Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@04:43:33 GMT

امیر ساعد وکیل: کمیته اخلاق فورا دست به کار شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۱۷۸۴

امیر ساعد وکیل درباره یک موضوع هشدار داده است

در خبرها آمده است که با توجه به اتمام دوره ۴ ساله ریاست عبدالکاظم طالقانی در هیات فوتبال خوزستان و در پیش بودن انتخابات آینده هیأت فوتبال، بنا به پیشنهاد مدیرکل ورزش خوزستان و موافقت سرپرست فدراسیون فوتبال، طی حکمی سرپرست جدید هیأت فوتبال این استان منصوب شده و قرار است نیمه دوم شهریور ماه انتخابات ریاست هیأت فوتبال خوزستان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، امیرساعد وکیل، وکیل بین‌المللی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این خصوص نوشته است:

متأسفانه اقدام صورت گرفته خلاف موازین حقوقی است که به آن خواهم پرداخت، اما از آن مهمتر این است که جای تردید جدی است که وقتی حدود ۲۰ روز به انتخابات فدراسیون فوتبال مانده است آیا اگر سرپرست محترم فدراسیون فوتبال که خود یکی از نامزدهای انتخابات ریاست این فدراسیون است، اقدام به حذف یکی از چهره‌های شاخص مجمع عمومی فوتبال کند که سابقه عضویت در هیات رییسه یکی از کاندیداهای انتخابات را دارد و از نفوذ و مقبولیت قابل توجهی نزد سایر اعضای مجمع نیز برخوردار است، چنین تصمیمی را نمی‌توان دارای ابعاد آشکاری تلقی کرد که منافع شخصی این سرپرست فدراسیون و همین نامزد انتخابات را در بردارد؟

جواب خیلی روشن است؛ بند نهم ماده ۵ آیین نامه اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کند تضاد منافع به معنی هر وضعیتی است که در آن یک فرد در موقعیتی قرار می‌گیرد که بتواند منافع شخصی خود را با اقدامات و تصمیماتی که در چارچوب صلاحیت رسمی خود اتخاذ می‌کند، پیش ببرد. تصریح شده که هیچ یک از مقامات نباید برای بهره بردن شخصی غیرموجه از موقعیتش استفاده کند و ضمانت اجرای آن، مجازات‌های انضباطی است. ماده ۱۹ مقررات اخلاق فیفا هم تأکید دارد که هیچ یک از مقامات نباید نه در تهیه مقدمات تصمیم گیری و نه در مشارکت در تصمیم گیری نقشی داشته باشد اگر مقام مزبور در موقعیتی باشد که خطر تعارض منافع، ممکن باشد عملکرد او را تحت الشعاع قرار دهد.

بنابراین لازم است کمیته اخلاق فدراسیون و همچنین کمیته‌های انتخاباتی بمنظور جلوگیری از بی اعتبار شدن روند اجرای انتخابات نسبت به این موضوع به سرعت وارد عمل شوند و یا نسبت به بازگشت تصمیم سرپرست فدراسیون یا برخورد قانونی با اقدام شائبه برانگیز ایشان، سلامت انتخابات را تضمین کنند.

در خلاف قانون بودن این اقدام سرپرست فدراسیون فوتبال مبنی بر عزل طالقانی، همین بس که بر اساس بند نهم ماده ۲۴ اساسنامه هیأت‌های فوتبال کشور چنانچه بعد از پایان دوره ۴ ساله، انتخابات بنا به هر دلیلی به تعویق افتد رییس هیات می‌تواند تا برگزاری مجمع انتخابات به کار خود ادامه دهد. بنابراین طبق اساسنامه، اختیاری برای سرپرست فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان نسبت به عزل رییس هیات جز در موارد استعفا، از کار افتادگی، غیبت غیرموجه بیش از ۲ ماه و یا احراز تخلف مستند و استیضاح رییس هیات فوتبال استان بموجب بندهای دهم تا چهاردهم ماده ۲۵ اساسنامه هیأت‌ها پیش‌بینی نشده است.

علاوه بر این با توجه به اینکه رؤسای هیأت‌ها بعنوان اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هستند بند ۱۴ ماده ۳۶ اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح می‌کند که عزل یک عضو مجمع تا هنگام برگزاری مجمع عمومی بعدی در حیطه اختیارات هیات رییسه فوتبال است و لذا از یک طرف، سرپرست فدراسیون، صلاحیت عزل رییس هیات فوتبال استان خوزستان را ندارد و از طرف دیگر اگر اسباب عزل رییس هیات مطابق ماده ۲۴ اساسنامه هیأت‌های فوتبال تحقق پیدا کرده باشد، جز با مصوبه هیات رییسه امکان عزل عضو مجمع نیست.

اخبار داغ 

برانکو: دراگان اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم؛ او حتی تماس هایم را پاسخ نمی‌دهد ستاره فضای مجازی از سوی ریکاردو ساپینتو هم کنار گذاشته شد! رونمایی از شارل دکتلار با پیراهن شماره 90 میلان / عکس سلفی لیونل مسی با یک هوادار خردسال که قصد داشت با عبور از نیروهای امنیتی ورزشگاه به ستاره آرژانتینی نزدیک شود / فیلم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سرپرست فدراسیون فدراسیون فوتبال رییس هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد

طرفداری| مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به دلیل کتک زدن داور تعلیق شد.

به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان ابتدا از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد. پیامد صدور این حکم نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران برگزار و مقرر شد در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان تهران تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآید.

به نقل از فارس، کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران قصد دارد به تخلفات رخ داده در این بازی رسیدگی و مطابق با قوانین، مجازات های لازم را برای متخلفان در روزهای آتی صادر کند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد