک اثر در بخش عکس نوشته بود
سرهنگ پژمان گفت: امروز همزمان در سراسر کشور از ۱۳ اثر برتر ملی تجلیل شد که یک اثر آن در بخش عکس نوشته، اثر فاطمه خدا خواست از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»